Czy branża marketingowa jest skazana na przekłamane statystyki?

Redakcja PR - 12.09.2017
267

Czy branża marketingowa jest skazana na przekłamane statystyki?

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Światowe Centrum Badań nad Reklamą (WARC), ponad 84 proc. treści w internecie udostępnianych jest przez platformy „dark social”, czyli w miejscach, które są trudno lub wcale niemierzalne dla internetowych narzędzi analitycznych. Mimo to, 90 proc. budżetu reklamowego dla mediów społecznościowych wydawane jest na platformach publicznych. Czy branża marketingowa jest skazana na nieczytelne statystyki?

 Dark social to termin, który określa linki udostępniane za pośrednictwem prywatnych wiadomości w serwisach społecznościowych. Wymiana treści czy rekomendacji w ten sposób stała się na tyle popularna, że korzysta z niej 4 na 5 użytkowników. „Ciemna strona” to wyzwanie dla marketerów, bowiem oznacza źródła wejść na stronę, które nie mogą być wykryte przez platformy analityczne jak np. Google Analytics. Jednocześnie, poddaje w wątpliwość jedną z największych zalet marketingu internetowego, jaką jest mierzalność.

 – Dark social, w praktyce oznacza, że wnioski dotyczące strony www, jej optymalizacji czy optymalizacji kampanii, marka wyciąga na podstawie jedynie części użytkowników. Nie ma pełnego obrazu „ruchu” na serwerze i nie wiemy skąd przyszło do niej grono użytkowników. Statystyki firmy są w takim razie niepełne i trudno jest określić, która z wybranych metod reklamy jest skuteczna – mówi Olgierd Cygan, pomysłodawca Filmteractive Festival, Deloitte Digital CE Leader.

Czy zatem świat marketingu skazany jest na nieczytelne statystyki? W jaki sposób wykorzystać ruch w prywatnych wiadomościach i przekuć go w sukces marketingowy marki? Na te i inne pytania podczas warszawskiej edycji Filmteractive, odpowie Imaad Ahmed, dyrektor marketingu w Światowym Centrum Badań nad Reklamą (WARC). Podczas swojej pracy Ahmed skutecznie zwiększył rozpoznawalność i korzystanie ze wsparcia firmy wśród jej kluczowych odbiorców – agencji reklamowych i mediowych, właścicieli marek i mediów – dzięki zróżnicowanym strategiom związanym z treściami, danymi i digitalem. Pojęcie „dark social” przybliży również Monica Hu, Social Media Senior Consultant w Deloitte Digital w Wielkiej Brytanii.

W tym roku po raz pierwszy, oprócz łódzkiej edycji (17 października), festiwal Filmteractive odbędzie się również 12 października w Warszawie. Hasło tegorocznej, warszawskiej edycji to „Brands of the future”. Z kolei łódzkie spotkanie będzie poświęcone silnym markom, które wspierając kulturę, tworzą ciekawe projekty artystyczne. Deloitte Digital jest partnerem strategicznym wydarzeń.

Więcej informacji o Festiwalu znajduje się na stronie wydarzenia http://filmteractive.eu/

Comments

comments

267
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...