„Czuły dotyk. O profilaktyce raka piersi” – nowa inicjatywa Wyborcza.pl wspierająca walkę z chorobami nowotworowymi piersi 

Informacja Prasowa - 15.09.2021
130

„Czuły dotyk. O profilaktyce raka piersi” – nowa inicjatywa Wyborcza.pl wspierająca walkę z chorobami nowotworowymi piersi 

„Czuły dotyk. O profilaktyce raka piersi” – nowa inicjatywa Wyborcza.pl wspierająca walkę z chorobami nowotworowymi piersi 

Profilaktyka, zdrowe nawyki żywieniowe, aktywność fizyczna, dbałość o siebie i bliskich  wszystko to, niezależnie od warunków, w jakich funkcjonujemy, powinno być jak najwyżej na liście priorytetów odpowiedzialnego człowieka. Mimo tego w 2020 r. na każde 100 tysięcy Polek ok. 41 umarło na nowotwór piersi. I choć leczenie tej choroby jest skuteczne, często jest ona diagnozowana zbyt późno, aby zostać w pełni wyleczona. Aby przeciwdziałać takim konsekwencjom Wyborcza.pl rozpoczyna akcję „Czuły dotyk” promującą profilaktykę raka piersi. W ramach inicjatywy redakcja planuje serię spotkań – pierwsze odbędzie się już w tę sobotę, 18 września br. w Galerii Handlowej „Forum” w Gliwicach. 

Według szacunków Krajowego Rejestru Nowotworów w Polsce w ciągu roku rozpoznaje się około 18,5 tys. nowych przypadków raka piersi u kobiet (dane za 2017 r.), który jest jedną z głównych przyczyn zgonów spowodowanych przez choroby nowotworowe wśród kobiet w naszym kraju. Tymczasem to nowotwór, który można wyleczyć, jeśli jest wcześnie wykryty. W ostatnich miesiącach w związku z pandemią Polki rezygnowały z wykonywania badań kontrolnych, a powszechne dominujące w tym czasie teleporady również uniemożliwiały dostęp do pełnej profilaktyki. Wiele kobiet zwraca się po pomoc dopiero wtedy, gdy odczuwa już jakieś dolegliwości – a wtedy na wyleczenie może być już za późno.

Aby przeciwdziałać takim konsekwencjom, Wyborcza.pl rozpoczęła akcję „Czuły dotyk” promującą profilaktykę raka piersi. W ramach inicjatywy zespół serwisu planuje serię spotkań – pierwsze z nich planowane jest na sobotę, 18 września br. (w godz. 12:00-16:00) w Galerii Handlowej „Forum” w Gliwicach. W programie – prócz nauki samobadania piersi będzie też można sprawdzić swoje BMI, porozmawiać z dietetyczką, skonsultować się z onkologiem (w godz. 12:00-12:30 oraz 13:00-14:00) oraz z psychologiem (w godz. 14:00-15:00 oraz 15.30-16:00), poćwiczyć jogę i zrelaksować się z Kamilą Sierocką (w godz. 13.30-14:00, 14.30-15:00). Zaplanowano także dwie rozmowy: z onkologiem dr hab. n. med. Michałem Jarząb i psychologiem mgr Marylą Sokołowską. Pierwsza rozmowa z onkologiem będzie streamowana na facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”, „Wysokich Obasow” oraz Wyborcza.pl Katowice Szczegółowe informacje dostępne są tutaj.

Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Narodowy Instytut Onkologii – Państwowy Instytut Badawczy w Gliwicach.

Partnerem inicjatywy „Czuły dotyk” jest też kampania „Masz Wybór”, powstała z inicjatywy organizacji pacjentów zajmujących się problemami kobiet z nowotworami piersi – Federacji Stowarzyszeń „Amazonki”, Fundacji Spa for Cancer oraz firmy Pfizer. Kampania ma na celu dostarczenie jak największej liczbie osób rzetelnych informacji na temat choroby nowotworowej piersi i jej przebiegu, a także możliwości terapeutycznych mających wpływ na przebieg choroby.

Comments

comments

130
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...