Czternastokrotny wzrost oglądalności meczów PGNiG Superligi

Informacja Prasowa - 10.10.2019
5

Czternastokrotny wzrost oglądalności meczów PGNiG Superligi

Poznaliśmy wrześniowe wyniki oglądalności transmitowanych przez telewizję meczów PGNiG Superligi. Spotkania obejrzałoblisko 1300% telewidzów więcej niż we wrześniu 2018 roku. Najwięcej fanów piłki ręcznej zgromadziło przed ekranami spotkanie NMC Górnika Zabrze z Gwardią Opole, którego widownia wyniosła ponad 113 tys. widzów, a w szczytowym momencie 218,5 tys.    

Mecze piłki ręcznej mężczyzn od sezonu 2019/2020 można oglądać na antenie TVP Sport, stronie tvpsport.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport. Cztery serie, osiem meczów – tak prezentował się zeszły miesiąc, jeżeli chodzi o transmisje szczypiorniaka w ogólnopolskiej telewizji. Wrześniowe spotkania PGNiG Superligi transmitowane na żywo w TVP Sport zgromadziły przed ekranami telewizorów aż 632 033 widzów. To więcej niż oglądalność wszystkich 69 transmitowanych meczów w sezonie 2018/2019.

Średnio każdy z ośmiu pokazanych meczów we wrześniu tego roku śledziło 79 tysięcy widzów. W porównaniu z wrześniem 2018 roku nastąpił blisko 14-krotny wzrost. Wtedy wszystkie osiem meczów obejrzało łącznie 45 540 osób, co dało średnio 5 692 widzów na każdy mecz.

Co więcej, wszystkie spotkania z września 2019 roku można było obejrzeć również w mediach elektronicznych – poprzez stronę internetową tvpsport.pl, aplikację mobilną TVP Sport oraz nową stroną pgnig-superliga.pl. Osiem spotkań w tych mediach obejrzało łącznie 9 755 widzów, co w połączeniu z oglądalnością telewizyjną dało łącznie aż 641 788 kibiców ze średnią oglądalnością 80 223.

Zgodnie z obraną przez zarząd strategią, PGNiG Superliga w znaczny sposób zwiększyła swoje zasięgi. To niezwykle istotne w kontekście rozwoju ligi – zarówno pod kątem promocyjnym, jak i biznesowym. Dzięki nowym kontraktom budujemy zainteresowanie rozgrywkami oraz umożliwiamy spółce ligowej i klubom zwiększenie przychodów sponsorskich oraz reklamowych. Dla biznesu poziom oglądalności jest jednym z najważniejszych wskaźników wpływających na wartość kontraktów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej oglądalności, a szereg zaplanowanych działań promocyjnych pozwala spodziewać się dalszych wzrostów – powiedział prezes Superliga sp. z o. o. Marek Janicki.

W ramach zawartego kontraktu z Telewizją Polską S.A., wybrane mecze mogą być transmitowane również na antenach regionalnych ośrodków. We wrześniu z takiej możliwości skorzystała stacja TVP Opole, przeprowadzając transmisję z dwóch spotkań Gwardii Opole. Dwa mecze zgromadziły 10,6 tys. telewidzów na antenie TVP Opole oraz 1 981 na stronie tvpsport.pl i w aplikacji mobilnej.

Łączna wrześniowa oglądalność wszystkich meczów PGNiG Superligi na wszystkich platformach wyniosła 653 673 telewidzów.

 

Comments

comments

5
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...