Czego Polacy szukają w internecie przed Świętami ?

Jerzy Ciszewski - 20.12.2018
220

Czego Polacy szukają w internecie przed Świętami ?

Czego Polacy szukają w internecie przed Świętami?

Święta Bożego Narodzenia tuż-tuż, a przygotowania przed Wigilią trwają pełną parą. Jak
każdego roku, staramy się, aby podczas uroczystej kolacji wszystko było dopięte na ostatni
guzik. Przed Świętami pojawia się jednak wiele pytań, na które nie zawsze znamy
odpowiedzi – z pomocą przychodzą jednak wyszukiwarki internetowe. Zebraliśmy
najpopularniejsze wyszukiwania i przedstawiliśmy je w poniższym artykule – oto frazy,
których Polacy najczęściej szukają w internecie przed Świętami!

Gdy nie wiemy już, kogo zapytać o poradę, lub nie chcemy zepsuć niespodzianki świątecznej, którą
jednak nie mamy pojęcia, jak przygotować, zwracamy się o pomoc do najpopularniejszej
wyszukiwarki. Ilość odpowiedzi na poszczególne frazy jest niemal niezliczona, a wśród nich zazwyczaj
znajdujemy interesujące nas treści.

Najpierw chcemy poznać porady dotyczące jeszcze przygotowań przed Świętami.
I tak oto Polacy chcą przede wszystkim wiedzieć zawczasu, jakie życzenia świąteczne powinni
składać swoim bliskim (aż 46 tysięcy zapytań – absolutny rekord!), jakie prezenty na święta oraz
kartki świąteczne kupić lub przygotować oraz jak ozdobić swój dom. W tym ostatnim przypadku
szczególnie upodobali sobie ozdoby świąteczne robione samemu (lub ozdoby świąteczne DIY) oraz
tapety świąteczne. Bo ekran laptopa czy smartfona również potrzebuje magii Świąt! Ciekawym
wynikiem było również hasło niedziele handlowe grudzień 2018 – w poprzednich latach
niespotykane, ponieważ to pierwsze święta Bożego Narodzenia, gdy musimy się zastanawiać, czy na
pewno uda nam się w niedzielę przedświąteczną zrobić zakupy. I na koniec – każdy podczas kolacji
wigilijnej chce dobrze wyglądać, jednak nie tylko ubrania czy fryzury zgarniają wysoką liczbę
wyszukań, równie popularne są… paznokcie świąteczne (ponad 9 tysięcy)!

Gdy już wiemy, jakie bombki zawiesić na choince i co wysłać w świątecznym SMS-ie do
znajomych, szukamy sposobów na odpowiednie spędzenie świąt.

Polacy czas świąteczny planują już wcześniej, a przede wszystkim szukają odpowiedniej rozrywki.
Prym wiodą piosenki świąteczne, które umilą nam Święta (co zaskakujące, coraz więcej osób
interesuje się konkretnie świątecznymi piosenkami po niemiecku), a zaraz po nich są świąteczne
filmy – z nich przede wszystkim upodobaliśmy sobie świąteczne filmy romantyczne. Lubimy także
seriale, bo w końcu bez wyrzutów sumienia możemy obejrzeć kilka sezonów naraz. W zapytaniach
znajdowały się produkcje Netflixa, ale oprócz nich pojawiła się też jedna ciekawa fraza – Miodowe

Lata, bardzo białe Boże Narodzenie. To oznacza, że sięgamy także do starszych, nostalgicznych
produkcji! Chcemy znać nawet reklamy świąteczne 2018 – jak widać, spoty z roku na rok coraz
bardziej nas intrygują.

Jednak czas świąteczny planujemy też w szerszej perspektywie – zastanawiamy się, gdzie go w ogóle
spędzić. Dlatego popularne okazały się takie wyszukiwania jak: święta w górach, święta nad morzem
czy święta w Egipcie. A skoro wyjeżdżamy, to chcemy też znać pogodę na święta!

No i najważniejsze – co zjeść podczas Świąt Bożego Narodzenia?

Ozdoby ozdobami, wyjazdy wyjazdami, ale bez dobrego jedzenia Święta nie byłyby Świętami.
Zdecydowanym faworytem w tej kategorii są pierniczki świąteczne (14 tysięcy zapytań), chociaż
interesują nas też po prostu ciasta świąteczne. Przed słodkościami wypadałoby jednak zjeść coś
bardziej wytrawnego – i dlatego popularnością cieszyły się też śledzie na święta i sałatki na święta.
„To tylko niektóre z ogromnej liczby zapytań przedświątecznych, które Polacy wpisują do
wyszukiwarki internetowej. Liczyć je można w tysiącach, a im bliżej 24 grudnia, tym zainteresowanie Świętami wzrasta – bo gdy trzeba wymyślić prezent lub ozdobę na ostatnią chwilę, najszybszym
sposobem jest właśnie pytanie do Google’a. Niektóre wyszukiwania nas nie zaskoczyły, bo pojawiają
się standardowo co roku, jednak kilka niespodziewanych fraz się pojawiło – Polacy bywają więc
naprawdę kreatywni
” – mówi Tomasz Klusek, SEO Manager w MBridge – Marketing Experts.

Comments

comments

220
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...