Czas na „Polską Piłkę”! Raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Informacja Prasowa - 26.08.2016
280

Raport "Polska Piłka" na temat medialności klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy z europejskich lig

Emocje związane z Euro 2016 opadły już kilka tygodni temu, a sportowe rubryki ponownie zaczęły zapełniać się informacjami o polskich drużynach piłkarskich i najlepszych zawodnikach. Gracze, którzy dobrze zaprezentowali się w trakcie francuskiego turnieju, cieszyli się dużą popularnością wśród dziennikarzy. Dla którego polskiego piłkarza Euro 2016 było największą medialną odskocznią?

Na to i wiele innych pytań odpowiada raport „Polska Piłka”, który jest cyklicznym opracowaniem przygotowywanym przez analityków „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Analiza prowadzona jest od ponad 6 lat. Badanie zawiera dane na temat medialności klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w pięciu europejskich ligach.

Zobacz: Ekstraklasa i Euro podzieliły się medialnością – raport PSMM 

W lipcu 2016 roku dziennikarze pisali o polskich klubach częściej niż w czerwcu, ale nadal niewiele w porównaniu z wcześniejszymi miesiącami. Uwaga dziennikarzy skupiona była na piłkarzach, którzy dzięki dobrej grze na Euro 2016 stali się łakomymi kąskami dla czołowych europejskich klubów. Spośród dziesięciu najbardziej medialnych zawodników, aż siedmiu zmieniło barwy klubowe po Mistrzostwach Europy. Liderem medialności został jednak Robert Lewandowski, który – w przeciwieństwie do większości piłkarzy ujętych w zestawieniu – nie był bohaterem transferu. Kapitan biało-czerwonych miał zauważalną przewagę nad drugim w rankingu Grzegorzem Krychowiakiem. Trzecie miejsce zajął Arkadiusz Milik, który nieznacznie wyprzedził czwartego Jakuba Błaszczykowskiego.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze w lipcu 2016 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze w lipcu 2016 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

W Ekstraklasie, wśród najbardziej medialnych zespołów, nie doszło do większych zmian. W lipcu na pozycji lidera utrzymała się Legia Warszawa, która wyprzedziła drugiego pod względem medialności Lecha Poznań. Trzecie miejsce przypadło Wiśle Kraków, a za plecami „Białej Gwiazdy” kolejne lokaty zajęły odpowiednio Cracovia i Śląsk Wrocław.

Zobacz: Legia vs. Lech – wynik medialnych rozgrywek w sezonie 2015/16 – raport PSMM 

Na zapleczu najwyższej klasy rozgrywkowej na pierwszym miejscu znalazł się Górnik Zabrze. Drużyna z Górnego Śląska zdeklasowała konkurencję. Medialność Zabrzan była zdecydowania wyższa od medialności pozostałych drużyn z 1. ligi. Drugie miejsce, z wynikiem ponad dwukrotnie słabszym od Górnika, zajęło Podbeskidzie Bielsko-Biała. Trzecia lokata przypadła Zagłębiu Sosnowiec. Tuż za podium znalazła się Stal Mielec, a piąte miejsce zajęła Miedź Legnica.

Wykres 2. TOP 5 najbardziej medialnych klubów Ekstraklasy oraz 1. ligi w lipcu 2016 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

Wykres 2. TOP 5 najbardziej medialnych klubów Ekstraklasy oraz 1. ligi w lipcu 2016 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już niespełna 1,3 mln informacji.

Zobacz: Legia w Lidze Mistrzów – raport PSMM 

Boniek i Lato – który lepszy dla naszej kadry? Raport PSMM 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Comments

comments

280
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...