Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery. Raport 2019

Informacja Prasowa - 07.08.2019
55

Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery. Raport 2019

Na czym polega antropomorfizacja marki? Czego tak naprawdę poszukują konsumenci i jak kształtują się trendy społeczno-technologiczne na najbliższe lata?Pobierz darmowy raport Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery i dostosuj strategię swojej firmy do najnowszych trendów.

Jako społeczeństwo nieustannie ewoluujemy, co jest związane ze zmianą pokoleniową, która najprawdopodobniej zostanie zdominowana przez tzw. millenialsów (pokolenie Y), czyli osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Potwierdzają to dane szacunkowe firmy doradczej Deloitte – do 2025 roku mogą oni stanowić aż 75% całego rynku pracy. Tak wysoki współczynnik wyraźnie pokazuje, że marki powinny w strategii komunikacji szczególny nacisk położyć na zrozumienie ich potrzeb. Na co szczególnie zwracają oni uwagę?

To naprawdę wymagające pokolenie. Żyje ono w czasach dynamicznego rozwoju technologicznego, które całkowicie ukształtowało ich styl życia. Co więcej, nie podejmują oni decyzji zakupowych pod wpływem reklamy, lecz doświadczenia czy rekomendacji, nie tylko samych znajomych, ale i społeczności zaangażowanej
grupach, np. na Facebook-u
.To niezwykłe miejsce dla millenialsów, gdzie wraz z innymi użytkownikami, tworzą pewnego rodzaju niszę konsumencką, stanowiącą dla nich wiarygodne i autentyczne źródło informacji o produktach i usługach – mówi Izabela Kaczmarska, Strategic Planner w agencji PA.

Przede wszystkim personalizacja

Już teraz millenialsi stanowią bardzo silną grupę oddziałującą na otoczenie biznesowe w wielu branżach, m.in. odzieżowej. Ważnym czynnikiem w relacji marka-konsument jest już nie tylko sama wysoka jakość obsługi, ale przede wszystkim personalizacja. Niezwykle istotnym elementem codziennego funkcjonowania pokolenia Y jest kreowanie własnej indywidualności, która widoczna jest coraz częściej w customizacji produktów i usług. To właśnie poprzez ten czynnik millenialsi wyrażają siebie i swój nieco wyidealizowany wizerunek w mediach społecznościowych.

Marki coraz chętniej angażują klientów w proces tworzenia produktu. Przykładem może być sklep Nike, który na stronie internetowej udostępnia wszystkim zainteresowanym zakładkę „personalizuj’’. Co więcej, sportowy gigant posiada w swojej ofercie popularne modele obuwia w wersji basic, czyli w białej kolorystyce.

Taki zabieg marketingowy pokazuje, że to konsument otrzymuje dowolność wyboru w całym procesie customizacji produktu. Nike, poprzez personalizację, buduje nie tylko lojalność wobec marki, ale przede wszystkim o wiele bardziej pożądane orędownictwo, które przekłada się zarówno na cele wizerunkowe i sprzedażowe – wyjaśnia Jacek Jaroszewski, PR Specialist w agencji PA.

Technologia to nie wszystko

Kluczowymi aspektami w życiu millenialsów są także ekologia, społeczna odpowiedzialność oraz budowanie bliskich relacji, nie tylko z najbliższym otoczeniem, ale także z markami w świecie cyfrowym. Społeczeństwo uczestnicząc w procesie socjalizacji pragnie szczerych uczuć i kontaktów międzyludzkich, dlatego bardzo ważna jest antropomorfizacja marki, czyli nadawanie jej ludzkich cech. Zapewnia ona firmom pozycjonowanie, jak i wartość emocjonalną, która dostarcza millenialsom odmiennych doświadczeń zakupowych, bezpośrednio wpływających na ich uczucia, emocje i oczekiwania.

Raport Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery, co w środku?

Raport zawiera aż 123 strony wartościowych informacji, analiz i inspirujących case studies liderów cyfrowej transformacji z całego świata. Znajdziesz w nim odpowiedzi na takie pytania:

  • jak ekonomia współdzielenia kreuje nowy model biznesowy?
  • w jaki sposób sztuczna inteligencja może wspierać rozwój przedsiębiorstw?
  • dlaczego marketing konwersacyjny jest przyszłością branży reklamowej?
  • jak rozszerzona rzeczywistość może wpłynąć na wzrost sprzedaży?
  • jak nanoinfluencerzy mogą wpłynąć na sukces marki?
  • czym jest tokenizacja?
  • jakie są najnowsze metody płatności?
  • czym jest tokenizacja?

Bądź gotowy na zmiany i pobierz raport tutaj

Comments

comments

55
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...