Cyfrowa rewolucja w serwisach Lexusa

Informacja Prasowa - 14.08.2018
44

Cyfrowa rewolucja w serwisach Lexusa

Lexus uruchomił projekt pilotażowy wykorzystujący rozwiązania z dziedziny tzw. rzeczywistości rozszerzonej. Zastosowanie najnowocześniejszych technologii zrewolucjonizuje podejście do napraw samochodów – serwisantom pozwoli sprawniej i szybciej rozwiązywać problemy techniczne, a klientom umożliwi lepszy wgląd w to, co dzieje się z ich autem.

 

System wykorzystuje specjalne okulary HMT-1 firmy RealWear i umożliwia noszącemu je technikowi dwustronną łączność wizyjną i głosową z innymi osobami. Pozwala na przykład zdalnie konsultować przeprowadzane naprawy z właścicielem pojazdu lub ekspertami z centrum technicznego firmy.

Niezwykłe, niezniszczalne okulary

Okulary HMT-1 to w istocie umieszczony na ruchomym ramieniu w polu widzenia użytkownika miniaturowy tablet pracujący pod kontrolą systemu Android, wyposażony w kamerę, mikrofon i głośniczek, a także funkcję sterowania głosem. Urządzenie, opracowane przez firmę RealWear z myślą o zastosowaniach przemysłowych, jest całkowicie odporne na wodę i pył oraz uderzenia – nie szkodzi mu upadek na beton ze znacznej wysokości. Można je nosić łącznie z kaskiem i okularami ochronnymi.

Obraz z wbudowanej kamery, przekazywany w czasie rzeczywistym za pośrednictwem sieci bezprzewodowej lub interfejsu Bluetooth, można wyświetlać na ekranie komputera czy tabletu w dowolnym miejscu świata. W ten sposób można na przykład pokazać klientowi podwozie pojazdu, bez konieczności zapraszania go pod samochód znajdujący się na podnośniku. Mało tego, klient może widzieć to samo, co widzi serwisant, siedząc komfortowo przy kawie w saloniku dla gości serwisu. To nowatorska realizacja japońskiej tradycji gościnności – omotenashi.

Konsultacje w czasie rzeczywistym

W analogiczny sposób serwisant może pokazać podzespoły pojazdu konsultantowi znajdującemu się w odległym nawet o setki czy tysiące kilometrów centrum technicznym. Dzięki dwustronnej łączności głosowej i wizyjnej konsultant może poprosić serwisanta o pokazanie konkretnych detali pod dowolnym kątem, a także przekazać mu np. odpowiednie schematy, które zostaną wyświetlone na ekraniku w jego polu widzenia. Pozwala to uniknąć kosztów związanych z dojazdem konsultanta, a także radykalnie przyspieszyć naprawę – wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym.

„Chcemy wprowadzić więcej rozwiązań cyfrowych w dziale obsługi posprzedażnej i u partnerów Lexusa, by z jednej strony usprawnić naszą pracę, a z drugiej zapewnić lepszą obsługę naszym klientom” – mówi Jens Brech, dyrektor działu obsługi posprzedażnej Toyota Deutschland GmbH – „Gdy klient zgłasza się na przykład z problemem mającym wpływ na bezpieczeństwo, z reguły wymaga to konsultacji eksperta z naszej europejskiej centrali. W tej sytuacji nowe rozwiązanie eliminuje konieczność dojazdu konsultanta, bo za pomocą okularów rzeczywistości rozszerzonej wszystko można załatwić zdalnie, szybko i skutecznie”.

Kolejne zastosowania rozszerzonej rzeczywistości

Projekt pilotażowy z wykorzystaniem systemu rzeczywistości rozszerzonej RealWear HMT-1 rozpoczął się w czerwcu na pięciu największych europejskich rynkach – we Włoszech, Hiszpanii, Francji, Anglii i Niemczech – i potrwa do końca grudnia. Jeśli potwierdzą się przewidywania twórców, następną fazą będzie szersze wdrożenie rozwiązania. Niewykluczone, że zyska ono również nowe zastosowania, na przykład pozwalające zdalnie prezentować nowe produkty potencjalnym nabywcom, albo szybciej rozwiązywać kwestie odszkodowań w ramach telekonferencji z przedstawicielem ubezpieczyciela. Wszystko po to, aby jeszcze lepiej realizować ideę omotenashi.

Comments

comments

44
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...