CUPRA i FC Barcelona przedłużają i rozszerzają globalną współpracę do 2029 r.

Informacja Prasowa - 04.03.2024
231

W ramach umowy producent poszerza swoje zaangażowanie o pozostałe sekcje sportowe klubu FC Barcelona.

 

  • Hiszpańska marka motoryzacyjna CUPRA przedłuża współpracę z drużyną Roberta Lewandowskiego do 2029 roku.
  • W ramach umowy producent poszerza swoje zaangażowanie o pozostałe sekcje sportowe klubu FC Barcelona.
  • W oficjalnej uroczystości wzięli udział zawodnicy drużyn, m.in. Robert Lewandowski i Jana Fernández. Sportowcy mieli okazję zasiąść za kierownicą pokazowego modelu marki – CUPRA DarkRebel.

 

CUPRA oraz jedna z najpopularniejszych piłkarskich drużyn na świecie, FC Barcelona, ogłosiły przedłużenie umowy partnerskiej na kolejne 5 sezonów, do 2029 roku. Hiszpański producent pozostaje Oficjalnym Partnerem Motoryzacyjnym i Mobilnym klubu, co oznacza m.in., że zawodnicy nadal będą korzystać z samochodów barcelońskiej firmy. Marka poszerza również swoje zaangażowanie na wszystkie profesjonalne dyscypliny sportowe klubu z Barcelony, w tym piłkę nożną mężczyzn i kobiet, koszykówkę, futsal, piłkę ręczną oraz hokej na rolkach.

 

W oficjalnym wydarzeniu, podczas którego podpisano umowę uczestniczyli dyrektor generalny CUPRA, Wayne Griffiths, oraz prezes FC Barcelona, Joan Laporta. W spotkaniu wzięli również udział zawodnicy z różnych sekcji klubu: Robert Lewandowski (zawodnik 1. drużyny piłki nożnej mężczyzn), Jana Fernández (zawodniczka 1. drużyny piłki nożnej kobiet), James Nnaji (zawodnik 1. drużyny koszykówki), Miquel Feixas (zawodnik 1. drużyny futsalu), Domen Makuc (zawodnik 1. drużyny piłki ręcznej) oraz Matías Pascual (zawodnik 1. drużyny hokeja na rolkach).

 

Uczestnicy mieli okazję zasiąść za kierownicą samochodu pokazowego CUPRA DarkRebel, który marka zaprezentowała na targach IAA 2023 w Monachium. Pojazd wspólnie z modelami Raval i Tavascan reprezentuje wizję i przyszłe plany marki.

 

– CUPRA podziela wartości jednego z największych klubów sportowych na świecie. Obie marki stawiają czoła wyzwaniom z pasją, mają ambicje oraz misję, by inspirować świat z Barcelony. Cieszymy się na naszą dalszą współpracę i wierzymy, że CUPRA stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalną marką – wyjaśnił Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.

 

Więcej niż partnerstwo

 

CUPRA rozpoczęła współpracę z barcelońskim klubem w 2019 roku. Marka w ramach rozszerzenia współpracy, będzie jednym z oficjalnych sponsorów projektu Espai Barça. Celem inicjatywy jest transformacja obiektów sportowych klubu w dzielnicy Les Corts w Barcelonie oraz stadionu Estadi Johan Cruyff.

 

Producent z Barcelony oprócz wspierania pierwszych drużyn piłkarskich – męskiej i żeńskiej – wraz z przedłużeniem współpracy została oficjalnym sponsorem ekip koszykówki, futsalu, piłki ręcznej oraz hokeja na rolkach do czerwca 2029 roku.

 

– Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z marką CUPRA i rozszerzyć ją na wszystkie nasze profesjonalne drużyny sportowe. Chcemy wspólnie stawiać czoła kolejnym wyzwaniom. Świat sportu i motoryzacji łączy się w jednym celu – razem pragniemy osiągnąć sukces. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wspólne działania – stwierdził Joan Laporta, Prezes FC Barcelona.

 

Logo CUPRA będzie widoczne na prawym rękawie koszulki męskiej i żeńskiej drużyn piłkarskich podczas letnich turniejów w latach 2024- 2026, jak również podczas międzynarodowych meczów towarzyskich przez kolejne trzy sezony. CUPRA zostanie również głównym partnerem akademii piłkarskiej dla najmłodszych adeptów – Barça Academy.

 

Inspirujący świat z Barcelony

Hiszpańska marka osiągnęła rekordowe wyniki w ubiegłym roku, dostarczając klientom 230 700 pojazdów – o ponad połowę więcej w porównaniu do 2022 r. (wzrost o 50,9%). Od momentu wejścia CUPRY na rynek w 2018 roku sprzedano 530 000 samochodów. Ponadto producent umocnił swoją pozycję jednej z najszybciej rozwijających się marek motoryzacyjnych w Europie dzięki bardzo dobrym wynikom uzyskanym na kluczowych rynkach.

 

CUPRA to niekonwencjonalna marka, łącząca emocje, elektryfikację i sportowe osiągi, która zadebiutowała na rynku w 2018 roku modelem Formentor. Od tamtej pory stała się jedną z najszybciej rozwijających się marek samochodowych w Europie i z powodzeniem inspiruje europejskie rynki z Barcelony. CUPRA posiada także globalną sieć wyspecjalizowanych punktów sprzedaży – CUPRA Studio.

 

Hiszpański producent udowadnia, że elektryfikacja i sportowy charakter idealnie do siebie pasują, a w 2023 roku marka osiągnęła rekordowy poziom sprzedaży, dostarczając ponad 250 000 pojazdów. Każda kolejna premiera to nowy kamień milowy w definiowaniu charakteru marki, który wyraża się ambitnym i oryginalnym designem: CUPRA Ateca, wyjątkowy samochód w segmencie kompaktowych SUV-ów; CUPRA Leon, pierwszy zelektryfikowany model dzięki hybrydowemu silnikowi elektrycznemu typu plug-in; CUPRA Formentor, pierwsze auto opracowane w całości przez hiszpańskiego producenta i jak do tej pory, najlepiej sprzedający się model marki; oraz CUPRA Born, pierwszy w 100% elektryczny pojazd, który wyjechał z katalońskiej fabryki. W 2023 roku swoją premierę miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan. Natomiast w 2024 roku na rynku motoryzacyjnym pojawi się pierwszy zelektryfikowany sportowy SUV, czyli CUPRA Terramar. Z kolei na rok 2025 planowana jest premiera najbardziej radykalnej interpretacji miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowanej koncepcją CUPRA Raval.

 

CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym i mobilnym piłkarskiej drużyny FC Barcelona, sponsorem premium World Padel Tour oraz oficjalnym fundatorem eSports Club Finetwork KOI. Jest jedną ze światowych marek motoryzacyjnych, która bierze udział w wyścigach Formuły E. CUPRA Tribe składa się z zespołu ambasadorów, którzy chcą być siłą napędową zmian. Wśród jego członków są m.in. hiszpański reżyser i producent filmowy J.A. Bayona, kierowca Formuły E Lucas Di Grassi, artysta uliczny TV Boy, złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty i Saul Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz dwukrotna zdobywczyni Złotej Piłki i nagrody FIFA Alexia Putellas

Comments

comments

231
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...