Cube Group rozwija kompleksowe wsparcie sprzedaży na platformach marketplace. Szefem działu Michał Holka

Informacja Prasowa - 26.11.2021
157

Cube Group rozwija kompleksowe wsparcie sprzedaży na platformach marketplace. Szefem działu Michał Holka

Cube Group rozwija kompleksowe wsparcie sprzedaży na platformach marketplace. Szefem działu Michał Holka

Do zespołu Cube Group dołączył Michał Holka, który objął stanowisko Marketplace Managera i jest odpowiedzialny za rozbudowę portfolio usług agencji prowadzonych na wszystkich dostępnych platformach marketplace.

Rynek e-commerce w Polsce z roku na rok dynamicznie rośnie. Coraz większą popularnością cieszą się marketplace’y, które w jednym miejscu agregują oferty sprzedawców z wielu branż. Konkurencja wśród platform zakupowych rośnie, a co za tym idzie również rywalizacja wśród przedsiębiorców.

– Po uruchomieniu polskiej wersji Amazona i innych platform międzynarodowych, takich jak Shopee, widać, że nasz rynek jest łakomym kąskiem dla dużych graczy. To też ogromna szansa dla marek i marketerów na budowanie kolejnych kanałów sprzedaży, a próg wejścia wcale nie jest wysoki. Dzięki rozbudowie portfolio o obsługę platform marketplace możemy zaoferować naszym Partnerom rozwój biznesu na dużą skalę. Michał Holka będzie odpowiedzialny za pełne spektrum działań w tym obszarze. Jego doświadczenie i wiedza gwarantuje rozwój zarówno naszych Klientów, jak i całego Zespołu – mówi Andrzej Cudny, Prezes Zarządu Cube Group.

Michał Holka będzie przygotowywał i wdrażał kompleksowe działania mające na celu wykorzystanie pełnego potencjału sprzedażowego i marketingowego dla Klientów na wszystkich dostępnych w Polsce i Europie platformach marketplace. Będzie też przygotowywał dedykowane szkolenia – zarówno dla Klientów, jak i pracowników agencji.

– W 2020 roku internauci na 100 największych marketplace’ach na świecie wydali ponad 2,67 bilionów dolarów. W Polsce z badania “Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2021” firmy badawczej Atena Research wynika, że 32 procent kupujących w internecie rozpoczyna ścieżkę zakupową na Allegro, w Google zaledwie 12 procent. Jednocześnie zakupem na Allegro kończy ścieżkę prawie połowa kupujących – to wielki potencjał, który warto wykorzystać. Na świecie aż 40 procent handlu w e-commerce odbywa się na marketplace’ach i ten trend stale rośnie, co widać również w Polsce. Co ciekawe internauci są wiernymi fanami swoich ulubionych platform – miliony z nich dokonuje zakupu tylko na marketplace’ach, nie wchodząc nawet na strony marek, których produkty kupują, dlatego nie da się do nich dotrzeć inaczej niż poprzez sprzedaż na danej platformie. Marketplace’y to już must have dla każdego e-commerce chcącego się rozwijać, bo to nie tylko budowanie zysków, ale też świadomości brandu i wzmacnianie jego pozycji w świadomości użytkowników – wystarczy obrać odpowiednią strategię i ją konsekwentnie realizować. Od kilku lat widać już w Polsce duży wzrost popularności tej formy sprzedaży, ale cały czas są ogromne rezerwy. To świetny moment, by ruszyć ze sprzedażą dla tych, którzy jeszcze tego nie zrobili. W Cube Group mamy świetne zaplecze komplementarnych usług digital marketingowych i doświadczenie w opracowywaniu efektywnych strategii omnichannel, których obecnie częścią są platformy marketplace, by kolejne duże marki mogły budować nowy kanał sprzedaży lub rozwijać efektywną sprzedaż, jeśli już prowadzą takie działania – ocenia Michał Holka.

Holka w digital marketingu pracuje od 2017 roku. Zaczynał jako specjalista e-commerce, a następnie pracował jako e-commerce manager, będąc odpowiedzialnym za rozwój marek i sprzedaż produktów w polskich i zagranicznych kanałach e-commerce, m.in. na Allegro, wszystkich europejskich rynkach Amazon, na eBay’u oraz w sklepie internetowym opartym o platformę Magento.

Comments

comments

157
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...