CR7 generuje dla marki Nike setki milionów interakcji w mediach społecznościowych
Cristiano Ronaldo to jeden z najlepszych zawodników piłki nożnej na świecie, czterokrotnie zdobył Złotą Piłkę, dzięki temu jest najbardziej wartościowym piłkarzem dla reklamodawców, w szczególności w social media. Dla porównania – wartość Argentyńczyka Leo Messiego jest 100 razy mniejsza.
Ronaldo według „Forbesa„ otrzymuje rocznie ok. 88 mln $, 56 mln pochodzi z klubu Real Madrid, a 32 mln to inne przychody, m.in. reklam. Sporą część zarobków Cristiano generuje firma Nike, która pod koniec 2016 roku podpisała z CR7 dożywotnią umowę na kwotę miliarda dolarów, wypłacanych w ratach.
Niebotyczna kwota? Z perspektywy Nike nie bardzo. W samym 2016 r. Ronaldo wygenerował dla marki równowartość 500 mln dolarów w social media. Zainwestowane środki zwrócą się już po dwóch latach.
Należy wyjaśnić, że marka Nike nie wykupiła reklam za taką sumę, ani nie zarobiła 500 mln $ dzięki reklamom z wizerunkiem Cristiano. Wysokość wygenerowanej kwoty oblicza się m.in. na podstawie liczby osób do których dociera CR7:
- Na Facebooku – 120 mln obserwujących
- Na Twitterze – 50 mln followersów
- Na Instagramie – 92 mln osób śledzących profi
- Łącznie CR7 dociera do 262 mln ludzi
Jak podaje Businessinsider w 2016 roku Ronaldo opublikował 347 posty zawierające logo Nike’a lub wzmiankę o firmie, które przyniosły 477 miliony interakcji – polubień, udostępnień i komentarzy.
Jednym z najlepszych wpisów został udostępniony po finałowej wygranej Portugalii z Francją na Euro 2016:
1,7 mln polubień, 12 tysięcy komentarzy. Dla Nike’a to równowartość 5,8 mln $ – tyle mniej więcej marka musiałaby zainwestować w innego rodzaju treści reklamowe.
Cristiano Ronaldo czy Lionel Messi – kto jest więcej warty w mediach społecznościowych?
Głównym sportowym konkurentem CR7 jest Lionel Messi. Obydwaj piłkarze mają swoich zagorzałych fanów, którzy od dawna sprzeczają się, który z nich jest lepszy. Nie można jednoznacznie tego wskazać. Inaczej jest jeśli chodzi o wartość reklamową w social media – tam łatwo można rozstrzygnąć ten spór. Messi dla marki Adidas w ogóle nie zbliża się do poziomu generowanego przez Ronaldo dla Nike’a.
Według „Forbesa” media społecznościowe L. Messiego w 2016 roku były warte 53,5 mln $, czyli prawie 100 razy mniej niż C. Ronaldo.
źródło: Businessinsider
Comments
