Cristiano Ronaldo najlepiej sprzedającym się sportowcem?

Redakcja PR - 12.07.2016
131

Portugalczyk jest jedną z najcenniejszych gwiazd światowego sportu

Siedem lat temu Real Madryt ogłosił transfer Cristiano Ronaldo z Manchesteru United za kwotę 132 milionów dolarów, co sprawiło, że stał się on najdroższym piłkarzem w historii sportu. Real wiedział, że dostaje wyjątkowo utalentowaną i sprzedającą się gwiazdę. Obecność Portugalczyka wyjątkowo pomogła hiszpańskiemu klubowi, co widać na przykładzie ośmioletniego kontraktu z Adidasem, który wart jest podobno 50 milionów dolarów rocznie.

Ronaldo dobrze monetyzuje swoją sławę i sukces, zarabiając rocznie 22 miliony dolarów poza boiskiem, dzięki sponsorom takim jak Nike, Castrol czy Konami. Jest on drugim najlepiej zarabiającym piłkarzem pod względem kontraktów reklamowych i sponsorskich, po Davidzie Beckhamie, który co roku zgarnia około 37 milionów dolarów dzięki kontraktom z Adidasem, Samsungiem czy marką H&M. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Ronaldo zarobił 42,5 miliona dolarów, włączając jego zarobki z Realu Madryt, co plasuje go na dziewiątym miejscu najlepiej zarabiających sportowców świata.

Ronaldo może i nie jest na czubku tej listy, ale ma potencjał aby stać się najlepiej sprzedającym się sportowcem świata.

Ronaldo gra w najpopularniejszej lidze piłkarskiej na świecie, co sprawia, że trafia do konsumentów w Azji, Europie, i Amerykach. UEFA szacowało, że przynajmniej 350 milionów widzów będzie oglądać mecz pomiędzy Włochami i Hiszpanią podczas Euro 2012. A finały mistrzostw świata w 2010 przyciągnęły 700 milionów widzów.

Ronaldo osiągnął także wielki sukces indywidualny. Statystycznie trafia dla Realu Madryt ponad jedną bramkę na mecz, co daje mu stałe miejsce w klasyfikacji najlepszych strzelców. Lionel Messi jest jak na razie jego jedynym rywalem do tytułu „najlepszego gracza świata”.

Ronaldo gra w jednej z najpopularniejszych lig sportowych na świecie, a  jego klub Real Madryt jest niezwykle utytułowany – zdobył rekordową liczbę 32 tytułów hiszpańskiej La Ligi. Portugalski piłkarz jest także supergwiazdą światowego formatu w mediach społecznościowych. Ronaldo ma najwięcej fanów spośród piłkarzy na Facebooku – ­ 46,5 miliona, a 11,5 miliona na Twitterze (na tym kanale rządzi brazylijski gracz Kaka).

Ronaldo był najczęściej wspominanym piłkarzem na Twitterze podczas Euro 2012 – zanotował wówczas 268,000 wzmianek!

Inne atrybuty Ronaldo: jest u szczytu swojej kariery i będzie grać przez następne parę lat; jest atrakcyjny i podoba się dużej liczbie kobiet i mężczyzn. Ronaldo pokazał swoją umięśnioną postawę w serii reklam bielizny dla Armani, podążając śladami kolegi po fachu Beckhama. Oczywiście, nic nie jest tak łatwe – Ronaldo polaryzuję piłkę nożną w ten sam sposób, w jakim LeBron James robi to z fanami NBA.

Ronaldo ma wielu krytyków, a każdy jego ruch jest dokładnie śledzony. Był krytykowany i atakowany za to, że pracował za mało w porównaniu z resztą kadry narodowej Portugalii. Większość krytyków uciszył, kiedy niemal samodzielnie doprowadził Portugalię do pół­finałów Euro 2012. Został zaatakowany ponownie, gdy nie miał szansy strzelić gola w czasie rzutów karnych, kiedy Portugalia przegrywała z Hiszpanią w pół­finałach.

Ronaldo jest magnesem na celebrytki – podobno miał romans z Paris Hilton i Kim Kardashian. Nie pomaga sobie komentarzami typu: “to na pewno dlatego, że jestem przystojnym, bogatym, i świetnym piłkarzem“.

Ronaldo jest tym wszystkim i kimś więcej. Czy jest idealnym graczem? Nie. Najlepszy gracz wśród sportowców zniknął, kiedy Tiger Woods prawie siedem lat temu rozbił swój samohód o hydrant. Następny w kolejce do tronu, LeBron James, zaprzepaścił swoją szansę, kiedy zdecydował się dołączyć do Miami Heat w 2010. Ronaldo idealny nie jest, za to jest wystarczająco dobrze się sprzedającym sportowcem jak każdy inny.

Źródło:http://www.forbes.com/sites/kurtbadenhausen/2012/07/11/is-cristiano-ronaldo-the-worlds-most-marketable-athlete/#1bb64f9e4dbb 

Autor: Kurt Badenhausen
Tłumaczenie: Zofia Moritz

Zdjęcia: Andrzej Iwańczuk | Reporter Poland

Comments

comments

131
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...