Content marketing: trzy trendy w zarządzaniu reputacją – OBTK

Informacja Prasowa - 04.02.2020
108

Content marketing: trzy trendy w zarządzaniu reputacją - OBTK

1. Deficyt zaufania i wzrost liczby fake newsów

Za nami kolejny rok powiększania się deficytu zaufania do światowych firm, liderów, rządów i mediów. Badania przeprowadzone przez Ipsos Mori w Wielkiej Brytanii wykazały wyraźnie, jak duży mętlik mają w głowach ludzie – prowadzącym telewizyjne programy informacyjne ufa 62 proc. badanych, ale dziennikarzom generalnie już tylko 26 proc.

W 2015 r. powstał projekt First Draft, wspierany przez technologicznych gigantów i organizacje charytatywne. Zaczął walczyć o zaufanie i i pracować nad jakością przekazywanych przez media informacji. W tym czasie Claire Wardle z First Draft zidentyfikowała 7 rodzajów dezinformacji.

 

Dla organizacji wszystko to ma znaczenie. Planując i realizując działania dot. zarządzania reputacją bardzo często natrafiamy  na fałszywe i sfabrykowane treści. Jeśli poważnie podchodzimy do opracowywania rozwiązań eliminujących fake newsy, musimy zastanowić się, kto i dlaczego tworzy.  To przecież mogą być firmy, wykorzystujące ludzi i boty do umieszczania fałszywych recenzji w wyszukiwarce Google. Albo takie, które tworzą całe sieci stron ze spamem, by negatywnie wpływać na wyniki wyszukań konkurencji. Zarządzanie reputacją organizacji polega na zrozumieniu KTO, DLACZEGO i CO tworzy w ramach fake newsów.

2. Dark social. Monitoring stał się trudnym zadaniem

Dark social to niewidzialna i niemożliwa do monitorowania, czy śledzenia część mediów społecznościowych. W ostatnich latach zaobserwowaliśmy ogromny wzrost popularności kanałów komunikacyjnych „ogrodzony murami”, takich jak SnapChat, WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat… Ich rozwój znacznie utrudnił uzyskanie dokładnego obrazu tego, jak marki są postrzegane i jak mówi się o nich online. Dark Social nie jest oczywiście niczym nowym. Jednak po skandalu z Cambridge Analytica monitorowanie mediów społecznościowych stało się znacznie trudniejszym zadaniem.

Reakcja branży na zmiany dot. prywatności Facebooka została publicznie wyciszona. Jednak za zamkniętymi drzwiami toczą się wojny. Marki na przestrzeni lat wydały tysiące, jeśli nie miliony na reklamy na Facebooku – więc zmiany dostępu do danych nie były powszechnie oklaskiwane. Przez 10 ostatnich lat byliśmy świadkami ogromnego skoku w rozwoju narzędzi do analiz zachować ludzi w mediach społecznościowych, teraz zacznie się spowolnienie.

3. Marki muszą być przygotowane na świat bez ekranów

Obserwujemy ogromne wzrosty wzrost zasięgów podcastów i wykorzystania asystentów głosowych do znajdowania treści w internecie. Raporty pokazują, że udział podcastów w czasie spędzonym na słuchaniu audio podwoił się w ciągu ostatnich czterech lat – w samych Stanach Zjednoczonych 73 miliony ludzi słucha podcastów co miesiąc, a 17 milionów co tydzień (badanie Edisona). 85 proc. słuchaczy podcastów pochłania „cały” lub „większość” odcinka.

Ale dla nas znaczy to przecież o wiele więcej. To również ma wpływ na budowanie reputacji. Wykorzystując treści, ale nie wykorzystując ekranów – jak w przypadku asystentów głosowych. Badania YouGov wykazały niedawno, że co dziesiąty Brytyjczyk posiada inteligentny głośnik. Korzysta z nich już około 6,6 miliona ludzi. To pokazuje, że liczba posiadaczy inteligentnych głośników wśród Brytyjczyków podwoiła się od zeszłej jesieni. Pytanie brzmi więc, jak zapewnimy firmom odpowiednią komunikację w świecie, w którym coraz ważniejszą rolę odgrywa głos i dźwięk. Poniżej kilka wskazówek.

  • Używaj Wikipedii

Asystenci głosowi regularnie używają Wikipedii jako źródła danych. Wikipedia to jednak nie tylko encyklopedia. Jest to aktywna społeczność internetowa, którą ma około 1,7 miliarda odwiedzin miesięcznie na 302 wersjach językowych. Zgodnie z wytycznymi agencje mogą współpracować z edytorami Wikipedii w sposób zgodny, przejrzysty i etyczny.

  • Działaj zgodnie z najlepszą praktyką SEO

Upewnij się, że wszystkie treści w Twojej witrynie są odpowiednio oznaczone, zoptymalizowane i opisane. Asystenci głosowi mogą użyć  najlepszych wyników wyszukiwania, by poznać Twoją markę.

  • Proaktywne, zintegrowane wsparcie komunikacyjne i public relations

Eksperci w dziedzinie zarządzania reputacją mogą pomóc w promowaniu i budowaniu relacji z odbiorcami i zarządzaniu nimi przez cały czas.

Autorem artykułu jest Michael White, Senior Digital Consultant w Kekst CNC. 

źródło: obtk.pl

 

Comments

comments

108
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...