Content Marketing Polska 2014 – Polskie Badania Internetu

Jerzy Ciszewski - 03.12.2015
94

Content marketing jest stosunkowo nowym zjawiskiem, a w Polsce jeszcze niezbadanym.

Digital One oraz Polskie Badania Internetu postanowiły przyjrzeć się opinii konsumentów na temat materiałów oraz treści związanych z content marketingiem.

Tradycyjna reklama telewizyjna pozostaje wciąż najpopularniejszym źródłem informacji o nowych produktach i markach wśród internautów. Udział marki w nowoczesnych formach kontaktu z odbiorcą – konkursach, testach produktów czy opiniach konsumenckich – jest zdecydowanie rzadziej przez nich dostrzegany. Jednak to właśnie te działania okazują się być wiarygodnymi dla internautów, również realnie wpływają na ich decyzje zakupowe.

Internauci zauważają duży wpływ opinii innych na podejmowane decyzje. Przed zakupem radzą się nie tylko najbliższych, ale osób, które mają już doświadczenia z korzystania z danego produktu czy marki. Dlatego chętnie sprawdzają też fora internetowe, specjalistyczne witryny oraz serwisy opinii. Wynika to z potrzeby poznania dokładnego i rzetelnego opisu produktu oraz poznania korzyści i niedogodności w codziennym użytkowaniem.

Mimo że internautom podoba się humor i muzyka w materiałach promocyjnych marki, to nie postrzegają tych elementów za kluczowe w tworzeniu wizerunku marki oraz w podjęciu decyzji o zakupie. Zdają się podchodzić zakupów dość praktycznie, nie zważając na reklamujących produkty celebrytów czy blogerów, specjalnie tworzone gry oraz filmiki.

Z punktu widzenia konsumenta przydatne przy podjęciu decyzji, ale i w kreowaniu wizerunku marki, są organizowane przez nią konkursy oraz promocje. Internauci za jedno z ważniejszych narzędzi zakupowych uznają kupony promocyjne i katalogi, w których mogą sprawdzić i porównać ceny.

Osoby, które korzystają jednocześnie z kilku serwisów społecznościowych są bardziej otwarte na treści związane z markami, zarówno te profesjonalne i dotyczące stricte oferty i produktu, jak i wizerunkowe oraz związane z zabawą i rozrywką.

Content-Marketing-2014—co-preferuja-marketerzy-i-czy-celebryci-w-reklamie-dzialaja_332

Żródło – http://www.press.pl/raporty/reklama

 

Comments

comments

94
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...