Co się kryje za najsłynniejszym stockowym uśmiechem?

Redakcja PR - 14.11.2018
198

Union Investment prowokuje branżę kreatywną do myślenia o emeryturze

Jakie zdanie mają „kreatywni” na temat takich produktów jak IKE i IKZE? Najczęściej żadne. Oczywiście jeśli ich jeszcze nie reklamowali. Temat jest równie sexy i catchy, co sama nazwa tych produktów. Union Investment, wraz z agencją reklamową INSIGNIA oraz agencją content marketingową ContentHouse, podjął się przygotowania kampanii edukacyjnej dla najbardziej wymagającej grupy docelowej w Polsce i sprowokowanie jej do myślenia na temat swojego finansowego bezpieczeństwa.

Jaki jest sens reklamowania produktu emerytalnego osobom, które na co dzień robią reklamy? Znaczny, ponieważ „kreatywni” to osoby, które najbardziej odczują różnicę pomiędzy obecnymi zarobkami a emeryturą. Ale jak zachęcić do zabezpieczenia przyszłości już teraz kogoś, kto raczej pomyśli „zrobię to jutro, bo dziś robię rzeczy na wczoraj”? Nie jest to proste, na szczęście wspólną cechą wszystkich kreatywnych jest to, że mają duże poczucie humoru. I wszyscy kojarzą bolesny grymas na twarzy Harolda – króla ciemnej strony stocka. Jego magnetyczny uśmiech jest więc idealnym nośnikiem poważniejszych treści i motywem przewodnim działań promocyjnych.

Na potrzeby kampanii powstał serwis edukacyjny dostępny pod adresem oszczedzsobie.pl, w którym zainteresowani będą mogli się dowiedzieć dużo więcej na temat swojej emerytury i skorzystać z porad ekspertów. Odbiorcy znajdą tam m.in. najnowszy e-book Jacka Kotarbińskiego. Autor podjął się analizy naszej zawodowej przyszłości i szuka odpowiedzi, jak zmieni się branża kreatywna w ciągu kolejnych lat.

„Rynek pracy zmienia się, szczególnie w tzw. branżach kreatywnych. Zmieniły się nie tylko formy zatrudnienia, ale również ścieżki rozwoju zawodowego. Tradycyjnie zarobki rosły stopniowo od momentu rozpoczęcia pracy wraz ze zdobywaniem doświadczenia. Dziś wpływy na konto zależą bardziej od bieżącego projektu niż od liczby lat przepracowanych w branży. To jest bardzo duże wyzwanie – planowanie własnych finansów w realiach, gdzie trudno cokolwiek planować. Tym bardziej nie warto odkładać ważnych decyzji finansowych na później. A żeby to zrobić, trzeba znać podstawowe dostępne narzędzia, takie jak na przykład konta emerytalne i z nich korzystać” – komentuje Danuta Musiał, Dyrektor Marketingu Union Investment TFI.

Zespół specjalistów z agencji INSIGNIA odpowiada za strategię, koncept kreatywny oraz obsługę technologiczną kampanii dla Union Investment TFI S.A. ContentHouse, na zlecenie agencji INSIGNIA, realizuje prace redakcyjne oraz działania z zakresu performance content marketing.

„Wiele marek mówi do nas „chwytaj dzień, kolekcjonuj przeżycia”. My stanęliśmy w kontrze i mówimy „chwytaj jutro, oszczędzaj na emeryturę”. I mówimy to do grupy, która pierwsza podda tę kampanię krytyce. Ani my, ani nasz klient się tego nie obawiamy się tego. Chętnie wysłuchamy lepszych pomysłów, wejdziemy w dyskusję. Taką konfrontację już rozpoczęliśmy. Nasza kampania wystartowała tegoroczną edycją Young Creatives. Tematem konkursu przygotowanego we współpracy z Union Investment dla najmłodszych kreatywnych w branży było… stworzenie kampanii, która ich osobiście przekona do myślenia o przyszłości” – komentuje Joanna Biegacz, Senior Account Manager, agencja Insignia.

Comments

comments

198
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...