Co Polacy wiedzą o ochronie oczu przed UV i jak kupują okulary przeciwsłoneczne?

Informacja Prasowa - 29.06.2022
263

Zbadała to marka wOkularach.pl - raport

Co Polacy wiedzą o ochronie oczu przed UV i jak kupują okulary przeciwsłoneczne? Zbadała to marka wOkularach.pl [RAPORT]

Okulary przeciwsłoneczne to nieodłączny element rozpoczynającego się właśnie sezonu urlopowego, jednak nie wszyscy wiemy na ich temat wystarczająco dużo. Ponadto wiedza nie zawsze idzie w parze z tym, jak chronimy nasz wzrok przed działaniem promieni UV w praktyce.

Wiele jest jeszcze do zrobienia w kwestii edukowania społeczeństwa na temat ochrony wzroku przed szkodliwym promieniowaniem UV – tak w skrócie można podsumować najnowszy raport przygotowany przez internetowy salon optyczny wOkularach.pl we współpracy z Elephate.

Tanie okulary z bazaru lepsze niż żadne? Polacy nie mają racji

Mniej niż połowa ankietowanych wie, że brak ochrony wzroku przed promieniami UV może być przyczyną zaćmy. Jeszcze mniejszą świadomość mamy, jeśli chodzi o czerniaka. W dodatku 42% badanych uważa, że wszystkie okulary z ciemnymi szkłami w jakimś stopniu chronią oczy przed słońcem. Nie jest to prawdą, ponieważ filtr UV nie musi być widoczny na pierwszy rzut oka i nie łączy się bezpośrednio z zabarwieniem szkła. Ponadto aż 61% osób żyje w błędnym przekonaniu, że jakiekolwiek okulary przeciwsłoneczne są lepsze niż żadne. Tymczasem tanie okulary (przyciemnione, ale nieposiadające filtra UV400) mogą zaszkodzić nam bardziej niż ich brak, gdyż pod ich wpływem źrenica się rozszerza, wpuszczając w głąb oka więcej szkodliwego promieniowania.

Nie tylko u optyka – gdzie jeszcze kupujemy okulary przeciwsłoneczne?

45% respondentów zazwyczaj kupuje okulary przeciwsłoneczne w salonie optycznym, a 20% w autoryzowanym sklepie online z okularami (tzw. internetowym salonie optycznym). Jednak nie wszyscy stawiają na sprawdzone i wyspecjalizowane w sprzedaży okularów miejsca, ryzykując w ten sposób zakup okularów niskiej jakości, bez filtra UV. 27% osób nabywa je w sklepach odzieżowych (stacjonarnych lub online), a 24% na platformach zakupowych, takich jak Allegro, AliExpress czy Shopee. Do kupowania okularów przeciwsłonecznych na bazarze przyznaje się 16% badanych, a w supermarkecie 9%.

Marka okularów nieistotna dla klientów, ale znacząco wpływa na cenę

Za 4 najważniejsze aspekty, które bierzemy pod uwagę podczas zakupu okularów przeciwsłonecznych, ankietowani uznali: wygodę noszenia, dopasowanie do twarzy, wygląd okularów i ochronę UV. Tuż za nimi znalazła się cena. Mniejsze znaczenie przypisujemy obecności polaryzacji czy innych dodatkowych rozwiązań i technologii. Polakom najmniej zależy na marce okularów, bowiem aż 57% uznało ją za nieważną.Co ciekawe, to właśnie ten czynnik ma ogromny wpływ na cenę okularów, co tłumaczy to mistrz optyki Paweł Januchowski:

 

Jak w każdej innej branży, najdroższe są zawsze produkty markowe. Dokładnie tak samo jest z okularami przeciwsłonecznymi – w przypadku znanej marki musimy liczyć się z tym, że płacimy także za jej renomę. Na cenę mają również wpływ materiały wykonania czy wyposażenie soczewek w dodatkowe powłoki np. polaryzacyjną. To od nas zależy, czy wystarczy nam tylko podstawowa funkcja okularów przeciwsłonecznych, jaką jest ochrona UV, czy może potrzebujemy czegoś więcej.

Comments

comments

263
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...