Co nam przyniósł rok 2016, a co przyniesie 2017? Influencerzy podsumowują

Redakcja PR - 20.12.2016
143

Influencerzy podsumowują rok 2016 i zdradzają swoje cele na 2017

W kolejnej części naszego cyklu, w którym przedstawiamy komentarze na temat kluczowych wydarzeń mijającego roku i prognoz na rok 2017 poprosiliśmy o wypowiedzi influencerów – osoby, które są liderami opinii w branży internetowej.

Każdy z naszych rozmówców miał za zadanie dokończyć cztery następujące zdania:

  1. W tym roku kluczowym wydarzeniem dla mojego biznesu było…
  2. Przełomowym wydarzeniem dla całej mojej branży w mijającym roku było…
  3. Biznesowe cele, które chciałbym/chciałabym zrealizować w 2017 roku to…
  4. Moim zdaniem, najważniejsze zmiany, jakie w 2017 roku mogą spotkać moją branżę to…

Dla naszego portalu komentują:

Artur Kurasiński, CEO Your MUSE, Founder & CEO Fokus, autor bloga AK74

Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji, PBI

Jacek Kotarbiński, ekonomista, ekspert marketingu, autor bloga bloga kotarbinski.com

Andrzej Tucholski, autor bloga andrzejtucholski.pl

Rafał Myśliński i Kamil Natil, twórcy Suchara Codziennego

Jacek Gadzinowski, vloger, autor kanału Jack Gadovsky, twórca projektu „Wjazd na Chatę”

***

  • W tym roku kluczowym wydarzeniem dla mojego biznesu było…

Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji, PBI: … w przypadku PBI kluczowym wydarzeniem było wprowadzenie na polski rynek badania Gemius/PBI. To nowe badanie widowni internetowej. Zastąpiło istniejący od 10 lat Megapanel. Obecnie sukcesywnie dodajemy do badania Gemius/PBI nowe funkcjonalności, istotne dla naszych klientów.

Andrzej Tucholski, autor bloga andrzejtucholski.pl: … przeprowadzenie rebrandingu i odejście od poprzedniej marki oznaczającej wyłącznie bloga. Działam teraz wyłącznie pod swoim nazwiskiem dzięki czemu razem z blogiem i kanałem YouTube mogę rozwijać profesjonalną karierę zawodową. Zależy mi, by oferować Czytelnikom i Widzom jak najlepszą jakość i przyznam się szczerze, że odkąd odpuściłem ciągłe zastanawianie się nad swoimi różnymi „brandami” to jest mi o wiele łatwiej poświęcić dodatkowy czas i uwagę właśnie nie na żonglerkę „co gdzie opublikować”, tylko na samo tworzenie treści. To spora ulga. A i po reakcjach Odbiorców widzę, że wyszło chyba całkiem przyzwoicie.

Rafał Myśliński i Kamil Natil, twórcy Suchara Codziennego: … aktualizacje i nowe funkcje głównych platform mediów społecznościowych, dzięki którym zyskaliśmy nowe kanały dotarcia do fanów – Instagram Stories i SucharBot na FB Messengerze.

Jacek Gadzinowski, vloger, autor kanału Jack Gadovsky, twórca projektu „Wjazd na Chatę”: … realizacja video kampanii wizerunkowych, rekrutacyjnych i employer brandingowych dla Poczty Polskiej, EY Polska, Akademii Leona Koźmińskiego oraz Providenta. W ten sposób dowiodłem, że to doskonałe narzędzie (video) w komunikacji firma – pracownik oraz firma – konsument, bez nadmiernych treści kojarzących się wcześniej ze sztywnymi filmami korporacyjnymi.

***

  • Przełomowym wydarzeniem dla całej mojej branży w mijającym roku było…

Artur Kurasiński, CEO Your MUSE, Founder & CEO Fokus, autor bloga AK74: … negatywna siła z jaką media społecznościowe rozpowszechniały kłamstwa tworzone przez obu kandydatów na urząd Prezydenta USA. Sztab Trumpa okazał się lepiej zaznajomiony z technologią i znajomością środowiska – to co zafundowali nam „alt-right” trafi do książek historycznych. Zalew wyssanych z palca informacji mających jeden cel – dyskredytację wiarygodności przeciwnika był oszałamiający i totalny. Szef Facebooka poddał się presji i obiecał wprowadzenie mechanizmów kontroli treści ale nie sądzę żeby to zmieniło wiele.

Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji, PBI: … w branży, w której działamy, w tym roku nie wydarzył się większy przełom. Zmiany, które zachodzą, mają raczej charakter ewolucyjny. Pojawiają się nowe koncepcje marketingowe, które z kolei przenikają do branży badawczej, tam zaczynają być stosowane. Pojawiają się też nowe wyzwania ze strony szerszego otoczenia rynkowego – zmiany technologiczne i związane z nimi zmiany w konsumpcji mediów. Z tego wynikają nowe potrzeby ze strony odbiorców pomiaru widowni internetowej, które musimy uwzględniać.

Jacek Kotarbiński, ekonomista, ekspert marketingu, autor bloga kotarbinski.com: sukces i swoista porażka projektu Pokemon Go. Sukces, ponieważ w bardzo krótkim czasie gra zyskała globalne zainteresowanie i spotkała się z dużym zaangażowaniem użytkowników. W ciągu dwóch miesięcy zaangażowało sie w nią miliony osób. Ważna kwestią była konwergencja technologii: augmented reality i zasad gry miejskiej, co dobrze wróży na przyszłość. Niemniej tak jak szybko zainteresowanie grą wzrosło, równie szybko spadło. Wydaje się, że Niantic nie potrafił wykorzystać tego sukcesu.

Andrzej Tucholski, autor bloga andrzejtucholski.pl: … może nie „wydarzeniem”, ale przełomowym procesem było to, jak ogromnymi instytucjami-firmami-twórcami-ikonami stały się niektóre z nazwisk polskiego internetu. Julia Kuczyńska, Jessica Kirschner, Kamil Pawelski, Michał Szafrański, Aleksandra Budzyńska, Krzysztof Gonciarz, Ewa Grzelakowska-Kostoglu — to już o wiele więcej, niż tylko blogerzy lub youtuberzy. Kolejna granica przekroczona i nie dość, że pokazali, że „można” to jeszcze wierzę, że zachęcą wielu młodszych stażem twórców do aspirowania wyżej.

Rafał Myśliński i Kamil Natil, twórcy Suchara Codziennego:pojawienie się wielu „osób z sieci” w dużych kampaniach reklamowych ATL-owych. Współpraca z twórcami internetowymi to już nie tylko lokowanie produktów w filmach na YouTubie, ale również wykorzystywanie ich wizerunku. Rok 2016 był przełomowy pod tym względem.

Jacek Gadzinowski, vloger, autor kanału Jack Gadovsky, twórca projektu „Wjazd na Chatę”: ... profesjonalizacja branży video – nowi twórcy, nowe firmy, większa ilość osób zajmująca się zawodowo technicznymi aspektami produkcji. Zmiany na rynku sieci partnerskich, powoli staje się to większy biznes.

***

  • Biznesowe cele, które chciałbym/chciałabym zrealizować w 2017 roku to…

Artur Kurasiński, CEO Your MUSE, Founder & CEO Fokus, autor bloga AK74: … jest ich bardzo dużo (za dużo). Powiem przekornie, że chciałbym więcej czasu spędzić z rodziną.

Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji, PBI: … naszą misją jest dostarczanie rzetelnych danych, które wesprą decyzje biznesowe podejmowane przez naszych klientów na rynku cyfrowym. Wobec tego za cele biznesowe na najbliższy rok przyjęliśmy rozwój i ulepszanie naszego sztandarowego badania Gemius/PBI i budowanie naszej eksperckości w zakresie badań internetu. Aby działania komunikacyjne wspierały realizację tego celu, postawimy na edukację. Będziemy pokazywać, jak można posługiwać się naszym badaniem, by uzyskać potrzebne informacje czy ciekawe dane. Będziemy również sami dzielić się naszą wiedzą na temat cyfrowego rynku.

Andrzej Tucholski, autor bloga andrzejtucholski.pl: … moje „biznesowe” cele to móc nadal robić to, co robię teraz. Dzięki moim zainteresowaniom i wykształceniu ciągle rozglądam się za nowymi metodami na interesującą niszę rynkową, ale nie bez powodu zostawiłem kiełkująca karierę menedżera na rzecz psychologii biznesu. O wiele bardziej mnie w tym wszystkim interesują ludzie. Jeśli miałbym zatem nazwać jeden konkretny cel to chcę spróbować choć o parę procent lepiej zrozumieć czego najbardziej potrzeba współczesnemu internaucie. I potem, jeśli uda mi się dowieźć mu maksymalną jakość, może będzie z tego jakiś biznes.

Rafał Myśliński i Kamil Natil, twórcy Suchara Codziennego:ciągły rozwój profilu, tworzenie jeszcze większej ilości treści oraz wprowadzenie nowego formatu – wideo. W nadchodzącym roku będziemy kontynuować z monetyzację Suchara Codziennego przeprowadzając kilka dużych i kreatywnych kampanii reklamowych oraz tworząc produkt – książeczkę z rysowanymi sucharami i żartami.

Jacek Gadzinowski, vloger, autor kanału Jack Gadovsky, twórca projektu „Wjazd na Chatę”: … 1. Większa skalowalność biznesu i nowe kontrakty. 2. Realizacja i uruchomienie produktów/usług, wynikająca z marki własnej jako osoby. W tym celu rozpocząłem realizację nowych formatów video oraz nowe pojawia się sukcesywnie w 2017 i 2018. 3. Rozwój oferty dla działań CSR, employer brandingowych oraz rekrutacyjnych poprzez video.

***

  • Moim zdaniem, najważniejsze zmiany, jakie w 2017 roku mogą spotkać moją branżę to…

Artur Kurasiński, CEO Your MUSE, Founder & CEO Fokus, autor bloga AK74: … AI. To co dzieje się obecnie w tym zakresie jest niewiarygodne. To z czym będziemy mieli do czynienia w 2017 będzie ocierało się o technologię kosmitów. Tłumaczenia na żywo, samochody autonomiczne, rozmawianie z naszą komórką jakbyśmy rozmawiali z drugą osobą to tylko wybrane sposoby manifestacji sztucznej inteligencji.

Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji, PBI: … z pewnością będzie to kontynuacja obecnych tendencji, a nie jakiś ogromny przełom. Z naszego punktu widzenia są to dalszy rozwój reklamy w mediach społecznościowych oraz dalszy wzrost konsumpcji mobilnego internetu.

Jacek Kotarbiński, ekonomista, ekspert marketingu, autor bloga kotarbinski.com: … rozwój branded content, influencer marketingu, poszukiwanie autentyczności i zaangażowania w przekazach marketingowych. Odbiorcy mają serdecznie dosyć kanonady takiej samej komunikacji zarówno online jak i offline. Poszukują czegoś co ich będzie interesować, inspirować, a to jest możliwe wyłącznie w świecie transmedialnych marek. Moim zdaniem właśnie dążenie do wyjątkowego wyróżnienia i zaistnienia marki będzie najważniejszym wyzwaniem marketerów w 2017r.

Andrzej Tucholski, autor bloga andrzejtucholski.pl: … coraz silniejsze odejście od „blogów” i „youtubów” na rzecz, po prostu, kojarzących się z wartością nazwisk. To, czy będą one tworzyć na jednej platformie czy na drugiej to będzie kwestia coraz niższego priorytetu.

Rafał Myśliński i Kamil Natil, twórcy Suchara Codziennego: coraz większa konkurencja wśród twórców internetowych oraz profesjonalizacja dużej jej części. Pojawienie się w internecie i walka o suby/followy sporej grupy obecnych celebrytów telewizyjnych.

Jacek Gadzinowski, vloger, autor kanału Jack Gadovsky, twórca projektu „Wjazd na Chatę”: … 1. Profesjonalizacja produkcji video i lepsze skalowanie kosztów. 2. Nowe „formaty” i tematyka trafiająca do nowych grup odbiorców 3. Video stanie się ważnym elementem procesu rekrutacji pracowników i działań CSR oraz employer brandingowych.

Comments

comments

143
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...