Chatbot po ukraińsku pomoże instytucjom i firmom w obsłudze. 

Informacja Prasowa - 22.03.2022
214

Dostęp do informacji staje się codzienną, istotną potrzebą setek tysięcy obywateli Ukrainy, którzy przybyli do Polski.

Dostęp do informacji staje się codzienną, istotną potrzebą setek tysięcy obywateli Ukrainy, którzy przybyli do Polski. W sytuacji masowego braku tłumaczy, w rozwiązaniu pomogą algorytmy Sztucznej Inteligencji. Zespół InteliWISE przygotował Chatbota, który w pełni automatycznie obsługuje język ukraiński. Usługa z przygotowaną podstawową bazą będzie udostępniana nieodpłatnie organizacjom pomocowym.

W obecnej sytuacji rośnie zapotrzebowanie na pomoc, która obywatelom Ukrainy udzielana jest na wiele sposobów. Duża część z nich nie zna języka polskiego, a nawet nie miała z nim nigdy styczności. Dlatego niezwykle ważną kwestią w przełamaniu bariery językowej jest pomoc, która jest niezbędna do poruszania się w nowej rzeczywistości, na terenie obcego państwa.

Zespół InteliWISE, który posiada wieloletnie doświadczenie w uruchamianiu botów dla globalnych klientów w wielu językach, przygotował teraz Chatbota w języku ukraińskim. Rozwiązanie, bazujące na opracowanej w 100% przez polskich inżynierów, technologii AI (sztucznej inteligencji), można umieścić na stronie internetowej lub aplikacji mobilnej, w postaci przyjaznego okienka – widgetu. Przyjazna technologia analizuje pytania użytkowników z Ukrainy, rozumie ich ojczysty język oraz wyświetla w nim odpowiedzi. Wyjątkowo złożone pytania mogą być przekazywane do konsultanta mówiącego po ukraińsku. Co więcej, również na infoliniach będzie możliwe uruchomienie rozwiązanie w postaci Voicebota asystenta głosowego mówiącego po ukraińsku.

Takie rozwiązanie ma za zadanie pomóc Ukraińcom odnaleźć się w nowej, trudnej sytuacji oraz umożliwić dostęp do informacji potrzebnych w codziennym życiu.  Każda instytucja bądź firma może uruchomić takie rozwiązanie bez konieczności zatrudniania tłumaczy, których na rynku bardzo brakuje lub są bardzo oblegani.

Co ważne, bot z podstawową bazą jest oferowany nieodpłatnie dla instytucji i organizacji pomocowych, w szczególności tych, które często muszą obsłużyć kilka lub nawet kilkanaście tysięcy pytań. Elementarna baza pokrywa podstawowe informacje, uporządkowane w kategoriach  – przykładowo:  „Dokumenty / Przedłużenie pobytu”, „Praca”, „Przekroczenie granicy / Brak zakwaterowania” itp. Każda zainteresowana firma może w trybie komercyjnym rozszerzyć bazę pytań przedłożonych po ukraińsku w taki sposób, by bot odpowiadał na pytania dotyczących usług czy produktów firmy.

W najbliższym czasie prawdopodobnie nastąpi wzrost zapotrzebowania na obsługę klienta w języku ukraińskim. Chatbot InteliWISE ma za zadanie wesprzeć zespoły konsultantów z najczęściej powtarzających się zapytań. Jednakże jak wiadomo, kontakt z żywym człowiekiem bywa czasami niezastąpiony. Jeśli zadane pytanie nie obejmuje zakresu bazy Chatbota, to ten przekaże je do bezpośrednio do konsultanta komunikującego się w języku ukraińskim.

Brak personelu mówiącego w języku ukraińskim nie stanowi bariery do uruchomienia rozwiązania. Jeśli firma nie dysponuje kadrą mówiącą biegle po ukraińsku, InteliWISE udostępni konsultanta mówiącego w tym języku do obsługi infolinii lub do zoptymalizowania działania Chatbota.

Comments

comments

214
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...