Chanel i Dior chcą wejść na polski rynek już w 2020 r. – podaje „Rzeczpospolita”

Informacja Prasowa - 20.12.2019
180

Chanel i Dior chcą wejść na polski rynek już w 2020 r. - podaje "Rzeczpospolita"

Dwie luksusowe marki otworzą butiki w warszawskim Hotelu Europejskim – wynika z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej”.

Obie marki to symbole rynku luksusowego i według nieoficjalnych informacji ich salony mają się pojawić bardzo blisko siebie, czyli w części handlowej otwartego rok temu Hotelu Europejskiego w Warszawie. W tej samej lokalizacji w listopadzie ruszył pierwszy w Polsce salon luksusowej francuskiej marki Hermes oraz kilka innych butików, jak W.Kruk z Rolexem oraz salon z polskimi markami odzieżowymi premium.

– Ze względu na obowiązujące klauzule poufności nie udzielamy informacji na temat statusu negocjacji z kolejnymi markami, które pojawią się w Europejski Boutiques. Ponadto mamy w zwyczaju pozostawianie tego przywileju, jakim jest ogłoszenie ekspansji marki, po stronie naszych najemców – mówi Katarzyna Lemańska, dyrektor wynajmu i marketingu H.E.S.A., właściciela hotelu. Trzy aż tak luksusowe marki w jednej lokalizacji oznaczałyby powstanie w okolicy nowego zagłębia marek z najwyższej półki, są tam już butiki na Moliera czy w budynku Metropolitan na pl. Piłsudskiego.

Według naszych informacji butiki tych marek zostaną otwarte w ciągu kilku miesięcy. Dior należy do koncernu LVMH obok Louis Vuitton, Fendi czy Moet & Chandon. Z kolei Chanel jest prywatną spółką, kontrolowaną przez rodzinę Wertheimer. Obie marki to obiekt westchnień amatorów klasy premium, zwłaszcza akcesoriów czy biżuterii.

Kolejne mocne debiuty na rynku pokazują, że kondycja polskiego luksusu jest coraz lepsza. W niedawnym raporcie firma KPMG prognozowała, że w 2019 r. wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrośnie o 5,4 proc. w stosunku do roku ubiegłego i wyniesie ponad 25 mld zł.

– Najszybciej rozwijającym się segmentem są usługi hotelarskie i SPA, które według szacunków wzrosną w tym roku o 12 proc. r.d.r. Na uwagę zasługuje też kategoria alkoholi, która może osiągnąć wartość 1,3 mld zł – mówi Tomasz Wiśniewski, partner w KPMG w Polsce.

– Nadchodzące spowolnienie gospodarcze może mieć wpływ na niewielki spadek wzrostu popytu, jednak dzięki rosnącej zamożności i zmianie stylu życia Polaków wydaje się, że rynek dóbr luksusowych mimo wszystko będzie rosnąć – dodaje.

Według szacunków KPMG w 2024 r. rynek dóbr luksusowych może osiągnąć wartość ok. 38 mld zł, co stanowiłoby wzrost o 51 proc. względem 2019 r.

– Luksus w Polsce rozwija się i ma się coraz lepiej. Decyzja, by w ub.r. otworzyć luksusowy salon w Galerii Mokotów, okazała się słuszna – oferujemy tam w szczególnej aranżacji ekskluzywne marki zegarków (jak Vacheron Constantin, Jaeger-leCoultre, A. Lange Sohne, Cartier, Zenith, Breitling i wiele innych) oraz biżuterię z diamentami z najwyższej półki – mówi Helena Palej, rzecznik Apart. – Salon okazał się dużym sukcesem, przyciąga klientów z zasobnym portfelem. Ostatnio sprzedaliśmy tam zegarek marki A. Lange & Sohne o wartości ponad 300 tys. zł. Takie transakcje już nie zaskakują. Planujemy otwarcie podobnego konceptu na Śląsku. Wzrasta też sprzedaż biżuterii Apart z diamentami – m.in. rośnie zainteresowanie diamentami o dużej wartości, które niejednokrotnie sprowadzamy na zamówienie klientów – dodaje.

Ogromny potencjał wynika choćby z rosnącej liczby turystów z Azji, którzy podczas wizyt w Europie chętnie kupują towary luksusowych marek, które są w ich krajach zazwyczaj droższe. Drugim powodem jest rosnąca liczba osób zamożnych i bogatych, w 2018 r. w Polsce mieszkało już ponad 234 tys. osób zarabiających ponad 20 tys. zł miesięcznie, z czego blisko 67 tys. zarabiało powyżej 50 tys. zł. Bardzo dynamicznie rośnie liczba Polaków o rocznych dochodach przekraczających 1 mln zł, w 2018 r. było ich już 32,1 tys. (wzrost o 38,4 proc. r.d.r.), z czego najwięcej w województwach mazowieckim, wielkopolskim i małopolskim.

W 2018 r. liczba dobrze zarabiających Polaków, z miesięcznymi zarobkami ponad 7,1 tys. zł brutto, przekroczyła 1,4 mln osób, a ich łączne dochody wyniosły 319 mld zł. Mają dalej rosnąć, co rynkowi pomaga.

Autor: Piotr Mazurkiewicz

źródło: rp.pl

 

Comments

comments

180
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...