Rośnie liczba spotów reklamowych w polskich stacjach telewizyjnych

Redakcja PR - 10.09.2018
208

Rośnie liczba spotów reklamowych w polskich stacjach telewizyjnych

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2018 roku były o 10 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,90 mln spotów reklamowych, o 8,42 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 17,99 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 16,60 tys. godzin).

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 206,68 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,65 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 22,40 proc. do 181,30 mln zł. Podium uzupełnia TVP1 (68,76 mln zł; wzrost o 24,23 proc.), która wyprzedziła TVP2 (56,59 mln zł; – 2,52 proc.). Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 30,54 mln zł i wzrostem o 9,60 proc. 19. miejsce zajął Nick Jr, który zanotował największy wzrost w top 20 – wynoszący 256,80 proc. do 16,54 mln zł. Z kolei najwięcej straciła kanał TV4, którego wpływy zmniejszyły się o 31,16 proc. do 28,60 mln zł (stacja ta w zestawieniu była 6.).

Najwięcej na reklamę w telewizji – 113,07 mln zł – w sierpniu 2018 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 27,89 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (64,87 mln zł; do góry o 54,84 proc.) i Pepsico (40,85 mln zł; + 29,85 proc.).

Źródło: Wirtualnemedia.pl

Comments

comments

208
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...