Twiplomacy – badanie agencji Burson-Marsteller – jak radzą sobie światowi przywódcy na Facebooku?

Informacja Prasowa - 22.02.2017
13

Twiplomacy - badanie agencji Burson-Marsteller - jak radzą sobie światowi przywódcy na Facebooku?

Z najnowszej edycji badania Twiplomacy, prowadzonego przez agencję Burson-Marsteller wynika, że najpopularniejszym światowym przywódcą na Facebooku jest premier Indii Narendra Modi, na drugim miejscu Donald Trump. 

Premier Indii, Narendra Modi, jest najpopularniejszym światowym przywódcą na Facebooku – jego profil obserwuje 40 milionów osób. Prezydent USA Donald Trump zajął drugie miejsce z 20 milionami osób obserwujących jego profil. To wnioski z najnowszego badania „Światowi przywódcy na Facebooku”, opracowanego przez wiodącą światową firmę branży komunikacyjnej i PR – Burson-Marsteller.

Trzecie miejsce, według stanu na 1 lutego 2017, zajmuje oficjalny fanpage premiera Indii – PMO India – obserwowany przez 13 milionów osób. Wyprzedza on królową Jordanii Ranię, która z 10 milionami obserwujących uplasowała się na czwartej pozycji. Top 5 zamyka prezydent Turcji Recep Tayyip Erdogan z grupą 8 milionów obserwujących.

W badaniu przeanalizowano też aktywność na 590 profilach głów państw, szefów rządów i ministrów spraw zagranicznych w całym roku 2016, z wykorzystaniem zagregowanych danych z należącego do Facebooka narzędzia Crowdtangle.

FB-Followed-2017-401x401

fot. Twiplomacy

Modi prowadzi nie tylko w liczbie obserwujących, ale też wyprzedził w minionym roku pozostałych światowych przywódców, jeśli chodzi o interakcje (polubienia, komentarze, udostępnienia). Z łączną liczbą 169 milionów interakcji pozostawia daleko w tyle zdobywcę drugiego miejsca, premiera Kambodży. Samdech Hun Sen zgromadził 58 milionów interakcji. Zarchiwizowany już profil “Obama White House” uplasował się na trzecim miejscu z 36 milionami interakcji, a tuż za nim znalazł się profil argentyńskiego prezydenta Mauricio Macri z niemal takim samym wynikiem. Osobisty profil Baracka Obamy zamyka pierwszą piątkę na liście z wynikiem 30 milionów interakcji w 2016 roku. Co ciekawe, Obama, który do niedawna był najpopularniejszym światowym przywódcą na Facebooku, z 52 milionami obserwujących, nie mógł pochwalić się wysokim poziomem interakcji – osiągnął zaledwie 0,15%. Na przeciwnym biegunie plasuje się prezydent Albanii Bujar Nishani z interakcją na poziomie 10,79%.

twiplomacy

fot. Twiplomacy

Na Facebooku oficjalnie funkcjonuje niemal 90 procent wszystkich rządów na świecie. Ponadto 80 głów państwa, 70 szefów rządów i 55 ministrów spraw zagranicznych utrzymuje w tym serwisie swoje strony osobiste. W oparciu o dane zebrane w lutym 2017, badanie „Światowi przywódcy na Facebooku” wskazuje, że oficjalne fanpage ma 169 ze 193 państw członkowskich ONZ – tu od 2015 roku nie odnotowano zmiany.

Donald Trump przyprowadza 20 milionów obserwujących do Białego Domu 
W momencie objęcia urzędu, 20 stycznia 2017, prezydent USA Donald J. Trump „przyprowadził” ze sobą 20 milionów osób obserwujących jego profil na Facebooku – do tej pory jest to największa liczba w przypadku obejmującego urząd przywódcy. Wzrosła ona zresztą o 400% w ciągu 2016 roku. Trump zgromadził też 290 milionów interakcji ze swoimi wpisami na Facebooku, w tym 33 miliony udostępnień i 30 milionów komentarzy.

Obecnie Facebook stał się jedną z najważniejszych platform, które przywódcy i rządy wykorzystują do angażowania wyborców, prawodawców i innych istotnych odbiorców. Na 1 lutego 2017 wszyscy światowi przywódcy łącznie zgromadzili 311 093 076 obserwujących. W 2016 roku opublikowali łącznie 398 982 wpisy, wywołując 772 441 676 interakcji.

Wyniki badania wykazały, że choć ponad połowa wpisów wzbogacana była zdjęciami, to te posty, które zawierały materiał wideo, powodowały większą liczbę interakcji: średnio 4 874 w porównaniu do średnio 2 935 w przypadku wpisów ze zdjęciami. 47 739 materiałów wideo opublikowanych na Facebooku przez światowych przywódców, zostało obejrzane łącznie 2,5 miliarda razy.

Rok 2016 pokazał, jak duży wpływ mogą wywrzeć media społecznościowe na zmiany polityczne na całym świecie” – powiedział Jeremy Galbraith, CEO Burson-Marsteller na Europę, Bliski Wschód i Afrykę oraz Global Chief Strategy Officer. „Będąc największym serwisem społecznościowym świata, Facebook ma ogromne znaczenie i może służyć do wywierania wpływu – światowi przywódcy wiedzą o tym bardzo dobrze.

Najbardziej aktywny profil na Facebooku to ten należący do rządu Etiopii – średnio 29 wpisów dziennie w 2016, łącznie ponad 10 000 rocznie. Rząd Botswany publikuje średnio 28 wpisów dziennie, a Hondurasu – 23.

twiplomacy

fot. Twiplomacy

Inne istotne wnioski:

  • Najczęściej odwiedzaną siedzibą władz państwowych jest Biały Dom, z 4 milionami zameldowań, kolejne miejsca zajmuje siedziba władz Ugandy (35 tysięcy) i Ministerstwo Spraw Zagranicznych Tajlandii (również 35 tysięcy)
  • Profil Białego Domu jest najchętniej obserwowany przez inne profile rządów i przywódców – łącznie z 26 połączeniami wzajemnymi. Kolejne miejsca zajmują: Komisja Europejska (20 połączeń) i Rada Unii Europejskiej (19)
  • Inne strony chętnie obserwowane przez światowych przywódców to: ONZ (39), Parlament Europejski (25) oraz NATO (19)
  • 24 kraje członkowskie ONZ nie są reprezentowane na Facebooku przez rządy, głowy państwa lub inne oficjalne instytucje. To o jedno państwo mniej niż w ubiegłorocznym badaniu.
  • Minister spraw zagranicznych Wielkiej Brytanii Boris Johnson oraz profil brytyjskiego MSZ to jedyne oficjalne strony rządowe, które obserwują nowy prezydencki profil Donalda Trumpa. Rosyjski MSZ jest jedynym profilem rządowym, który obserwuje profil Trumpa.

O badaniu
Światowi Przywódcy na Facebooku to badanie Burson-Marsteller dotyczące tego, w jaki sposób przywódcy światowi, rządy i organizacje międzynarodowe komunikują się przez media społecznościowe. Jest ono rozwinięciem cenionego dorocznego badania Twiplomacy, które realizowane jest już od 5 lat. W roku 2016 badanie Twiplomacy zostało poszerzone na wszystkie istotne serwisy społecznościowe i znacząco wpłynęło na zwiększenie reputacji Burson-Marsteller na całym świecie w zakresie kompetencji w komunikacji Digital.

Zobacz:

Burson-Marsteller przygotował kolejną edycję badania Twiplomacy

 

Comments

comments

13
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...