Burberry rezygnuje z utylizacji niesprzedanych ubrań, nie będzie też używać futer
Redakcja PR - 07.09.2018Burberry rezygnuje z utylizacji niesprzedanych ubrań, nie będzie też używać futer
Firma odzieżowa Burberry rezygnuje z utylizowania niesprzedanych ubrań. Niszczono wszystko to, co nie zostało sprzedane, jednak po fali krytyki marka wycofuje się z tych praktyk. Zapowiada też, że nie będzie już stosować naturalnych futer.
Kilka tygodni temu Burberry poinformowało, że wszystkie niesprzedane w sklepach ubrania i dodatki oddaje do spalenia. Marka, ze względu na swój luksusowy charakter i wizerunek nie uznaje bowiem wyprzedaży i promocji cenowych – nie chce, by były sprzedawane poniżej ceny rynkowej.
Jak podają wirtualnemedia.pl, w ub.r. zutylizowano ubrania, kosmetyki i dodatki o łącznej wartości ok. 28.6 mln dolarów, a w tym roku – warte 38 mln dolarów. Ujawnienie tych informacji wywołało sporo krytyki pod adresem Burberry i oburzenia, zwłaszcza ze strony różnych organizacji konsumenckich i ekologicznych.
Firma zdradziła, że już rozpoczęto prace związane z recyklingiem i przetwarzaniem niesprzedanych ubrań i produktów, a w niedługim czasie działania te zostaną rozwinięte na większą skalę. Pomaga w tym manufaktura zrównoważonych ekologicznie produktów luksusowych Elvis&Kresse. W najbliższych 5 latach ma przetworzyć ok. 120 t odpadów skórzanych.
Nowoczesny luksus oznacza bycie odpowiedzialnym społecznie i ekologicznie.To przekonanie jest dla nas najważniejsze w Burberry i jest kluczem do naszego długofalowego sukcesu – powiedział dyrektor generalny firmy Burberry, Marco Gobbetti.
Dodatkowo zapowiedziano, że stopniowo z kolekcji Burberry wycofywane będą kolekcje z futer królików, lisów, norek i jenotów. Marka nie zaprezentuje już żadnych futer na wrześniowym pokazie London Fashion Week.
Źródło: wirtualnemedia.pl