Brandly360 sprawdza, czy w e-commerce w branży sportowej osiągnął tie-break czy nadal walczy o punkt 

Informacja Prasowa - 29.05.2024
257

Monitoruj albo giń? Digital shelf (cyfrowa półka) w branży sportowej

Brandly360 sprawdza, czy w e-commerce w branży sportowej osiągnął tie-break czy nadal walczy o punkt

Specyfika branży sportowej w e-commerce wraz z zależnościami dotyczącymi zarządzania cyfrową półką (digital shelf) w tym sektorze, trendy i wyzwania związane ze wzrostem konkurencji, innowacjami technologicznymi, preferencjami klientów oraz potrzebą efektywnego zarządzania cenami i dostępnością produktów to wszystko analizuje materiał Brandly360. W publikacji zaproszeni Eksperci dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat przyszłości e-commerce sportowego. Podkreślają tam m.in. konieczność bazowania na wartościowych danych i wykorzystania monitoringu cen jako narzędzi wyznaczających właściwy kierunek biznesu, elastycznego dostosowania strategii także w obszarach debiutów na zagranicznych rynkach, stosowania nowoczesnej architektury sklepów czy dywersyfikacji kanałów sprzedaży.

Monitoruj albo giń? Digital shelf (cyfrowa półka) w branży sportowej

Publikacja odwołuje się do pojęcia optymalizacji cyfrowej półki (digital shelf), a więc zarządzania ofertą wszędzie tam, gdzie konsument ma możliwość sięgnąć po oferowany produkt. W branży sportowej, której atrakcyjność naturalnie związana jest z sezonowością, popularnością sportowców, aktywnością influencerów, a także sprzężona ze społecznym dążeniem do utrzymania dobrej kondycji, będą to nie tylko sklep internetowy w wersji web. Obejmuje także wersje mobilne, aplikacje, marketplace’y, social media. Ponadto ten zróżnicowany asortyment, prezentowany jest w serwisach o profilu ogólnym, ale także wyspecjalizowanym i niszowym. Tym samym znaczenia nabierają monitoring kanałów i związana z nim wiedza zakresie zarządzania ofertą. Zwłaszcza że w ślad za badaniami, coraz częściej konsumentom zależy na tym, aby marka prezentowała swoją wizję i ofertę w sposób spójny niezależnie od miejsca ekspozycji i miejsca sprzedaży oferowanego asortymentu. W branży sportowej ten efekt podbija legitymizacja związana z marką. Poza wszystkim sektor sportowy charakteryzuje występowanie ekosystemu e-sprzedawców, producentów dysponujących własnymi kanałami dystrybucji oraz modeli sprzedaży, gdzie obok firm o profilu stricte sportowym, znajdują się przecież butiki modowe. Tym samym analityka i trzymanie ręki na pulsie w tak zdywersyfikowanym środowisku również w zakresie oferty (od hantli, przez ubrania sportowe, rowery, po suplementy), zyskuje na znaczeniu. Nie tylko – jak analizuje materiał – w kontekście analizy cen i poziomu ich fluktuacji, ale także globalnie, dla weryfikacji celów biznesowych i wyznaczenia właściwych kierunków.

Ekspozycja asortymentu w e-commerce. Optyka ekspertów

Eksperci zwrócili uwagę na różnorodne czynniki wpływające na współczesną kondycję branży sportowej w e-commerce. Dla firm na różnych etapach rozwoju i z odmiennymi celami, kluczowa jest właściwa ekspozycja asortymentu. Paweł Bilczyński, Country Manager rynku polskiego w Expandeco, wskazuje, że planując debiut na zagranicznym rynku, warto analizować potencjał, aby realnie ocenić szanse na skalowanie. Kluczowe jest sprawdzenie popularności marki na docelowym rynku, co jest istotne zarówno dla sklepów oferujących produkty światowych marek. Z kolei dla tych wyspecjalizowanych w sprzedaży produktów dla konkretnych dyscyplin sportowych ważna jest ocena popularności danej dyscypliny sportowej. Ocena ta może być realizowana przy wykorzystaniu narzędzi do monitoringu cen, co szerzej, nie tylko w przypadku ekspansji, ale także w odniesieniu do rozwoju biznesu w konkurencyjnym środowisku. Ten aspekt podnosi Miłosz Nowakowski, dyrektor sprzedaży Brandly360. Ciekawe wnioski do tej dyskusji wnoszą spostrzeżenia odnośnie do samych kanałów sprzedaży, za pomocą których realizowana jest w branży sportowej konsumpcja. Gabriela Gil, Marketing & Communications Manager w AtomStore zwraca uwagę na wydajność sklepu internetowego i dostosowanie implementacji oraz jakości obsługi klienta do oczekiwań konsumentów. Intuicyjny i nowoczesny sklep przekłada się na atrakcyjną prezentację oferty. Ekspozycji asortymentu sprzyja także dywersyfikacja kanałów sprzedaży, o czym wspomina Kinga Piechowiak – Kusik, Communication Specialist w Akademii Allegro, podkreślając korzyści dla e-sprzedawców z branży sportowej wynikające z obecności na marketplace.

 

Jak się okazuje, nowe źródła sprzedaży (i konieczność analizy całej cyfrowej półki) to wartości dodane zarówno dla sprzedawców, jak i konsumentów. Warto więc podkreślić potrzebę ciągłej adaptacji w dynamicznie zmieniającym się środowisku e-commerce sportowego.

Comments

comments

257
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...