Brand24 prawdopodobnie zadebiutuje na NewConnect

Redakcja PR - 17.08.2017
10

Brand24 prawdopodobnie zadebiutuje na NewConnect

Akcjonariusze uchwalili kapitał docelowy i zmienili statut BRAND 24 S.A., dostosowując go do wymogów najlepszych praktyk rynku publicznego. Decyzje NWZ przygotowują spółkę od strony formalnej do rozważanego debiutu na NewConnect.

Nadzwyczajne Walne BRAND 24 S.A., spółki rozwijającej autorskie narzędzie do monitoringu treści w internecie, sprzedawane globalnie w modelu SaaS, podjęło uchwałę w sprawie zmian statutu dostosowujących go do najlepszych praktyk stosowanych na rynku kapitałowym oraz upoważnienia Zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego. Zgodnie z podjętą uchwałą Zarząd BRAND 24 jest upoważniony do podwyższania kapitału zakładowego spółki poprzez emisję nie więcej niż 144.454 nowych akcji w drodze jednego lub kilku podwyższeń kapitału zakładowego (kapitał docelowy), co stanowi nie więcej niż 8,3% ogólnej liczby akcji BRAND 24.

Zarząd BRAND 24 rozważa wykorzystanie uchwalonych zmian do statutu do ubiegania się o wprowadzenie akcji BRAND 24 do alternatywnego systemu obrotu NewConnect prowadzonego przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A..

Brand24 rośnie w ostatnich miesiącach w średnim tempie 58 nowych klientów miesięcznie netto. W lipcu było to 56 klientów i tym samym przekroczyliśmy łączną liczbę 1800 aktywnych klientów – na koniec lipca było ich dokładnie 1820. Naszą ambicją jest zwiększenie tempa wzrostu, tak aby szybciej dojść do kolejnego ważnego dla nas progu 5 tys. aktywnych klientów, będącego pomostem na drodze do szerszego grona średnich przedsiębiorstw z całego świata. Kula śniegowa zaczyna toczyć się coraz szybciej, co pokazuje 360% wzrost liczby nowych klientów zagranicznych pozyskiwanych co miesiąc (styczeń 2016 roku w porównaniu do czerwca 2017). Można posłużyć się tu także przykładem tego, jak na przestrzeni lat zachowują się u nas koszty pozyskania pojedynczego klienta (CAC) w wersji globalnej narzędzia. Koszt pozyskania pojedynczego zagranicznego klienta spadł nam niemal pięciokrotnie od momentu, gdy zaczęliśmy rozwijać globalną wersję narzędzia a średni przychód na klienta wzrósł w tym czasie ponad dwukrotnie. Podsumowując, z każdej wydanej na marketing złotówki mamy dziś 10-krotnie większy zwrot niż 2-3 lata temu. Chcemy optymalnie wykorzystać ten efekt i moment w rozwoju biznesu do podkręcenia tempa. Chcemy iść tropem LiveChat’a, którego założyciele i menedżerowie są naszymi akcjonariuszami i wspierają nas swoją wiedzą i doświadczeniem. Stąd decyzja o zapisaniu w statucie kapitału docelowego. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że podwyższenie kapitału i docelowo upublicznienie – a konkretnie debiut na NewConnect – jest jednym z bardzo poważnie rozważanych przez nas obecnie scenariuszy pozyskania środków na wsparcie rozwoju narzędzia w skali globalnej. – mówi Michał Sadowski, Prezes Zarządu i Założyciel Brand24.

– Gdy na przełomie 2015 i 2016 roku do grona akcjonariuszy BRAND 24 dołączył fundusz Inovo oraz założyciele i menedżerowie LiveChat’a mówiliśmy o tym, że kolejna runda finansowania przypadnie prawdopodobnie na rok 2017. Spółka ma od strony formalnej przygotowany grunt pod pozyskanie finansowania na przyspieszenie ekspansji, działa na szybko rosnącym rynku i ma bardzo atrakcyjne perspektywy. Jestem pewien, że Brand24 spełnia wszelkie warunki, by podążać drogą sukcesu LiveChat’a. Jako jeden z głównych akcjonariuszy mocno wierzymy dalszy wzrost wartości tego aktywa i docelowo widzielibyśmy spółkę jako kolejnego – po Nextbike Polska S.A.– debiutanta giełdowego z naszego portfela – mówi Mikołaj Chruszczewski, Członek Zarządu LARQ S.A. (obok Założycieli, LARQ jest pośrednio kluczowym akcjonariuszem Spółki, z 48% udziałem w kapitale) i Członek Rady Nadzorczej BRAND 24 S.A.

Comments

comments

10
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...