Boomersi, surferzy, PR Wings i mit Kopciuszka

Informacja Prasowa - 22.09.2021
123

200 gości i 30 prelegentów, wśród których niemal połowa to członkowie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W piątek zakończył się XXI Kongres Pr

Boomersi, surferzy, PR Wings i mit Kopciuszka

200 gości i 30 prelegentów, wśród których niemal połowa to członkowie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W piątek zakończył się XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations, któremu partnerowaliśmy.

Czuła komunikacja 

7,8 tysięcy zweryfikowanych członków zamkniętej grupy i ponad 30 tysięcy komentarzy, na które odpowiedziała ekipa tegorocznego Pol’and’Rock Festiwalu. „Pokazujemy, że każda osoba, która się z nami komunikuje, jest dla nas ważna” – Anna Jadwiga Orzech, dyrektor ds. komunikacji, rzeczniczka prasowa Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i członkini PSPR udowadniała jak ważna w działaniach public relations jest siła społeczności.

Różnorodność sprzedaje, a na personalizację produktów klienci są w stanie wydać nawet dwa razy więcej niż za produkt z regularnego katalogu. Swój renesans przeżywa też papier, o czym przekonywał nas Bartosz Mateja z PROGRAFIX.

PR Digitalem stoi 

Przemysław Przybylski, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznik Prasowy Credit Agricole Bank Polska Sp. z o.o. podkreślił wartość płynącą z posiadania aktualnych profili firmowych w sieci. Na przykładzie funkcjonalności Google My Business wskazał na możliwości komunikacyjne jakie daje ta aplikacja.

O sile Digital PRu i o tym, że budżet efektywnych działań w internecie wcale nie musi być duży, przekonywał Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE, naszego partnera instytucjonalnego. Prezentację okraszoną konkretnymi przykładami i biznesowymi case’ami, zakończył filmik promujący najnowszą maskotkę firmy – krokodyla, będącego ucieleśnieniem prawdziwej siły digitalu.

Trochę o czułości (w kwestii otwarcia się na klienta), a głównie o działaniach w sieci była prezentacja Mieszka Sybilskiego, byłego Menadżera ds. PR w NEONET S.A., również członka PSPR. Mieszko przybliżył zabawy językowe i siłę real time marketingu w komunikacji z użytkownikami portali społecznościowych. Prosty i zabawny przekaz – to zawsze działa!

Jedyną stałą jest zmiana 

Wielką sztuką, także w obecnych czasach, jest komunikacja – nie tylko w odpowiednim czasie i miejscu, ale przede wszystkim – w odpowiedni sposób. O tym jak komunikować rzeczy trudne opowiadał Dominik Modrzejewski, Dyrektor ds. PRu w GOG, członek PSPR. W jego wypowiedzi nie zabrakło konkretnych przykładów, podobnie jak u Agnieszki Sobuckiej, Menadżera ds. Komunikacji i PR, Rzeczniczki Prasowej EMITEL S.A., dla której wyzwania w ostatnim czasie oscylują wokół mitów i niedopowiedzeń w temacie technologii 5G i działania samych masztów telekomunikacyjnych.

Mit Kopciuszka 

Przybliżenie postaci Kopciuszka, która była tak naprawdę niezbyt grzeczną kryminalistką, stanowiło puentę piątkowej debaty żywo komentującej obecność kobiet w PRze. Dyskusja zdominowana przez panie opierała się na konkretnych danych statystycznych, wynikach badań i przykładów z życia panelistek. Żaneta Czyżniewska, członkini zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, doktorantka SGH, Justyna Oracz, szefowa komunikacji Fantasyexpo Sp. z o.o., członkini PSPR, Joanna Kącka, Rzecznik Prasowa Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi, Marta Andreasik, PR Manager w Huuge Games oraz Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego, członkini PSPR w rozmowie z Joanną Piwowarczyk, ekspertką ds. komunikacji marketingowej Orange, członkini naszego stowarzyszenia, zmierzyły się m.in. z hejtem, który kobiet wcale nie omija, tym, że od kobiety wymagamy więcej, bo nie tylko musi udowodnić swoje kompetencje, ale także powinna zadbać o urodę, a przede wszystkim smutną prawdą o nas samych – równie często podkładającym sobie nogę.

 W czasie panelu zastanawiałyśmy się, jaka jest pozycja kobiet w branży public relations w Polsce, ale i z czego wynikają ewentualne nierówności. Badania pokazują, że w Polsce w 12 procentach zarządów firm zajmujących się public relations przeważają kobiety i jest to wynik lepszy dwukrotnie od średniej globalnej. Szereg zjawisk na styku psychologii i biznesu często jednak uniemożliwia jednak kobietom awans zgodnie z kompetencjami. Znamy wszyscy pojęcie szklanego sufitu, ale są jeszcze inne „szklane zjawiska”, jak szklane ściany, zjawisko szklanych ruchomych schodów, czy szklany klif. Nasze spotkanie niosło również ważne przesłanie o tym, że kobiety w branży powinny się wspierać, stąd ważny jest mentoring i rozmowy o branży, jak ta na Kongresie PR, w myśl słów “Pomyśl, czy pomogłaś dzisiaj jakiejś kobiecie” – mówi Żaneta Czyżniewska z PSPR. 

PR to ludzie i relacje, które tworzą 

Digital PR, hejt oraz zarządzanie kryzysem w sieci – pod tymi tematami zorganizowany został tegoroczny kongres. I, w tradycyjnym już, podsumowaniu roku Adama Łaszyna, CEO Alert Media Communications, członka PSPR, nie zabrakło nawiązań do żadnego z tych elementów. PR jest na zakręcie i nie jest to już ta sama branża jak choćby 6 lat temu, a zdecydowanie inna od tej, do której wchodziło obecne pokolenie Boomersów (2000+). Pojawił się komentarz do sytuacji politycznej w kraju, zaniepokojenie miejscem Polski w indeksie Wolności Prasy i mocne stwierdzenie, że bez wolnych mediów nie ma PRu, nie ma nas, i dlatego nie możemy pozostać obojętni. A także apel o to by, mimo wszystko, uważać z układaniem stosów pod czarownice, zwłaszcza w imię idei (etyki).

Szlaki polskiego PRu wyznaczali Pionierzy, rozbudową dróg zajmowali się Osadnicy. Po nich przyszli wspomnieni już wcześniej Boomersi, którzy ową sieć dróg poszerzyli i pogłębili, a obecne pokolenie PRowców-Surferów, schodzi z utartych ścieżek i porusza się inaczej. Taka jest kolej rzeczy.

Jednak gdy świat się zmienia i nadchodzi nowe, my nie powinniśmy się jedynie temu przyglądać – jak ponad tysiącletni Archanioł Gabriel z Haga Sofii ukryty przed światem białą, niedawno zawieszoną na absydzie, zasłoną.

Comments

comments

123
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...