Bonusy i spersonalizowane oferty – Leniwi Zdobywcy je kochają!
Bonusy i spersonalizowane oferty – Leniwi Zdobywcy je kochają!
Zobacz, jak skutecznie przyciągnąć ich uwagę
Oczekiwania klientów nieustannie się zmieniają. 75% kupujących i 57% sprzedawców wierzy, że integralnym elementem procesu realizacji transakcji (ang. checkout) będą oferty spersonalizowanych, natychmiastowych nagród[1]. Podczas gdy, trzy czwarte klientów lubi i chce otrzymywać bonusy związane z ich zakupami[2]. W e-commerce nie chodzi tylko o najniższą cenę, ale przede wszystkim właśnie o wartości dodane, która sprawią, że klient poczuje się wyjątkowo i będzie wracać do e-sklepu. To istotne szczególnie w epoce Leniwych Zdobywców. Ten nowy rodzaj e-konsumenta został przybliżony w najnowszym raporcie pt. „Czy Twój biznes jest gotowy na Leniwych Zdobywców?”, opracowanym przez ZEN.COM.
W trakcie procesu stopniowego dorastania Generacji Z do rangi pokolenia podejmującego decyzje w e-commerce, narodził się nowy rodzaj e-klienta: Leniwy Zdobywca. Niecierpliwy, ale elastyczny. Nie uznaje granic i jest gotów na wszystko, co najlepsze w asortymencie świata, ale jednocześnie nie toleruje przeszkód. Z tego względu adaptacja do jego potrzeb oraz oczekiwań jest kluczowa dla rozwoju biznesu w latach 20. XXI wieku.
– „Czy Twój biznes jest gotowy na Leniwych Zdobywców?” – takie kluczowe pytanie postawiliśmy w naszym ostatnim raporcie. Użyliśmy w nim metafory, że e-commerce to nieskończony ocean zakupowych możliwości, które nieustannie rozwijają się w duchu intensywnie rosnącej rywalizacji i zdobycia uznania klientów. Leniwi Zdobywcy oczekują wręcz, że sprzedawcy będą o nich zabiegać. Dodatkowe korzyści odgrywają coraz ważniejszą rolę w handlu elektronicznym. Lazy Conquerors mają tego świadomość i dlatego szukają dodatkowych benefitów. W przeciwnym razie mogą zrezygnować z oferty i wybrać inną – wskazuje Dawid Rożek, CEO ZEN.COM.
Spersonalizowane oferty – aby klient poczuł się wyjątkowo
Zadbanie o klientów – w szczególności tych z grupy Leniwych Zdobywców – staje się priorytetem dla sprzedawców. Z tego względu wiele e-biznesów, zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych, wdraża systemy tworzenia spersonalizowanych ofert. Przykładowo, jeśli sklep online sprzedaje elektronikę na swojej stronie i klient właśnie kupił laptopa, niewykorzystaną szansą byłaby sytuacja, w której system nie zaoferowałby mu w atrakcyjnej cenie myszki czy klawiatury w zestawie. Dla niektórych może to być oczywistym elementem strategii, ale nie wszyscy uwzględniają to w swoich ofertach. Oszczędności na kosztach dostawy – w połączeniu z wyżej wspomnianym rabatem – to właśnie wartość dodana dla klienta. „Coś ekstra” zawsze będzie najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi Leniwego Zdobywcy.
Bonusy – niech kupowanie stanie się grą z nagrodami dla obu stron
Kupowanie w sieci staje się coraz bardziej podobne do gier video. Klient poświęca czas i pieniądze, aby coś zdobyć – wbić kolejne trofeum, ale również po to, aby na końcu poczuć ekscytację z nowego zakupu. A jeśli stu innych sprzedawców oferuje identyczny przedmiot, tylko ci, którzy najbardziej usatysfakcjonują klienta, osiągną największy sukces. Aby to się jednak udało, sprzedawca musi jednak zaoferować dużo więcej niż tylko sam produkt.
– W ZEN.COM udostępniamy naszym klientom benefity, które nazywamy „zenefitami”. To świetny element naszej unikalnej oferty. Mowa m.in. o natychmiastowym chargebacku, usłudze cashbacku oraz dodatkowej rocznej gwarancji na elektroniczne produkty zakupione przy pomocy karty ZEN Mastercard. Gdy Leniwi Zdobywcy mają do wyboru różne możliwości, zawsze wybiorą te, które dadzą im największą wartość i poczucie satysfakcji – mówi Dawid Rożek.
Prowadząc firmę działającą w sieci, warto pamiętać o nagrodach. Prostota i bezpieczeństwo podczas płacenia za towar są istotne, ale bez dodatkowych korzyści dla klienta cała transakcja może łatwo skończyć się na etapie „porzuconego koszyka”. Zatrzymanie klienta i upewnienie się, że wróci do e-sklepu z kolei są dość logicznymi krokami. Moment kupna jest krytyczny – to idealny moment, aby zaoferować Leniwemu Zdobywcy spersonalizowany bonus lub nagrodę, aby kiedyś wrócił i dokonał ponownego zakupu. Nawet coś tak prostego jak e-kupon może być początkiem długotrwałej relacji, która uplasuje sklep online na szczycie osobistej listy preferencji Leniwego Zdobywcy.
Programy lojalnościowe – dawaj, aby dostawać
Kupujący uczestniczą w programach lojalnościowych znacznie częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Tym bardziej Leniwi Zdobywcy, którzy nie przegapiliby okazji, aby osiągnąć jeszcze więcej korzyści za wydane pieniądze. Nie dotyczy to tylko dużych benefitów. Tego rodzaju element w strategii marketingowej ma przede wszystkim umożliwić e-sklepowi wyróżnienie się spośród tłumu.
Programy lojalnościowe to nie tylko kwestia budowania lojalności klienta wobec firmy czy sklepu. To także możliwość zadziałania w drugą stronę – okazania przez sprzedawcę szacunku i docenienia klienta, a także jego zaangażowania w dostarczanie dodatkowej wartości. Na koniec dnia to sytuacja, w której każdy wygrywa. Klient dostaje dodatkową korzyść. Sprzedawca natomiast może się cieszyć z powracającego konsumenta.
Na koniec dnia chodzi przede wszystkim o doświadczenie
Szybkość, bezpieczeństwo, brak przeszkód i stresu to główne filary przyszłości e-commerce. To nowoczesna adaptacja filozofii ZEN, której powinni poświęcić się sprzedawcy. Zmieniając zakupy w prosty i bezpieczny proces, przekują je w sukces swojego biznesu.
Z dokładnymi wnioskami z raportu Zen.com pt. „Czy Twój biznes jest gotowy na Leniwych Zdobywców?” można się zapoznać na stronie: https://blog.zen.com/blog-posts/report-e-commerce-in-the-2020s-lazy-conquerors
[1] https://thepaypers.com/expert-opinion/payments-trends-from-the-past-with-major-impact-in-the-future-notes-from-mpe-virtual-2021–1247563
[2] https://www.pb.pl/jak-rozwijac-firme-na-rynku-e-commerce-1111783