Boxs’y subskrypcyjne jako alternatywna forma reklamy

Jerzy Ciszewski - 13.11.2015
67

Moda na pudełka subskrypcyjne wkroczyła do Polski już jakiś czas temu.

Wszystkiemu „winne” są założycielki pierwszego takiego sklepu Birchbox, który zajmuje się sprzedażą kosmetycznych pudełek. Ich wynik? Ponad 800 tysięcy subskrybentów. Dziś jednak mamy do wyboru dużo więcej opcji zamawiania produktów, konkurencja dla dziewczyn rośnie i nie śpi. Na rynku istnieją boksy z gadżetami dla maniaków gier, kosmetyków, a nawet dla fanów kolorowych skarpetek. Możliwości jest bardzo dużo, więc i wyborem produktów nie będziemy zawiedzeni. Co do mnogości opcji jednak, mamy możliwość zamawiania pudełek niespodzianek lub samodzielnie wybieramy zawartość. Znajdzie się coś dla każdego użytkownika.

Co to daje? Boksy tego typu są doskonałą okazją do reklamy produktów lub marek mniej popularnych. Firmy, które zajmują się wysyłaniem takich pudełek niespodzianek często współpracują z blogerami i vlogerami, zasięg jest więc dużo większy, ponieważ widzowie mają okazję jednocześnie poznać opinię danej osoby i komentujących dane materiały. Dochodzą do tego konkurencyjne ceny, ponieważ zazwyczaj wartość produktów z danego pudełka znacznie przekracza kwotę, którą musimy przeznaczyć na subskrypcję. Jest to doskonała alternatywa dla testerów, wersji demo, próbek różnych produktów.

Boksy tego typu mają jeszcze jedną zaletę. Są świetną propozycją dla klientów, którzy poznają dany rynek, są żądni nowości i zamierzają przywiązać się do jakiegoś produktu czy marki. Zwłaszcza małe firmy mają pod tym względem łatwość, ponieważ są w stanie w ten sposób na stałe zagościć w domach nawet bardzo wymagającego klienta. Zapoznanie z daną marką i utworzenie z konsumentem więzi jest tu celem nadrzędnym.

Czy to się opłaca? Liczby mówią same za siebie. Milionowe zyski firm, które zajmują się dystrybucją tego typu boksów nie kłamią. A jakie obszary działalności przynoszą największe zyski? To kobiety nadal przodują jako fanki pudełek. Moda, kosmetyki i produkty ekologiczne są na czele zestawienia.

Sama idea założenia biznesu subskrypcyjnego jest dość kusząca patrząc na tak szybko rozwijające się firmy tego typu. Jeśli jednak jesteś przedsiębiorcą i chcesz w ten sposób wypromować produkt, nie zwlekaj. Podstawą są dobre warunki współpracy, ponieważ obie firmy nie chcą stracić. Elastyczne muszą być dwie strony. Zarówno sprzedawca, który może obniżyć cenę swojego produktu, ale i partner od subskrypcji, który zapewnia lwią część reklamy. Każda współpraca jest inna i nietypowa, nie należy więc zawsze czekać na propozycję firmy subskrypcyjnej. Im wcześniej dana marka wkroczy w świat boksów, tym szybciej jest w stanie skraść serca odbiorców i wypracować sobie pozycję na tym bardzo konkurencyjnym, zmiennym rynku.

Comments

comments

67
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...