Bohater polskiej reklamy robi furorę w Azji

Redakcja PR - 15.05.2018
11

Bohater polskiej reklamy robi furorę w Azji

Cosmose to polski star-up, o którym w naszym kraju jest dość cicho. Nijak się to ma do rozgłosu, jaki zyskali w Azji. Miron Mironiuk, twórca projektu znalazł się na liście Forbesa wśród 30 najbardziej obiecujących przedsiębiorców przed 30 rokiem życia w kategorii Marketing, Reklama i Media w obrębie całego kontynentu. 28-latek w tak młodym wieku wypracował pozycję na chińskim rynku, gdzie pracuje dla wielu branżowych kolosów.

Czym zajmuje się firma znad Wisły? Jak sami mówią o swojej pracy – pozwalają na pokazywanie reklam w internecie na podstawie zachowań w świecie realnym. Przy wykorzystaniu danych Wi-Fi i GPS-ów do lokalizowania, Cosmose jest tak precyzyjnie lokalizować konsumentów, że jest w stanie stwierdzić kto i kiedy odwiedzi sklep. Działania na razie rozwijają się na rynku azjatyckim, w przyszłości na pewno działalność zostanie przeniesiona na inne kontynenty.

Miron Mironiuk, mimo że doszedł w firmie DDB bardzo wysoko, bo obejmował stanowisko doradcy zarządu stojącego na czele działu Digital Data and Connections, zdecydował się na złożenie wypowiedzenia i sprawdzenia swoich sił we własnej firmie. Rok po tym, jak rozpoczął własną działalność z Cosmose, Vadim Makarenko napisał o nim w Gazecie Wyborczej komentując fakt rezygnacji z dotychczasowej pracy: Młody książę polskiej reklamy rzuca ciepłą posadę na rzecz niepewnych losów młodego przedsiębiorcy. Młody biznesman tłumaczy swoje działania po prostu chęcią posiadania swojej firmy, na którą miałby wpływ i byłby odpowiedzialny za wszelkie podejmowane decyzje i projekty.

Targi reklamowe w Cannes były wielką okazją do pokazania start-upu, co było nie zwykle trudne, patrząc na ludzi z branży, którzy byli bardzo wybredni, wymagający i widzieli już prawie wszystko. Zdecydowało to twórcę projektu do podjęcia kontrowersyjnych działań. Pojawił się więc pomysł z 500 mld dolarów, które podczas prezentacji zostały ku zdziwieniu obserwatorów podpalone. Dlaczego 500 mld dolarów? Twórca idei podkreśla, że to kwota, którą rocznie przeznaczają firmy na nieefektywne reklamy. To z pewnością wymagało podkreślenia. Cała akcja zaowocowała obecnością w mediach i w rezultacie wieloma rozmowami z inwestorami, którzy mogliby pomóc w rozwoju biznesu.

Obecnie firma posiada już 100 tys. sklepów, planuje dojść do miliona. Z czasem ma zamiar przejąć dane z każdego telefony w Chinach i USA. Kolejnym planem jest budowanie zespołu najwybitniejszym inżynierów z Polski. Ważny jest dla nich potencjał młodych ludzi, z tego powodu firma zdecydowała się na zorganizowanie konkursu w lecie. Dwie 5-osobowe drużyny dostaną od firmy dostęp do danych, po czym będą przez 2 miesiące pracować nad swoim projektem. Dla zwycięzców przewidziano nagrodę w wysokości 10 tys. dolarów. Zainteresowani mogą zapoznać się ze wszystkimi informacjami na stronie: cosmose.co/summer.

Comments

comments

11
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...