Błyskotliwa reklama, która miała promować Adidasa. Marka ją odrzuciła, widzowie przyjęli z zachwytem

Redakcja PR - 09.01.2017
167

Reklamówka "Break Free", autorstwa studenta reżyserii, nie zyskała akceptacji Adidasa

Student reżyserii z Niemiec wymyślił i nakręcił spot pt. „Break Free”, który promował markę Adidas. Mimo jego próśb nie udało się przekonać marki, by spot był oficjalną reklamą Adidasa. A jednak reklama zachwyciła internautów – na YouTube ma już ponad  8,5 miliona wyświetleń. 

Spot pod tytułem „Break Free” opowiada historię byłego sportowca, który na starość trafia do domu opieki. Tak bardzo tęskni jednak za aktywnością fizyczną, że zaczyna biegać w starych, znalezionych butach marki Adidas. Staruszek pomimo przeciwności i negatywnego nastawienia pracowników domu opieki, realizuje swoją pasję. Reklama niesie za sobą przesłanie – jeśli coś naprawdę kochasz, rób to, pomimo ograniczeń. Dla prawdziwej pasji nie istnieją przeszkody.

Reklama została przygotowana przez Eugena Merhea, 26-letniego studenta reżyserii z Niemiec. Merhen zwracał się mejlowo do przedstawicieli marketingu Adidasa z prośbą o ocenę amatorskiej reklamy i ewentualną współpracę. Niestety, reakcja marki była jednoznacznie negatywna. Firma stwierdziła, że dostaje mnóstwo podobnych próśb i student nie ma co liczyć na to, że spot stanie się oficjalną reklamówką Adidasa.

Co najbardziej interesujące w sprawi, to reakcje internautów. Amatorska reklama szybko zdobyła uznanie i sympatię widzów w internecie. W komentarzach pod filmem na YouTube internauci zachwycają się reklamą i nie szczędzą słów krytyki pod adresem Adidasa.

Niektórzy komentatorzy zwracają jednak uwagę na jeszcze jeden fakt – marka zyskała darmową reklamę, a sam spot został nakręcony wyłącznie z inicjatywy studenta. „Nikt nie prosił tego gościa, żeby nakręcił tę reklamówkę” – wytyka jeden z komentatorów.

„Nikt nie prosił tego gościa, żeby nakręcił tę reklamówkę”

Współpracownik Eugena Merhera podziękował internautom za pozytywny feedback.

Nie wiadomo, czy przy tak pozytywnym odbiorze reklamy, marka Adidas zmieni zdanie i zaprosi do współpracy jej twórcę.

Na podstawie: AdWeek.com

 

Comments

comments

167
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...