Bluerank stawia na analitykę. Tomasz Trzósło nowym Head of Marketing Analytics

Informacja Prasowa - 20.09.2022
106

Odpowiedzialny za rozszerzanie oferty analitycznej

Bluerank stawia na analitykę. Tomasz Trzósło nowym Head of Marketing Analytics

Tomasz Trzósło działa w branży e-commerce od 2008 roku. Wcześniej pracował jako konsultant i strateg. Jest e-marketerem, trenerem marketingu internetowego – ekspertem w zakresie SEM, UX oraz analizy danych płynących z narzędzia Google Analytics. Był jednym z 30 certyfikowanych trenerów Google Ads w Polsce od 2013 roku (aż do zakończenia programu w w 2018 roku). Pracował w agencjach interaktywnych (Noril, Krakweb, DevaGroup i również w Bluerank). Prowadził też własną agencję – ROIExperts.pl.

Tomasz Trzósło jest autorem dwóch książek o marketingu internetowym w wyszukiwarce:
  • Zostań certyfikowanym specjalistą Google Ads wydanej z PWN.
  • Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów;

Bluerank stawia na analitykę, ponieważ traktuje ją strategicznie w kontekście rozwoju całej agencji. Analityka to obszar niezbędny dla podejścia data driven do realizacji projektów zgodnie z ideą customer journey. To właśnie dobrze zebrane, zinterpretowane oraz wykorzystane dane sprawiają, że agencja jest konkurencyjnym i pożądanym partnerem dla firm w Polsce i za granicą.
Analityka jest jednym z kluczowych obszarów działania Bluerank od początku istnienia agencji. Realizując kampanie dla największych marek oraz dla tych, które do takiej roli aspirują, zawsze podkreślaliśmy rolę działu Marketing Analytics, polegającą na zapewnieniu poprawnego zbierania danych, wyciągania wniosków na ich podstawie i umiejętnego wykorzystywania ich do optymalizacji biznesu.

Jarosław Miszczak, CoManaging Director, Bluerank

 
Z doświadczeń agencji wynika, że w przeszłości analityka była często tylko dodatkiem do zapytań o działania brandingowe czy performance’owe, dziś coraz częściej jest obszarem samodzielnym i o wysokim priorytecie. Zmianę uwidacznia rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi, zarówno wśród obecnych klientów Bluerank, jak i zwiększająca się liczba zapytań od firm, z którymi jeszcze agencja nie współpracuje.
Rozwój narzędzi i technologii wymusza ciągłe zmiany w procesach analitycznych . Stopniowa, ale postępująca automatyzacja w systemach reklamowych, kwestia podejścia do prywatności danych użytkowników czy świat bez 3rd party cookies – to wszystko sprawia że dzisiejsza analityka jutro może być nieaktualna. GA4, Serwer site tagging, consent mode, platformy do zbierania zgód marketingowych (CMP) – to tylko zmiany i wyzwania najbliższej przyszłości, którym sprostać ma pomóc Bluerank nowy Head of Marketing Analytics.

Chciałbym rozwijać podejście do analityki jako do wspólnego mianownika łączącego biznes, marketing, PR i inne działy firmy. W związku z tym możemy spodziewać się ewolucji obecnych usług – z jeszcze większym naciskiem na warsztaty strategiczne, utrzymanie jakości danych po wdrożeniu i wyciąganie wartościowych wniosków dla biznesu.

Tomasz Trzósło, Head of Marketing Analytics, Bluerank

 
Wzmocnieniu ulegnie także rola części zespołu odpowiedzialnego za BigQuery – w odczuciu Tomasza Trzósło, integracja danych z różnych silosów to proces, którego potencjał często jest niewykorzystany, na którym będzie chciał budować przewagi dla klientów Bluerank.
Nowy Head of Marketing Analytics docenia również rolę edukacji klientów – w myśl zasady podziału budżetu analitycznego 90-10 ( czyli 10% to koszt narzędzi a 90% to koszt ludzi którzy je obsługują) – wyedukowany klient nie traktuje analityki jako kosztu tylko jako zasób, o który trzeba dbać.
Bluerank wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, od kilkunastu lat inwestuje w rozwój działu Marketing Analytics, budując kompetencje z zakresu wdrożeń, analizy danych, ich integracji, data science, budowy systemów raportowych i dostarczania konsultingu analitycznego na najwyższym poziomie.  
Od 2014 roku agencja jest resellerem Google Analytics 360, obsługując w zakresie utrzymania tego narzędzia klientów z Polski oraz Europy. Realizuje złożone projekty analityczne dla takich firm, jak Avon, PZU, Rainbow Tours, Mitsubishi Motors, wdraża własne narzędzia z zakresu atrybucji konwersji, a dzięki powołaniu spółki Full Stack Experts dostarcza narzędzia z pakietu Google Marketing Platform oraz realizuje projekty z zakresu MarTech.

Comments

comments

106
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...