Bluerank podsumowuje rok finansowy 2018r. Wzrost przychodów o 25%

Informacja Prasowa - 08.08.2019
105

Bluerank podsumowuje rok finansowy 2018r. Wzrost przychodów o 25%

25% wzrost przychodów w porównaniu do roku poprzedniego i intensywne inwestycje w nowe produkty i usługi – tak krótko można podsumować aktywność biznesową Bluerank w 2018r. W roku bieżącym Zarząd firmy przewiduje dalszy rozwój biznesu, zespołu i działań w obszarze R&D.

Agencja podsumowała swoją aktywność biznesową przy okazji złożenia sprawozdania finansowego do KRS. Przychody wzrosły do poziomu 21,7 milionów PLN (z 17,4 milionów PLN w roku 2017) a zysk brutto osiągnął wartość 571 tysięcy PLN. Tym samym wzrost biznesu Bluerank trwa nieprzerwanie od początku założenia firmy w 2005r.
 

-Zwiększenie przychodów o 25% jest spowodowane między innymi skokowym wręcz wzrostem sprzedanych licencji GA360 do klientów w całej Europie i związanymi z nimi usługami doradczymi. Wartość sprzedaży naszych natywnych usług wzrosła o ponad 15% i tym samym zrealizowaliśmy cel, który sobie postawiliśmy: rosnąć szybciej niż rynek digital marketingu w Polsce rozwija się w tempie 13% rocznie (wg IAB Polska/PwC AdEx) – Tomasz Sąsiadek, Co Managing Director w Bluerank odpowiedzialny za obszar Exploit

Agencja odnotowała niższy zysk brutto niż w roku poprzednim (spadek z 1 381 tysięcy PLN do 571 tysięcy PLN), co wynika z celowego zwiększenia dynamiki inwestycji w obszar Explore .

-Nasz 7-osobowy zespół R&D pracuje jednocześnie nad kilkoma dużymi projektami, część z nich – np. BlueAttribution – ujrzała już światło dzienne i generuje pierwsze przychody na skalę międzynarodową. W roku 2018 ponadto intensywnie rozwijaliśmy naszą ekspansję międzynarodową w postaci aliansów DALL Int. oraz BlueAlliance i zostaliśmy wyłącznym partnerem technologii e-commerce VTEX w regionie CEE. Wewnętrzna praca i intensywne inwestycje przynoszą już pierwsze efekty, o których niebawem będziemy informować szerzej – Zbigniew Nowicki, Co Managing Director odpowiedzialny w Bluerank za obszar Explore

Zarząd spółki prognozuje, że 2019 rok zapewni kontynuację trendu wzrostowego. W pierwszym półroczu firma odnotowała wzrost przychodów o 38% i wzrost zysków o 26% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Rozwój biznesowy oraz stale zwiększający się rozmiar zespołu ma również przełożenie wprost na biuro – na koniec roku firma przeprowadza się do nowej, prawie dwukrotnie większej siedziby by zapewnić możliwość pracy i komfortowego działania dla liczącego już (i nadal rosnącego) prawie 120 osobowego grona ekspertów.
***
O Bluerank:
Biznesowy partner największych firm w Polsce i na świecie, świadczący usługi z zakresu tworzenia i realizowania strategii marketingu internetowego. Ponad 100 osobowy zespół Bluerank dostarcza klientom rozwiązania, które pomagające kształtować najkorzystniejsze dla nich decyzje zakupowe ich konsumentów w Internecie. Firma specjalizuje się w kampaniach SEO/SEM, Google Marketing Platform, social media, social ads oraz w wykorzystaniu analityki internetowej do rozwoju biznesu.

Najliczniej nagradzana polska agencja w prestiżowym konkursie European Search Awards, mająca na koncie do tej pory 10 nagród i 40 wyróżnień. W 2016 roku Google przyznał jej tytuł najlepszej agencji w regionie EMEA. W 2018 roku zrealizowane przez Bluerank kampanie zdobyły 3 tytuły Mixx Awards i 1 srebrne Effie.Bluerank realizuje projekty e-marketingowe dla ponad 100 klientów na sześciu kontynentach.

Do tej pory kompetencjom i doświadczeniu firmy zaufały takie marki jak m.in. 3M, Allegro [NASPERS], Amnesty International, Ceneo.pl, Dbam o Zdrowie, Deutsche Bank, Inter Cars, Kazar, Leroy Merlin, mBank, Media Expert, Mitsubishi Motors, nazwa.pl, Panorama Firm, Rainbow, Rossmann, Smyk, Stena Line, Tchibo, Telepizza oraz Unilever Food Solutions.

Comments

comments

105
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...