Blogosfera 2016: poznaj polskich blogerów i ich czytelników

Redakcja PR - 26.10.2016
145

Raport o aktualnym stanie polskiej blogosfery

Raport „Polska Blogosfera 2016” składa się z dwóch części: pierwsza z nich to badanie dotyczące blogerów i ich blogów, a druga, to analiza czyteników. Twórcą raportu jest sieć reklamy na blogach BLOGmedia.

Blogosfera z każdym rokiem coraz bardziej rośnie w siłę. Nic więc dziwnego, że przybywa badań, które próbują zgłębić to, w jaki sposób funkcjonuje, kim są jej twórcy, a kim odbiorcy.

W ubiegłym miesiącu pisaliśmy o raporcie przygotowanym przez Natalię Hatalską dla Blog Forum Gdańsk -„Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie”.

Zobacz też: Blog Forum Gdańsk – jak to się zaczęło, a jak jest dzisiaj? [WYWIAD]

Natalia Hatalska: Prognozowanie przyszłości to nie wróżenie z fusów [WYWIAD]

Teraz możemy zapoznać się z kolejnym badaniem na temat polskiej blogosfery. Tym razem autorem jest Anna Pytkowska z sieci reklamy na blogach BLOGmedia. Czego dowiadujemy się z raportu „Polska Blogosfera 2016”?

Profil „przeciętnego, polskiego blogera”

Wśród blogerów zdecydowanie dominują kobiety. Stanowią aż 84,2% blogowej społeczności.

blogosfera

Jeśli weźmiemy pod uwagę kryterium wieku, to największy odsetek autorów zalicza się do grupy 26-35 lat – 40,7% i 20-25 lat – 25,6%.

blogosfera

5% autorów polskojęzycznych blogów mieszka poza granicami kraju. Jeśli chodzi o tych mieszkających w Polsce, to największy odsetek bloguje z województwa mazowieckiego – 17%, śląskiego – 12,9% i małopolskiego – 9,5%.

Jak pokazało badanie, blogerzy nie publikują nowych wpisów zbyt często. Tylko 2,1% robi to codziennie, a 0,6% kilka razy dziennie. Przeważająca część twórców udostępnia na blogu nowe teksty 1 raz w tygodniu – 19,4%, 2 razy w tygodniu – 26,9% i 2 razy w miesiącu – 24,3%.

blogosfera

Ile zarabia bloger?

Tylko 4% wszystkich autorów utrzymuje się wyłącznie z prowadzenia bloga. Dla 6% twórców blog to jedno z głównych, a dla 18% – jedno z dodatkowych źródeł dochodu.

Jeśli chodzi o formę prowadzenia kampanii na blogu, to najczęściej blogerzy realizują współprace barterowe – 43% lub wpisy z wynagrodzeniem – 40,6%.

blogosfera

Średnie stawki współpracy to 394,92 zł w kampanii barterowej jako minimalna wartość barteru, 870 zł w przypadku wpisów z wynagrodzeniem, 493,50 zł za post w mediach społecznościowych i 2607,31 zł za wyjazd sponsorowany.

blogosfera

Profil „przeciętnego polskiego czytelnika blogów”

Podobnie jak w przypadku samych blogerów, tak i wśród ich czytelników dominują kobiety, które stanowią 82,8% wszystkich odbiorców.

blogosfera

Analogię widać również jeśli spojrzymy na wiek czytelników: 38,6% to osoby w wieku 26-35 lat, a 27,3% odbiorców należy do grupy wiekowej 20-25 lat.

blogosfera

Popularność poszczególnych kategorii blogów zależy od płci i wieku czytelników. I tak np. kobiety najczęściej wybierają blogi lifestylowe – 50,2%, a mężczyźni tzw. blogi osobiste – 36,6%.

Powyżej przedstawiliśmy tylko wybrane wnioski z badania. Raport „Polska Blogosfera 2016” liczy 44 strony i składa się m.in. z 41 wykresów i 5 tabel. Zachęcamy do zapoznania się z całym materiałem, który można zobaczyć na stronie:

http://zblogowani.pl/strona/raport-polska-blogosfera-2016.

Badanie powstało w oparciu o analizę danych pochodzących z serwisu zBLOGowani.pl oraz ankietę przeprowadzoną wśród blogerów.

* Wszystkie materiały graficzne zamieszczone w materiale pochodzą z raportu „Polska Blogosfera 2016”

Comments

comments

145
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...