Bloger w mediach, prezenter w internecie

Jerzy Ciszewski - 09.12.2015
97

Czy będąc blogerem lub vlogerem można oderwać się od rzeczywistości internetowej i tworzyć treści dla mediów tradycyjnych

…lub rozpocząć karierę w korporacji? Okazuje się, że tak i są tego liczne przykłady. Rzeczywistość jednak może stać się jeszcze ciekawsza, ponieważ często własnie ludzie telewizji lub byli przedsiębiorcy czy menadżerowie wkraczają w świat internetowych zakamarków i próbują się tam zadomowić na stałe.

Pierwszym przykładem jest wiadomość, która pojawiła się w mediach stosunkowo niedawno. Paweł Rybicki, znany na swoim b logu pod pseudonimem Rybitzky udowodnił, że blogerzy mają coś do powiedzenia. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zatrudniła Rybickiego jako doradcę w sprawie komunikacji i mediów społecznościowych. Konkretnie będzie to praca dla Pawła Szefernakera ­ sekretarza stanu. W końcu kto byłby lepszym doradcą w sprawie mediów społecznościowych niż osoba, która w świecie internetu czuje się jak w domu. Oby nowe obowiązki nie sprawiły, że blog przestanie być aktualizowany.

Nie tylko w polityce, ale i w świecie urody takie transformacje mają miejsce. Popularna vlogerka urodowa ­ Hania Knopińska­Grzenkowicz została wciągnięta do jednego z programów TLC. , ,Salon ostatniej szansy” to pokazanie ludzi, którzy zmagają się z różnymi konsekwencjami zabiegów. Hania publikuje treści z różną częstotliwością, jednak jej widzowie nigdy nie są pozostawieni bez informacji. Co więcej, youtuberka otworzyła swój własny sklep internetowy z akcesoriami do makijażu. Jak mówi w swoich filmikach, czuje się spełniona i szczęśliwa. Gratulacje!

Środowisko internetowe znane jest ze swojej kreatywności i dobrych pomysłów. Korporacje coraz częściej decydują się więc na długoterminową współpracę z vlogerami i blogerami. Przykładem może być najnowsza k ampania Maybelline New York Experiment, w której biorą udział aż 3 blogerki z kategorii beauty. Pomagają one w metamorfozach, których dokonują wspólnie z zespołem Maybelline. Nie jest to wyjątek, ponieważ wyjątkowo chętnie w ostatnim czasie najbardziej wpływowe osoby internetu pokazują się już w reklamach i kampaniach telewizyjnych.

Kolejny przykład będzie nieco inny. Igor Mróz ­ twórca bloga , ,Lepsza wersja siebie” spędził część swojego życia jako menadżer korporacji, z której wyzwolił się, by móc prowadzić życie takie, o jakim zawsze marzył. I chociaż na szkoleniach przekazuje swoją wiedzę o projektach, to nadal może nazwać się wolnym ptakiem. Notki motywacyjne, obserwacje i refleksje to kopalnia wiedzy i powód do zastanowienia się nad swoim życiem. Mimo zmiany stylu życia, czasami mniejszych korzyści finansowych, Igor Mróz jest doskonałym przykładem na to, że motywacją dla ludzi są nie tylko pieniądze, ale i wolność.

Przypadek Igora jednak nie jest odosobiony. Także Tomasz Kammel, znany prezenter telewizyjny postanowił zmierzyć się z serwisem YouTube. , ,Kammel Czanel” miał być programem o tym, co prezenter potrafi najlepiej ­ występowaniu przed dużą publicznością. Na kanale znajdziemy mnóstwo porad dotyczących stresu przed publiką, dowiemy się jak znaleźć w sobie naturalną charyzmę. Niestety program od kilku miesięcy nie jest już kontynuowany, a szkoda. Czyżby trudniej było stworzyć coś autentycznego dla internautów?

Jak widać, istnieją przykłady osób, które powędrowały do świata mediów i polityki za sprawą swojej działalności w internecie. Jest też część ludzi pragnących wyzwolić się spod dyktanda działów kreacji i marketingu. Jeden i drugi sposób na życie sprawia, że zarówno w telewizji jak i na blogach, kanałach możemy cieszyć się tak dużą różnorodnością charakterów, umiejętności, wyobraźni innych.

Jest jeszcze jeden ciekawy przykład osoby, która udziela się zarówno w mediach, jak i w środowisku internetowym. Tyle, że jednocześnie i z taką samą intensywnością. Jarosław Kuźniar, ostatnio chyba najpopularniejszy dziennikarz w Polsce i twarz akcji ,,Hejt Stop” to bohater kolejnej historii. Kojarzony głównie ze stacją TVN24 oraz programem ,,Wstajesz i wiesz”, wielokrotnie nagradzany za swoją pracę, w końcu stał się obiektem drwin połeczności internetowej. O co tyle szumu wokół dziennikarza?

W tamtym roku Kuźniarowi udało się osiągnąć 100 tysięcy obserwatorów na Twitterze. Należy wspomnieć, że żaden z polskich dziennikarzy nie przekroczył wcześniej tego progu.

Styl wypowiedzi dziennikarza wywoływał wiele emocji, toteż komentujących przybyło. Hejterów również. Któregoś razu prezenter oświadczył, że kiedy 1000 osób napisze, iż nie nadaje się on do prowadzenia programu, odejdzie. Napisało pięciokrotnie więcej ludzi, a Kuźniar dotrzymał słowa.

Było jeszcze kilka innych punktów, w których dziennikarz zyskał sobie dezaprobatę publiczności, ale znacznie ciekawsza jest kwestia zainteresowania, jakie wzbudza wśród społeczności internetowej. Prezenter nie znika z mediów społecznościowych. Facebook, Twitter, blog, Snapchat to kanały, na których Kuźniar udziela się regularnie. Co więcej, możemy zobaczyć jego twarz u innych blogerów. Występuje często na snapach Arleny Witt i nie widać, żeby był odtrącony od reszty społeczności.

Jarosław Kuźniar postanowił przekuć to, co dla niektórych jest wadą w pozytywną akcję. Spot, w którym występuje przeciwko zjawisku hejtu w sieci zwrócił uwagę niemal wszystkich. O to właśnie chodziło! Kto z podobną ilością wrogów byłby lepszy w tej akcji? Oczywiście wśród społeczności zdania są podzielone na temat, ponieważ sam dziennikarz często na antenie nie mógł się powstrzymać od mocniejszych wypowiedzi. Sama akcja jednak przyniosła rezultat, ponieważ ludzie dyskutują o hejcie coraz szerzej. Czym zaskoczy nas Jarosław Kuźniar następnym razem? Będzie to telewizja, internet?

Jak widać, istnieją przykłady osób, które powędrowały do świata mediów i polityki za sprawą swojej działalności w internecie. Jest też część ludzi pragnących wyzwolić się spod dyktanda działów kreacji i marketingu. Jeden i drugi sposób na życie sprawia, że zarówno w telewizji jak i na blogach, kanałach możemy cieszyć się tak dużą różnorodnością charakterów, umiejętności, wyobraźni innych.

Zrzut ekranu 2015-12-09 o 16.51.39

Comments

comments

97
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...