Bliżej konsumenta – Zelmer w mediach społecznościowych

Informacja Prasowa - 19.10.2016
218

Zelmer i niestandardowe działania w social media

Dwa zdjęcia konsumentów Zelmera zainspirowały markę do zorganizowania niecodziennych działań w mediach społecznościowych i stały się elementem strategii „Chcieć to móc!”. Zelmer stawia w niej m.in. na wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentów oraz zachęca do podzielenia się historią z urządzeniami marki.

Zelmer w strategii „Chcieć to móc!” stawia na komunikację 360o i chce wsłuchiwać się w potrzeby swoich konsumentów. Ujednolicenie działań w mediach społecznościowych, m.in. uruchomienie jednego profilu marki w serwisie Facebook oraz włączenie do komunikacji serwisów Instagram i Twitter, nie tylko pozwoliło na bezpośrednią komunikację i budowanie relacji, ale również na zorganizowanie niecodziennych działań przenoszących social media do rzeczywistości.

Niestandardowe działania w mediach społecznościowych są jednym z elementów konsekwentnie realizowanej strategii „Chcieć to móc!”, której celem jest nawiązywanie bliskich relacji z naszymi konsumentami we wszystkich możliwych kanałach. Dzięki temu zyskujemy nie tylko cenną wiedzę na temat potrzeb we współczesnych domach, ale również wzmacniamy świadomość marki Zelmer, tak dobrze znanej na polskim rynku i nawiązujemy dialog także z młodszymi konsumentami.  – mówi Justyna Sobieraj, Kierownik Sekcji Komunikacji Marek Małego AGD w firmie BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.

Historie z Zelmerem

Co wspólnego mają ze sobą 46-letni odkurzacz Pani Ireny i czteroletni Wojtuś, miłośnik sprzętów domowych? – Niezwykłą historię opublikowaną w mediach społecznościowych. Pierwszą zamieściła Pani Ewa, wnuczka dumnej właścicielki odkurzacza. Drugą – mama czteroletniego Wojtusia, która na urodziny przygotowała dla niego tort w kształcie tradycyjnego odkurzacza marki Zelmer. Za wyrazy sympatii Zelmer postanowił zrealizować marzenie chłopca i zaprosił go razem z jego bratem Krzysiem i ich mamą do podrzeszowskiej fabryki drobnego sprzętu domowego. Właścicielkom odkurzacza zorganizował z kolei wyjątkową sesję zdjęciową.

Zastosowanie monitoringu Internetu i wykorzystanie takich narzędzi jak Brand24, pozwala nam na dotarcie do użytkowników, którzy przejawiają sympatię dla marki. Prowadzenie z nimi rozmów, wsłuchiwanie się w ich potrzeby, udzielanie porad i pomocy w wyborze odpowiedniego urządzenia, spowodowało wzrost o 430% liczby zaangażowanych osób na fanpage’u marki Zelmer i o 545%* ilość wpisów i komentarzy od sympatyków marki! Wyniki mówią za siebie – warto nie tylko wykorzystywać nowe narzędzia w komunikacji z konsumentami, ale przede wszystkim rozwijać je umiejętnie i przekuwać na rosnące zadowolenie z kontaktu z marką – mówi Sebastian Kucharski, Specjalista ds. e-marketingu w firmie BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.

*Źródło: sotrender.com, porównywane okresy marzec – październik 2015 vs. marzec – październik 2016

Comments

comments

218
Komentarze
  • Uwielbiamy ten przykład wykorzystania Brand24 do wchodzenia w interakcje z użytkownikami. Mamy nadzieję, że marki chętniej będą wychodziły z takimi inicjatywami 🙂

Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...