BLIK przyspiesza zakupy na Allegro.pl

Informacja Prasowa - 06.11.2017
146

BLIK przyspiesza zakupy na Allegro.pl

Użytkownicy BLIK mogą płacić jeszcze szybciej na największej platformie zakupowej w Polsce – Allegro.pl. Polski Standard Płatności wspólnie z Allegro.pl wdrożył płatność „jednym kliknięciem”, tzw. One Click BLIK. Zakupy One Click BLIK na Allegro.pl są dostępne za pośrednictwem Przelewy24.

Allegro.pl to największa platforma e-commerce w Polsce, gdzie konta ma 21 mln klientów i firm. Sprzedaż na platformie prowadzi niemal 100 tys. polskich firm handlowych – ośmiokrotnie więcej niż wszystkich e-sklepów w Polsce. Co miesiąc oferują oni kupującym niemal 70 milionów ofert. Z danych serwisu wynika, że kanał mobilny jest coraz popularniejszy wśród polskich internautów. Obecnie połowa klientów odwiedza Allegro, korzystając z urządzeń mobilnych.

– Obserwujemy rosnącą popularność kanału mobilnego w handlu internetowym. Nie mamy wątpliwości, że to właśnie „mobile” jest przyszłością e-commerce. Dlatego m.in. zdecydowaliśmy się na współpracę z Polskim Standardem Płatności, liderem płatności mobilnych w Polsce. Dziś wdrażając One Click BLIKA, udostępniamy użytkownikom Allegro.pl najnowocześniejszą metodę płatności w internecie – mówi Maciej Biniek, dyrektor ds. płatności w Allegro.

Płatności mobilne BLIK są dostępne na Allegro.pl od listopada 2016 roku. Od dziś użytkownicy serwisu mogą korzystać również z najnowszej funkcjonalności BLIKA. Dzięki wdrożeniu One Click BLIKA, Allegro.pl udostępni swoim sprzedawcom i kupującym rozwiązanie technologiczne, które maksymalnie skraca ścieżkę zakupową. Agentem rozliczeniowym, który pośredniczy w płatności jest firma Przelewy24.pl. Płatności One Click BLIK są dostępne na stronie internetowej Allegro.pl oraz w aplikacji mobilnej Allegro.

– W 2017 roku Polacy zapłacili BLKIEM w internecie już ponad 13 mln razy. Dla nas to znak, że użytkownicy doceniają wygodę i prostotę płatności BLIKIEM. One Click BLIK, to nie tylko jeszcze szybsza i wygodniejsza płatność dla użytkownika. Dzięki niej także sprzedawca może zaoferować swoim klientom innowację technologiczną i najlepszy „user experience”. Szybkie, wygodne, ale też bezpieczne płatności są podstawą sukcesu każdego e-sklepu. Jesteśmy przekonani, że wdrożeniem One Click BLIKA, Allegro.pl kolejny raz zmienia polski rynek e-commerce – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Aby skorzystać z One Click BLIKA na Allegro.pl, należy w trakcie standardowej transakcji BLIKIEM zaakceptować w aplikacji mobilnej swojego banku zaproszenie do zapamiętania sklepu, w którym kupujemy. Dzięki temu przy kolejnej transakcji na Allegro.pl, nie trzeba będzie wpisywać już kodu BLIK. Wystarczy wybrać BLIKA i potwierdzić płatność w aplikacji mobilnej banku w telefonie kodem PIN.

One Click BLIK jest dostępny dla klientów Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, Banku Millenium i PKO Banku Polskiego. W trzecim kwartale 2017 roku 62 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM stanowiły płatności w internecie. W tym czasie system zyskał aż 700 tys. nowych użytkowników. Obecnie z BLIKA korzysta 5,2 mln klientów bankowości mobilnej w Polsce.

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

 

Comments

comments

146
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...