Biuro serwisowane czy co-creating?

Informacja Prasowa - 25.09.2017
58

Biuro serwisowane czy co-creating?

Przedsiębiorczość w Polsce rozwija się: według Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej w Polsce, w pierwszej połowie 2017 roku, powstało ponad 200 tys. firm. Każda z tych działalności potrzebuje przestrzeni do pracy. Rynek proponuje coraz więcej nowoczesnych rozwiązań, a firmom pozostaje decyzja – co wybrać? Czym charakteryzuje się biuro serwisowane? Co to jest coworking i co-creating? Ile kosztuje wynajęcie biurka, a ile całego biura?

Duże firmy często potrzebują własnej siedziby ze względów organizacyjnych i wizerunkowych. Mniejsi przedsiębiorcy, start-upy, czy freelancerzy zgłaszają już inne potrzeby. – Każda firma stanowi indywidualność. To właśnie dlatego rynek usług biznesowych, w tym powierzchni biurowych, zmienia się każdego dnia. Zwykły open space to już przeszłość. Dziś przedsiębiorcy mogą wybierać spośród wielu rozwiązań: biur serwisowanych, przestrzeni coworkingowych oraz co-creatingowych – podkreśla Adam Lis, General Manager Brain Embassy, pierwszego co-creatingu w Polsce. – Dzięki elastycznym rozwiązaniom cenowym i zróżnicowanym pakietom mogą wybrać rozwiązanie, które jest dopasowane do ich biznesu, stylu pracy i potrzeb – dodaje.

Gdy przedsiębiorca chce zapewnić sobie lub swojemu kilkuosobowemu zespołowi indywidualną przestrzeń warto rozważyć biuro serwisowane. Specjalnie przygotowane do tego miejsca składają się z kilkunastu mniejszych pomieszczeń, stanowiących osobne biura. Dodatkowo, użytkownicy mają do dyspozycji części wspólne, np. w pełni wyposażoną kuchnię czy sekretariat. Nie muszą martwić się o sprzęt biurowy i serwis sprzątający – zazwyczaj takie usługi wliczone są w koszty wynajmu. Jakie są zalety biura serwisowanego? Najczęściej znajduje się ono w dobrej lokalizacji, co jest istotne, zarówno w przypadku długofalowej współpracy, jak i terminowej realizacji projektu. Z pewnością zapewnia swoim użytkownikom komfort i oszczędności – nie muszą inwestować w wyposażenie biurowe, martwić się o pomoc sprzątającą i wszelkie dodatkowe usługi. Oczywiście, jest to pośrednie rozwiązanie, które dla większych firm może być niewystarczające. – Biuro serwisowane jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które potrzebują zorganizowanego miejsca pracy. Na pewno pozwala ono zaoszczędzić, zwłaszcza na kosztach wynajmu. Jednak możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych jest ograniczona, ponieważ większość czasu spędzamy w wyznaczonej nam przestrzeni. Biuro coworkingowe idzie o krok dalej. Z jednej strony są miejsca dające odosobnienie, z drugiej – otwarte przestrzenie stworzone po to, by poznać nowych ludzi – mówi Adam Lis, General Manager Brain Embassy. W coworkingu chodzi zarówno o stworzenie przyjacielskiej atmosfery, jak i wyciągnięcie z tego korzyści biznesowych. W tak dużej przestrzeni pracują zazwyczaj obok siebie umysły ścisłe i kreatywne, copywriterzy i programiści, osoby zaangażowane w międzynarodowe projekty oraz firmy, które dopiero się rozkręcają.

Coworking dla małych i średnich

Czym właściwie jest coworking? Polega on na wykupieniu członkostwa (dla jednej lub kilku osób) we wspólnej przestrzeni biurowej. Biura coworkingowe projektuje się w taki sposób, by budowanie sieci biznesowych było maksymalnie ułatwione – duża przestrzeń, otwarte części wspólne, długie, szerokie stoły i mnóstwo miejsc na biznesowe spotkania. Dodatkowo mają one zapewniać wysoki komfort użytkowania, dlatego wyposażone są w małe i duże sale konferencyjne oraz mniejsze salki do spotkań biznesowych.

Przy dużej ilości osób, z których praktycznie każda pracuje w swoim rytmie i na swój sposób, ważne jest zapewnienie maksymalnego komfortu każdej z nich. Dlatego kompleksowa przestrzeń coworkingowa powinna oferować nie tylko open space, ale również mniejsze, spokojniejsze miejsca, które umożliwią pracę w skupieniu lub spokojną rozmowę telefoniczną – tłumaczy Adam Lis, General Manager Brain Embassy.

Co-creating dla kreatywnych

Nowością na polskim rynku jest co-creating. Polega on nie tylko na nawiązywaniu kontaktów i budowaniu relacji biznesowych, ale również wzajemnym uczeniu się od siebie, wspieraniu kreatywności i dzieleniu się wiedzą. Ważną częścią społeczności co-creatingowej są warsztaty, szkolenia, konferencje, sesje networkingowe oraz inne inicjatywy kreatywne, natomiast jedynym niezbędnym narzędziem – otwarty umysł. – W Brain Embassy cyklicznie organizujemy wydarzenia, których celem jest inspirowanie i rozwijanie członków naszej społeczności oraz dzielenie się wiedzą i umiejętnościami. Zachęcamy też wszystkich do współtworzenia organizowanych wydarzeń poprzez uczestniczenie w nich nie tylko w charakterze słuchaczy, ale i prelegentów – mówi Katarzyna Wojnar, Program Manager w Brain Embassy. Co-creating, który jest popularny na świecie, w Polsce dopiero raczkuje. Brain Embassy, uruchomione w czerwcu ubiegłego roku, właśnie poszerzyło swoją przestrzeń do 3000 m. kw. i planuje otwarcie kolejnego biura na Mokotowie. – Przedsiębiorcy widzą duży potencjał w co-creatingu. Nasza społeczność rozwija się w takim tempie, że planujemy kolejne inwestycje. To cieszy, zwłaszcza, że wspieranie przedsiębiorców jest jednym z naszych priorytetów – dodaje Adam Lis, General Manager BE.

Comments

comments

58
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...