Bezpieczny system reklamowy z Google – prezentujemy wyniki raportu Trust & Safety in Ads

Informacja Prasowa - 14.03.2019
71

Bezpieczny system reklamowy z Google - prezentujemy wyniki raportu Trust & Safety in Ads

Bezpieczny system reklamowy z Google – prezentujemy wyniki raportu Trust & Safety in Ads

14 marca 2019
Tworzenie zdrowego i zrównoważonego ekosystemu reklamy internetowej to coś, nad czym pracujemy od prawie 20 lat. Robimy co w naszej mocy, aby skutecznie chronić użytkowników, reklamodawców, wydawców i wszystkich tych, dzięki którym internet jest użytecznym miejscem, przed szkodliwą reklamą. Jest to możliwe dzięki nieustającym staraniom naszych zespołów i rosnącym technologicznym możliwościom jakimi dysponujemy. Każdego roku dzielimy się z Wami najważniejszymi osiągnięciami i efektami wprowadzanych przez nas działań, których zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w środowisku reklamy internetowej.

Dziesiątki nowych zasad, by zlikwidować miliardy złych reklam

W 2018 roku stawialiśmy czoła wielu nowym wyzwaniom związanym z wykorzystaniem reklamy do oszustwa. Stworzyliśmy między innymi nowe zasady umożliwiające blokowanie reklam od podmiotów oferujących poręczenia za kaucją, ponieważ dostrzegliśmy, że w tym sektorze często dochodzi do nadużyć wykorzystujących ufność odbiorców. Ze względu na wzrost liczby wątpliwych ofert wprowadziliśmy nowe zasady także dla reklam ośrodków odwykowych. Po konsultacjach z ekspertami, ograniczyliśmy dostęp do tego sektora i oferujemy go tylko certyfikowanym organizacjom. Łącznie w 2018 roku pojawiło się 31 nowych standardów reklamowych, które mają zredukować liczbę możliwych oszustw w obszarach takich jak drugi obieg biletów, kryptowaluty, poręczenia za kaucją czy ośrodki odwykowe.
W minionym roku usunęliśmy 2,3 miliarda reklam w związku z naruszeniem zarówno nowych, jak i istniejących zasad, w tym prawie 207 tysięcy reklam oferujących odsprzedaż biletów, ponad 531 tysięcy ogłoszeń o poręczeniach za kaucją i około 58,8 milionów reklam wyłudzających informacje za pomocą tzw. phishingu – usuwaliśmy więc ponad 6 milionów szkodliwych reklam, każdego dnia.
Chroniąc użytkowników przed szkodliwymi reklamami, staramy się również ułatwić reklamodawcom zapewnienie ich zgodności z polityką Google. Dlatego też w przyszłym miesiącu, uruchomimy nowe narzędzie: menedżer zasad Google Ads, który poprzez wskazywanie typowych błędów, pomoże reklamodawcom tworzyć kreacje zgodne z naszymi standardami. Podobne rozwiązanie wprowadziliśmy wcześniej w przypadku AdSense Policy Center.
Nowe technologie w walce z dostawcami złych reklam
W ubiegłym roku wspólnie podjęliśmy starania, aby nie tylko usuwać złe reklamy, ale też wykluczać reklamodawców, którzy byli za nie odpowiedzialni. Korzystając z udoskonalonej technologii uczenia maszynowego, udało nam się zidentyfikować i zamknąć prawie milion kont reklamowych, które dostarczały treści wątpliwej jakości. To prawie dwukrotnie więcej niż w roku 2017. Działania na poziomie kont wyeliminowały główną przyczynę złych reklam i wpłynęły na zwiększenie ochrony użytkowników.
W 2017 roku wdrożyliśmy również nową technologię, która umożliwia szczegółową analizę zawartości stron i usuwanie reklam z witryn nawet wtedy, gdy tylko niewielka liczba podstron danego serwisu narusza nasze zasady. W 2018 roku wprowadziliśmy 330 nowych kryteriów wykrywania, które pomagają nam lepiej identyfikować szkodliwość na poziomie strony – to prawie trzykrotny wzrost w stosunku do 2017 roku. Stosując kombinację ręcznej moderacji i uczenia maszynowego jesteśmy w stanie skutecznie namierzać tego rodzaju naruszenia na poziomie stron. Dzięki podjętym działaniom usunęliśmy reklamy z blisko 28 milionów stron. Jednocześnie z naszej sieci reklamowej zniknęło prawie 734 tysiące wydawców i twórców aplikacji, a reklamy zostały zablokowane w blisko 1,5 miliona aplikacji.
Rozwiązywanie najważniejszych problemów w ekosystemie reklam cyfrowych
Od raportów dotyczących stron produkujących “fake newsy”, do pytań o to, kto stoi za zakupem reklam politycznych i udowodnionych masowych oszustw politycznych – obawy dotyczące roli reklamy internetowej w społeczeństwie są jak najbardziej uzasadnione. W ubiegłym roku, tuż przed wyborami uzupełniającymi do Kongresu w Stanach Zjednoczonych, wprowadziliśmy nowe regulacje dla reklam wyborczych. Zweryfikowaliśmy wtedy prawie 143 tysiące materiałów i przedstawiliśmy nowy raport na temat przejrzystości reklamy politycznej który zawierał szczegółowe informacje o tym, kto opłacał te ogłoszenia. W 2019 roku planujemy uruchomienie podobnych narzędzi przed wyborami w UE i w Indiach.
W 2018 roku wciąż walczyliśmy z dezinformacją i witrynami o wątpliwej wiarygodności, modyfikując nasze standardy tak, by wspierać legalnych wydawców dostarczających rzetelne treści. W związku z tym usunęliśmy reklamy z około 1,2 miliona stron, ponad 22 tysięcy aplikacji i niemal 15 tysięcy witryn dostępnych w naszej sieci reklamowej. Powodem były naruszenia naszej polityki związane z publikacją treści fałszywych lub nienawistnych. Ogółem – zdjęliśmy reklamy na prawie 74 tysiącach stron z powodu naruszenia naszych reguł dotyczących treści „niebezpiecznych lub obraźliwych” i zlikwidowaliśmy około 190 tysięcy reklam naruszających te same zasady. Standardy te obejmują m.in. zakaz szerzenia nienawiści, a tym samym chronią naszych użytkowników, reklamodawców i wydawców przed stycznością z tego typu treściami na platformach.

Jak zlikwidowaliśmy jedno z największych oszustw reklamowych w historii

W 2018 roku ściśle współpracowaliśmy z zajmującą się bezpieczeństwem cyfrowym firmą White Ops, z FBI, a także innymi, podobnymi organizacjami z branży, aby usunąć jedno z największych i najbardziej złożonych, międzynarodowych oszustw reklamowych, z jakim kiedykolwiek przyszło nam się mierzyć. W ramach operacji „3ve” przestępcy zastosowali taktykę, w której wykorzystali centra danych, zainfekowane złośliwym oprogramowaniem komputery, sfałszowane domeny i spreparowane strony internetowe do generowania zapytań ofertowych w systemach reklamowych. Łącznie przygotowali ponad 10 tysięcy fałszywych domen, które w szczytowym momencie generowały ponad 3 miliardy zapytań dziennie.
Ludzie stojący za “3ve” robili wszystko, by uniknąć naszych narzędzi, nam jednak udało się w skoordynowany sposób usunąć ich cyfrową infrastrukturę. Sprawę przekazaliśmy do FBI i pod koniec ubiegłego roku osiem osób zostało postawionych w stan oskarżenia, za m.in. kradzieże tożsamości i pranie brudnych pieniędzy. Więcej o 3ve i akcjach jakie podjęliśmy, by ich zlikwidować dowiesz się z naszego bloga poświęconego kwestiom bezpieczeństwa oraz raportu stworzonego we współpracy z White Ops.
Wraz z rozwojem nowych trendów online, zapewne wciąż będą pojawiały się nowe metody oszustw, dlatego my też nie będziemy bierni i dalej będziemy pracować nad procedurami zwiększającymi poziom bezpieczeństwa w internecie. W 2019 roku ochrona i tworzenie bezpiecznego ekosystemu reklamowego wciąż jest dla nas najwyższym priorytetem.

Comments

comments

71
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...
Zapisz się na newsletter
aby otrzymywać newsletter wypełnij poniższe pola