Bezpieczny system reklamowy z Google – prezentujemy wyniki raportu Trust & Safety in Ads

Informacja Prasowa - 14.03.2019
12

Bezpieczny system reklamowy z Google - prezentujemy wyniki raportu Trust & Safety in Ads

Bezpieczny system reklamowy z Google – prezentujemy wyniki raportu Trust & Safety in Ads

14 marca 2019
Tworzenie zdrowego i zrównoważonego ekosystemu reklamy internetowej to coś, nad czym pracujemy od prawie 20 lat. Robimy co w naszej mocy, aby skutecznie chronić użytkowników, reklamodawców, wydawców i wszystkich tych, dzięki którym internet jest użytecznym miejscem, przed szkodliwą reklamą. Jest to możliwe dzięki nieustającym staraniom naszych zespołów i rosnącym technologicznym możliwościom jakimi dysponujemy. Każdego roku dzielimy się z Wami najważniejszymi osiągnięciami i efektami wprowadzanych przez nas działań, których zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w środowisku reklamy internetowej.

Dziesiątki nowych zasad, by zlikwidować miliardy złych reklam

W 2018 roku stawialiśmy czoła wielu nowym wyzwaniom związanym z wykorzystaniem reklamy do oszustwa. Stworzyliśmy między innymi nowe zasady umożliwiające blokowanie reklam od podmiotów oferujących poręczenia za kaucją, ponieważ dostrzegliśmy, że w tym sektorze często dochodzi do nadużyć wykorzystujących ufność odbiorców. Ze względu na wzrost liczby wątpliwych ofert wprowadziliśmy nowe zasady także dla reklam ośrodków odwykowych. Po konsultacjach z ekspertami, ograniczyliśmy dostęp do tego sektora i oferujemy go tylko certyfikowanym organizacjom. Łącznie w 2018 roku pojawiło się 31 nowych standardów reklamowych, które mają zredukować liczbę możliwych oszustw w obszarach takich jak drugi obieg biletów, kryptowaluty, poręczenia za kaucją czy ośrodki odwykowe.
W minionym roku usunęliśmy 2,3 miliarda reklam w związku z naruszeniem zarówno nowych, jak i istniejących zasad, w tym prawie 207 tysięcy reklam oferujących odsprzedaż biletów, ponad 531 tysięcy ogłoszeń o poręczeniach za kaucją i około 58,8 milionów reklam wyłudzających informacje za pomocą tzw. phishingu – usuwaliśmy więc ponad 6 milionów szkodliwych reklam, każdego dnia.
Chroniąc użytkowników przed szkodliwymi reklamami, staramy się również ułatwić reklamodawcom zapewnienie ich zgodności z polityką Google. Dlatego też w przyszłym miesiącu, uruchomimy nowe narzędzie: menedżer zasad Google Ads, który poprzez wskazywanie typowych błędów, pomoże reklamodawcom tworzyć kreacje zgodne z naszymi standardami. Podobne rozwiązanie wprowadziliśmy wcześniej w przypadku AdSense Policy Center.
Nowe technologie w walce z dostawcami złych reklam
W ubiegłym roku wspólnie podjęliśmy starania, aby nie tylko usuwać złe reklamy, ale też wykluczać reklamodawców, którzy byli za nie odpowiedzialni. Korzystając z udoskonalonej technologii uczenia maszynowego, udało nam się zidentyfikować i zamknąć prawie milion kont reklamowych, które dostarczały treści wątpliwej jakości. To prawie dwukrotnie więcej niż w roku 2017. Działania na poziomie kont wyeliminowały główną przyczynę złych reklam i wpłynęły na zwiększenie ochrony użytkowników.
W 2017 roku wdrożyliśmy również nową technologię, która umożliwia szczegółową analizę zawartości stron i usuwanie reklam z witryn nawet wtedy, gdy tylko niewielka liczba podstron danego serwisu narusza nasze zasady. W 2018 roku wprowadziliśmy 330 nowych kryteriów wykrywania, które pomagają nam lepiej identyfikować szkodliwość na poziomie strony – to prawie trzykrotny wzrost w stosunku do 2017 roku. Stosując kombinację ręcznej moderacji i uczenia maszynowego jesteśmy w stanie skutecznie namierzać tego rodzaju naruszenia na poziomie stron. Dzięki podjętym działaniom usunęliśmy reklamy z blisko 28 milionów stron. Jednocześnie z naszej sieci reklamowej zniknęło prawie 734 tysiące wydawców i twórców aplikacji, a reklamy zostały zablokowane w blisko 1,5 miliona aplikacji.
Rozwiązywanie najważniejszych problemów w ekosystemie reklam cyfrowych
Od raportów dotyczących stron produkujących “fake newsy”, do pytań o to, kto stoi za zakupem reklam politycznych i udowodnionych masowych oszustw politycznych – obawy dotyczące roli reklamy internetowej w społeczeństwie są jak najbardziej uzasadnione. W ubiegłym roku, tuż przed wyborami uzupełniającymi do Kongresu w Stanach Zjednoczonych, wprowadziliśmy nowe regulacje dla reklam wyborczych. Zweryfikowaliśmy wtedy prawie 143 tysiące materiałów i przedstawiliśmy nowy raport na temat przejrzystości reklamy politycznej który zawierał szczegółowe informacje o tym, kto opłacał te ogłoszenia. W 2019 roku planujemy uruchomienie podobnych narzędzi przed wyborami w UE i w Indiach.
W 2018 roku wciąż walczyliśmy z dezinformacją i witrynami o wątpliwej wiarygodności, modyfikując nasze standardy tak, by wspierać legalnych wydawców dostarczających rzetelne treści. W związku z tym usunęliśmy reklamy z około 1,2 miliona stron, ponad 22 tysięcy aplikacji i niemal 15 tysięcy witryn dostępnych w naszej sieci reklamowej. Powodem były naruszenia naszej polityki związane z publikacją treści fałszywych lub nienawistnych. Ogółem – zdjęliśmy reklamy na prawie 74 tysiącach stron z powodu naruszenia naszych reguł dotyczących treści „niebezpiecznych lub obraźliwych” i zlikwidowaliśmy około 190 tysięcy reklam naruszających te same zasady. Standardy te obejmują m.in. zakaz szerzenia nienawiści, a tym samym chronią naszych użytkowników, reklamodawców i wydawców przed stycznością z tego typu treściami na platformach.

Jak zlikwidowaliśmy jedno z największych oszustw reklamowych w historii

W 2018 roku ściśle współpracowaliśmy z zajmującą się bezpieczeństwem cyfrowym firmą White Ops, z FBI, a także innymi, podobnymi organizacjami z branży, aby usunąć jedno z największych i najbardziej złożonych, międzynarodowych oszustw reklamowych, z jakim kiedykolwiek przyszło nam się mierzyć. W ramach operacji „3ve” przestępcy zastosowali taktykę, w której wykorzystali centra danych, zainfekowane złośliwym oprogramowaniem komputery, sfałszowane domeny i spreparowane strony internetowe do generowania zapytań ofertowych w systemach reklamowych. Łącznie przygotowali ponad 10 tysięcy fałszywych domen, które w szczytowym momencie generowały ponad 3 miliardy zapytań dziennie.
Ludzie stojący za “3ve” robili wszystko, by uniknąć naszych narzędzi, nam jednak udało się w skoordynowany sposób usunąć ich cyfrową infrastrukturę. Sprawę przekazaliśmy do FBI i pod koniec ubiegłego roku osiem osób zostało postawionych w stan oskarżenia, za m.in. kradzieże tożsamości i pranie brudnych pieniędzy. Więcej o 3ve i akcjach jakie podjęliśmy, by ich zlikwidować dowiesz się z naszego bloga poświęconego kwestiom bezpieczeństwa oraz raportu stworzonego we współpracy z White Ops.
Wraz z rozwojem nowych trendów online, zapewne wciąż będą pojawiały się nowe metody oszustw, dlatego my też nie będziemy bierni i dalej będziemy pracować nad procedurami zwiększającymi poziom bezpieczeństwa w internecie. W 2019 roku ochrona i tworzenie bezpiecznego ekosystemu reklamowego wciąż jest dla nas najwyższym priorytetem.

Comments

comments

12
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...
Zapisz się na newsletter
aby otrzymywać newsletter wypełnij poniższe pola