Bezpieczny powrót do szkoły, czyli lekcje higieny

Informacja Prasowa - 11.10.2021
153

Bezpieczny powrót do szkoły, czyli lekcje higieny z Lysolem w ramach kampanii społeczne

Bezpieczny powrót do szkoły, czyli lekcje higieny z Lysolem w ramach kampanii społecznej „ZASPREJUJ ZARAZKI”

W trosce o bezpieczny powrót uczniów i nauczycieli do szkół marka Lysol oraz Fundacja Zwolnieni z Teorii zainicjowały akcję społeczną pod tytułem „Zasprejuj zarazki”. W jej ramach do 500 szkół w całej Polsce trafi zapas aerozoli do dezynfekcji powierzchni, które będą do dyspozycji uczniów przed każdą lekcją. Celem akcji jest edukacja oraz zapewnienie młodzieży i nauczycielom poczucia bezpieczeństwa w stale obecnej sytuacji pandemicznej oraz pomoc w uniknięciu kolejnego lockdownu za sprawą wzajemnej troski o zdrowie.

Jak pokazują wyniki raportu „Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? Jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji?” opracowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, aż 71% uczniów odczuwa stres, a 43% niepewność w związku z powrotem nauki stacjonarnej*. Podobnie wyglądają odpowiedzi nauczyli, spośród których 42% określiło niepewność jako uczucie dominujące w kontekście powrotu do pracy w formule stacjonarnej**. Nie sposób dziwić się takim odpowiedziom, kiedy zdaniem wielu ekspertów epidemiologów to właśnie
w szkołach dochodzi do bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się infekcji oraz wirusa wywołującego chorobę Covid-19. Marka Lysol, światowy ekspert w dziedzinie dezynfekcji, korzystając ze swojego doświadczenia we współpracy ze szkołami za granicą, postanowiła wesprzeć uczniów polskich szkół i zapewnić im skuteczny środek prewencyjny w walce
z chorobą.

Każda z 500 szkół biorących udział w akcji otrzyma zapas aerozoli do dezynfekcji powierzchni marki Lysol, które w kilku prostych krokach zabijają 99,9% bakterii, grzybów i wirusów, w tym wirusa grypy, przeziębienia i wirusa choroby Covid-19***. Wystarczy przez 2-3 sekundy spryskiwać powierzchnię ławki, piłki czy plecaka i pozostawić je do wyschnięcia, bez konieczności przecierania. Produkt skutecznie pozbywa się zarazków już w 1 minutę, dlatego jego regularne stosowanie ma szansę ochronić uczniów i personel szkoły przed rozprzestrzenianiem się drobnoustrojów.

Ważnym założeniem akcji jest zapewnienie dostępu do środków uczniom, by samodzielnie, przed i po lekcji mogli zdezynfekować dotykane przez siebie i innych przedmioty. W ten sposób inicjatorzy programu chcą edukować młodzież i sprawić, by troska o higienę stała się dla nich naturalnym, codziennym nawykiem, nie tylko w okresie pandemii, ale również wtedy, kiedy będzie ona już jedynie wspomnieniem. W tym celu wszystkie szkoły otrzymały zestawy materiałów edukacyjnych, które informują dlaczego dezynfekcja jest dziś dla nas wszystkich tak istotna, na jakie miejsca uczniowie powinni zwracać szczególną uwagę oraz w jaki sposób należy „zasprejować” zarazki. Aby dodatkowo zachęcić uczniów do dezynfekcji organizatorzy akcji zaplanowali konkurs, w ramach którego do wygrania jest zapas kolejnych środków do dezynfekcji dla szkoły oraz bony do sieci salonów prasowych dla uczniów. Wystarczy za pomocą zdjęcia pokazać, jak szkoła zaangażowała się w akcję „Zasprejuj zarazki”. Szczegóły na stronie www.lysoldlaszkol.pl

Marka Lysol edukację i zaangażowanie społeczne ma w swoim DNA. Wierzymy, że budowanie prawidłowych nawyków w zakresie higieny wśród dzieci i młodzieży procentuje w przyszłości bardziej świadomym i zdrowszym społeczeństwem. Cieszymy się, że już w niespełna rok od pojawienia się na polskim rynku marka Lysol może realnie wspomóc szkoły w zapewnieniu uczniom i personelowi poczucia bezpieczeństwa, zwłaszcza w tak newralgicznym okresie jak pandemia. Mamy nadzieję, że dzięki dostępności produktów do dezynfekcji przebywanie w szkole będzie bardziej komfortowe i ograniczy ryzyko kolejnych lockdown-ów – mówi Magdalena Wrońska, Brand Manager marki Lysol, należącej do firmy Reckitt Benckiser.

Akcję społeczną, współorganizuje Fundacja Zwolnieni z Teorii, która już od 8 lat działa z młodzieżą i zachęca ich do organizowania własnych projektów społecznych i reagowania na wyzwania w swoim otoczeniu. – Z naszego doświadczenia wynika, że młodzi ludzie są odpowiedzialni, empatyczni i skłonni do angażowania się w działania na rzecz innych. Należy ich tylko trochę do tego zmotywować i dać odpowiednie narzędzia. Ważne jest, by młodzi czuli, że działanie, którego się podejmują odpowiada na ważny, zwłaszcza dla nich, problem społeczny oraz by działanie na rzecz innych kojarzyło im się z fajną sprawą, do której aspirują czy nawet z wyrazem młodzieńczego buntu. Na tych dwóch filarach: istocie działania i skojarzeniu, oparliśmy akcję społeczną “Zasprejuj zarazki” adresowaną do szkolnej społeczności – mówi Aleksandra Chudaś, Dyrektor Zarządzająca Fundacji Zwolnieni z Teorii.

Comments

comments

153
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...