Bestsellery w marketingu internetowym na rok 2018

Redakcja PR - 19.03.2018
68

Bestsellery w marketingu internetowym na rok 2018

Obecność w sieci to niewątpliwie podstawa, dlatego marki starają się tworzyć coraz bardziej oryginalne treści, co ma na celu promowanie firmy i wyróżnienie jej na tle konkurencji. Czy to jednak wystarczy? Zobaczmy w roku 2018 będzie ważne w content marketingu.

Dzisiejszemu odbiorcy nie wystarczy już dobry tekst czy publikacja w mediach społecznościowych. Teraz ważny jest przekaz, pełen emocji który sprawi, że odbiorcy zwrócą swoją uwagę na dany produkt.

Czy prowadzenie bloga staje się niemodne?

Całkiem niedawno prowadzenie bloga było jednym z głównych kanałów promocji. Blog internetowy podpięty pod stronę internetową czy sklep internetowy generował ruch i wpływał pozytywnie na interes danej branży. Dobry content na blogu przyciągał potencjalnych konsumentów, w związku z tym-strona była dobrze widziana przez Google. Klient, który wchodził na bloga, miał dostęp do wszelkiej praktycznej wiedzy, przez co zyskiwał pewność, że dana firma jest profesjonalna. Nie ulega wątpliwości, że treści znajdujące się na blogach nadal są bardzo ważne. Jednak tempo życia sprawia, że mamy coraz mniej czasu na lekturę długich treści. Według najnowszych badań największą wartość podczas przeglądania porannych newsów ma niewątpliwie lead. Większość internautów szukając newsów w sieci czyta głównie nagłówki i początkowe 500 znaków. Informacja musi posiadać unikalną treść, tak aby przykuła uwagę czytelnika, dla którego najważniejsze są początkowe zdania, które zdecydują czy przeczyta dalszą treść.

 

Wizualna relacja-szybki przekaz

Internauci potrzebują szybkiej informacji i bezpośredniego przekazu, dlatego też w roku 2018 głównym trendem w marketingu internetowym są audio-wizualne materiały video.

Do najbardziej znaczących trendów w marketingu wizualnym należą:

 

  • Vlogi-ilość wideoblogów w sieci ciągle rośnie. Wielu specjalistów z różnych branży wykorzystuje ten rodzaj marketingu do kontaktu ze swoimi klientami. Coraz bardziej powszechne stają się również działania przez wideobloga, takie jak gotowanie ze znanymi kucharzami czy ćwiczenia z trenerem osobistym.

 

  • webinary-internet-to zbiór przeróżnych webinarów z różnych obszarów tematycznych, większość z nich jest darmowa, niektóre bywają płatne. Nie trzeba już wychodzić z domu, żeby zwiększyć swoje kwalifikacje.

 

  • Youtube-materiały pochodzące z Youtube cieszą się bardzo dużą popularnością. Wiele firm nie tylko coraz więcej inwestuje w kanały z Youtube, ale również wykorzystuje znany kanał jako źródło umożliwiające dostęp do potencjalnego klienta. Na Youtube udostępniane są najważniejsze treści związane z funkcjonowaniem firmy. Im więcej wyświetleń i komentarzy, tym lepiej.

 

  • transmisje na żywo, emitowane za pomocą mediów społecznościowych-artyści, firmy czy portale informatyczne codziennie transmitują na żywo nawet codziennie. Ważne wydarzenia, koncerty, czy nawet treningi mogą być transmitowane online dla użytkowników, którzy mają wtedy bezpośredni kontakt z nadawcą.

 

  • platformy e-learningowe-video szkolenia są coraz bardziej artakcyjne. Użytkownicy, biorący udział w tego typu szkoleniach oszczędzają nie tylko swoje pieniądze, ale i czas. Firmy rozumiejąc potencjał, jakim są pakiety e-learning inwestują w taki przekaz, przychylając się do potrzeb odbiorców.

 

Marketing internetowy rozwija się cały czas. Niewątpliwie w roku 2018 najważniejsze będą treści wideo. Nie można jednak odstawiać klasycznego contentu na dalszy plan. Trzeba być na bieżąco i inwestować w różne formy promocji i reklamy. Z pewnością takie działania przyniosą korzyści w postaci zwiększonej liczby klientów.

 

Na podstawie: https://epoznan.pl/news-news-83470-Trendy_w_marketingu_internetowym_na_rok_2018

Comments

comments

68
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...