Powstał międzynarodowy alians firm PR skupiających się na doradztwie strategicznym oraz zarządzaniu reputacją organizacji klientów.
Inicjatywa ma formułę wirtualnej sieci firm – małej i średniej wielkości agencji PR – i obejmuje obecnie 15 rynków na wszystkich kontynentach. Be Communications, należąc do firm inicjujących ten sojusz, jest wyłącznym przedstawicielem Gartner’s Partners w Polsce. Idea powołania aliansu powstała w Gartner Communications, firmie PR z siedzibą we Frankfurcie nad Menem.
„Co jest istotne, alians ten ma za sobą bardzo dobrą bilateralną i grupową współpracę poszczególnych firm. Dla nas zawsze liczyła się strategia „wychodzonych ścieżek”, czyli formalizowania partnerstw na bazie już nabytych doświadczeń, a nie tworzenia sojuszy z podmiotami, które dopiero mamy poznać”, mówi Adam Jarosz, ceo Be Communications. „Taka formuła umożliwia m.in. bardzo sprawne wejście w nowe projekty sieciowe” – dodaje.
Główną grupą docelową Gartner’s Partner są aktywne międzynarodowo firmy przemysłowe średniej i dużej wielkości. Zyskują one teraz dostęp do profesjonalnych usług w obszarze doradztwa strategicznego, prowadzenia komunikacji korporacyjnej oraz kryzysowej na 15 rynkach i 5 kontynentach.
Afiliowane w ramach Gartner’s Partners firmy działają jako niezależne lokalne podmioty o małych i średnich strukturach. Oferują zatem dużo elastyczności w działaniu, zapewniają jego efektywność i skuteczność, bez obciążeń, jakie są często obecne w typowych, „tradycyjnych” firmach PR.
Inicjator pomysłu, Ulrich Gartner, mówi: „obserwujemy obecnie rozwój rynków eksportowych dla średnich i większych firm przemysłowych. Wyprowadzają one poza swoje granice zarówno usługi administracyjne, jak i działania produkcyjne, co wspiera ich długofalową konkurencyjność. Tym aktywnościom muszą towarzyszyć strategie komunikacji, które z jednej strony pomagają minimalizować ryzyka biznesowe i wizerunkowe na rodzimym rynku, ale także budować reputację i silną markę korporacyjną na rynkach eksportowych”.
Gartner’s Partners stawia sobie za cel świadczenie takiego wsparcia w sposób pragmatyczny oraz zorientowany na rezultaty. Dokładnie tak, jak działają klienci sektora średnich i dużych przedsiębiorstw przemysłowych.
Przy międzynarodowym zasięgu alians oferuje jednocześnie, we Frankfurcie właśnie, jeden centralny hub w obszarze planowania, koordynacji działań, raportowania i administracji oraz rozliczeń z klientami. Ma to na celu ułatwienie pracy „centralnym” menedżerom i strukturom komunikacji firm klienckich, podczas gdy podmioty wchodzące w skład Gartner’s Partners opiekują się nimi na własnych rynkach, działając tu z lokalnym kierownictwem i zespołem komunikacji.
W momencie inauguracji Gartner’s Partners jest reprezentowany w Niemczech, Chinach, Ekwadorze, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Malezji, Meksyku, Polsce, Szwecji, Afryce Południowej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także w Stanach Zjednoczonych, Turcji oraz Wietnamie. W przyszłym roku planowane jest przystąpienie do sojuszu firm PR z kolejnych rynków świata.
Comments
