BDSKLEP.pl hubem marek?
Facebook otwiera marketplace na kolejnych rynkach. Kiedy przyjdzie czas na Polskę – nie wiemy. Na rodzimym rynku jednak marketplace stworzył już Empik. BDSKLEP.pl jest na nim obecny, ale to dla Bardzo Dobrego Sklepu nie jedyna droga ekspansji.
BDSKLEP.pl jest jednym z 50 partnerów Empiku zaangażowanych w marketplace. Jednocześnie jest jedynym graczem, który na marketplace sprzedaje produkty spożywcze i prawdopodobnie nie zmieni się to szybko. Brzmi dumnie? A to dopiero początek!
– Na czym polega wyjątkowość BDSKLEP.pl?
– Warto podkreślić, że BDSKLEP.pl sprzedaje produkt nie tylko na swojej stronie internetowej. Wpro-wadzamy marki na marketplace Empiku, na Allegro i do Strefy Marek Allegro. Żaden z pure playersów w Polsce tego nie robi.
– To znaczy, że wchodząc we współpracę z BDSKLEP.pl produkty partnera są dostępne też w Empiku i na Allegro?
– Tak, budujemy cały kanał dystrybucji online dla partnerskich marek. Dzięki współpracy z nami marki mają zapewniony dostęp do kilku platform. Dysponujemy doświadczeniem i narzędziami unikalnymi na rynku w Polsce.
– Kto potrzebuje Waszej pomocy?
– Zgłaszają się do nas marki, które nie chcą budować własnego kanału dystrybucji, a chcą aby ich pro-dukty były dostępne dla każdego na terenie Polski i Europy. Jesteśmy alternatywą dla utrzymywania sieci handlowców w mniejszych miejscowościach.
– To się markom opłaca?
– Oczywiście! Szczególnie tym, których ze względu na wysokie koszty nie interesuje budowanie offli-nowej dystrybucji w mniejszych miejscowościach.
– Jakie rodzaje rodzaje produktów sprzedajecie przez poszczególne platformy? – Na bdsklep.pl mamy dostępnych około 30.000 produktów, na Allegro 5.500, we wszystkich strefach marek Allegro łącznie 1.000-1.500 produktów. Oferta obejmuje bardzo szerokie portfolio marek FMCG. Co ważne, we współpracy bezpośredniej stawiamy na pełne portfolio produktów rekomen-dowanych przez Producenta.
– Czyli największy asortyment jednak dostępny jest na Waszej stronie?
– Tak, ale na Allegro poleca nas aż 99,5% użytkowników. Wiele marek mamy tam na wyłączność. A łączny zasięg wszystkich naszych kanałów sprzedaży to ok. 200.000 mln odsłon miesięcznie.
– To dlatego bardziej opłaca się współpraca z Wami niż założenie konta na własną rękę?
– Również. Pomagamy markom w uporządkowaniu rynku i sprzedaży na Allegro. Wielu sprzedawców błędnie stosuje oznakowania oraz oferuje produkty z niesprawdzonych źródeł. Jako autoryzowany przez Producenta sprzedawca, dbamy o to, żeby komunikacja marek była spójna. Rozwijamy bardzo mocno brandowe strefy marek. Oprócz sprzedaży na wielu platformach oferujemy także usługi z za-kresu marketingu, zakupu mediów, obsługi logistycznej i customer service. Doradzamy też markom w doborze optymalnej strategii ich obecności w internecie.
Odpowiedzi udzielili: Paweł Paszkowski – Dyrektor E-commerce bdsklep.pl i Rafał Jackiewicz – Kie-rownik działu marketingu