Bartek Klimaszewski i Mikołaj Sadowski członkami Jury Konkursowego 26. edycji Golden Drum

Informacja Prasowa - 07.08.2019
286

Bartek Klimaszewski i Mikołaj Sadowski członkami Jury Konkursowego 26. edycji Golden Drum

W tegorocznej edycji festiwalu Golden Drum ponownie nagrody przyznawane są według dwóch głównych kryteriów: WHAT oraz WHY. Każda kategoria ma dedykowane jedenastoosobowe Jury, a w obu składach znaleźli się przedstawiciele polskiej branży kreatywnej. Bartek Klimaszewski będzie oceniał prace z kategorii WHAT, a Mikołaj Sadowski – prace z kategorii WHY. 

W poszukiwaniu odpowiedzi na pytania: CO i DLACZEGO

Już po raz drugi nagrody festiwalu Golden Drum podzielone zostały na dwie główne kategorie: WHAT oraz WHY.

Jury kategorii WHAT będzie szukało wśród prac konkursowych odpowiedzi na pytanie CO jest ich wartością dodaną i wyróżnikiem na tle innych form komunikacji. W dobie niezliczonych źródeł i formatów mediowych, tradycyjne działania komunikacyjne muszą być wyjątkowo kreatywne, by zwracać uwagę
i zapisywać się w pamięci. Takich rozwiązań będą oczekiwali członkowie Jury, analizując nadesłane zgłoszenia w kategoriach: Film, Druk, OOH, Audio, Digital & Mobile, Design, Innovation and Craft.

Przewodniczącą Jury w kategorii WHAT jest Tiffany Rolfe, EVP oraz Chief Creative Officer w R/GA w USA, zdobywczyni licznych nagród kreatywnych, w tym Best of Show na One Show, Grand Prix i Titanium Lions w Cannes oraz Grand Clio. Polskę w Jury WHAT będzie reprezentował Bartek Klimaszewski, Creative Director w McCann Worldgroup Polska, zdobywca ponad 80. nagród, a wśród nich: KTR Polish Ad Club, Cannes Lions, New York Festivals, Effie, Eurobest, MIXX Awards i oczywiście Golden Drum.

Z kolei członkowie Jury oceniającego prace z kategorii WHY będą szukali odpowiedzi na pytanie, DLACZEGO dana praca powstała? Współczesny konsument zasypywany jest setkami ofert i głównym wyznacznikiem jego decyzji jest odpowiedź na pytanie DLACZEGO wybrać dany produkt czy usługę zamiast innej, DLACZEGO posłuchać danego przekazu i zaufać konkretnemu usługodawcy.

Jury oceni zgłoszone prace pod kątem powodu DLACZEGO przybrały daną formę: czy powstały na podstawie genialnego insightu, czy mają wyjątkowe znaczenie dla społeczeństwa? To będzie główny wyznacznik projektów zgłoszonych w kategoriach: Integrated, Activation, Brand Building, Functional Efficiency, Content, Engagement, Genius loci / Local Spirit, Social Good.

Przewodniczącym Jury z kategorii WHY został Álvaro Rodrigues, CEO/CCO agencji Fullpack w Rio de Janeiro, jeden z najbardziej wpływowych reklamodawców w Brazylii, którego prace zdobyły wiele prestizowych nagród, w tym 26 statuetek Cannes Lions. Polskim przedstawicielem w Jury WHAT jest Mikołaj Sadowski, Chief Creative Officer & Partner w agencji 180heartbeats + Jung v Matt. Wraz ze swoim zespołem zdobył ponad 230 nagród kreatywnych, w tym Cannes Lions oraz Eurobest.

Nowa kategoria w konkursie – The Local Spirit / genius Loci.

W tym roku po raz pierwszy Jury przyzna nagrodę Genius Loci – wyróżnienie dla projektu będącego swoistym manifestem wybranej kultury lub społeczności. W ten sposób organizatorzy chcą wyrazić uznanie dla projektów, które celebrują różnorodność i wspierają szerzenie wiedzy na ich temat.

Young Drummers Competition

Tradycyjnie Słoweńska Organizacja Turystyki i Golden Drum zapraszają osoby poniżej trzydziestego roku życia do wzięcia udziału w konkursie na najlepszy i najbardziej kreatywny plakat. W tym roku tematem przewodnim jest: Słowenia, kraina czystych i zdrowych wód.

Głównym założeniem konkursu jest promocja Słowenii jako ciekawej i atrakcyjnej destynacji turystycznej. Nadesłane prace oceni pięcioosobowe Jury, którego przewodniczącym jest David Rolfe EVP i Director of Integrated Production, BBDO New York, USA. Autor zwycięskiej pracy otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 3000 Euro. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 10 września 2019 roku o godzinie 24.00.

Ostatnie dni na zgłaszanie prac konkursowych

To już ostatnie chwile dla tych, którzy chcą zglosić swój projekt do udziału w głównym konkursie Golden Drum. Termin nadsyłania  zgłoszeń kończy się 13 sierpnia 2019 o godzinie 24.00. To również ostatni dzień, w którym można kupować bilety wstępu na festiwal w ramach Early Bird.

 Kluczowe daty:

Festiwal:

26. edycja Festiwalu GOLDEN DRUM: 17-18 października 2019

Ceremonia wręczenia nagród GOLDEN DRUM: 18 października 2019 o godzinie 20.30

Zgłoszenia:

Termin przyjmowania zgłoszeń: 13 sierpnia 2019 do godziny 24.00

Karnety festiwalowe EARLY BIRD: 13 sierpnia 2019 do godziny 24.00

Ogłoszenie shortlisty nominowanych w konkursie Golden Drum: 16 października 2019

Termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu YOUNG DRUMMERS: 10 września 2019 do godziny 24.00

Rejestracja i zgłoszenia: https://engine.goldendrum.com

Bartek Klimaszewski

Mikołaj Sadowski

Comments

comments

286
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...