Barbara Pleban (Multi Communication): poziom pomysłów na Young Creatives PR był nierówny

Redakcja PR - 16.03.2017
110

Przewodnicząca jury Young Creatives PR komentuje tegoroczną edycję

W dniach 6-8 marca odbyły się kolejne eliminacje do konkursu Young Creatives PR. Konkurs skierowany jest do osób, które nie ukończyły 31 lat (urodzone po 24 czerwca 1986 r.). Od tego roku wprowadzone zostały znaczące zmiany dotyczące warunków uczestnictwa w konkursie. Zgodnie z przepisami Young Lions w kategorii startować mogli wyłącznie pracownicy agencji PR lub działów PR w agencjach reklamowych.

Partnerem kategorii była Fundacja Zaczytani.org. Zadaniem wszystkich zakwalifikowanych zespołów było stworzenie projektu strategii komunikacji umożliwiającej realizacje nadrzędnego celu fundacji jakim jest pozyskanie mecenasów Zaczytanych Ławek. Zgodnie z zasadami, uczestnicy mieli 24 godziny na samodzielne wykonanie zadania.

Pomysły oceniało jury pod przewodnictwem Barbary Pleban z Multi Communication w składzie: Agata Zeman z 24/7Communications, Kamil Bolek z indaHash, Dorota Ciszek z On Board PR Ecco International Network, Przemek Staniszewski z Walk PR oraz Jacek Studziński z 180heartbeats + Jung V. Matt.

Barbara Pleban, przewodnicząca jury w kategorii PR, w rozmowie z naszym portalem ocenia tegoroczny poziom prac konkursowych i zadanie uczestników:

Tegoroczna edycja Young Creatives PR postawiła przed uczestnikami trudne zadanie. Dotyczyło ono stworzenia kampanii, której głównym celem była zbiórka funduszy na cele fundacji Zaczytani.org. Zaprezentowane koncepcje cechowała duża różnorodność, od bardzo kreatywnych, prezentujących zupełnie niestandardowe myślenie, po bardzo tradycyjne, wręcz analogowe pomysły. Przystępując do konkursu, którego kryterium jest kreatywność należy sobie uczciwie odpowiedzieć na pytanie czy umiemy myśleć kreatynie i mamy odwagę tworzyć niestandardowe rozwiązania.

Cannes Lions stawia poprzeczkę bardzo wysoko. Nagradza twórców, którzy potrafią spojrzeć na problem z zupełnie innego poziomu, potrafią dostrzec insight, którego do tej pory nie zauważył nikt inny i wykorzystać go do wybudowania zupełnie nowej narracji. To także ukłon dla tych, którzy potrafią postawić wszystko na jedną kartę. Polskich twórców wciąż jeszcze cechuje podejście dość asekuracyjne. Zamiast jednego odważnego pomysłu prezentują wiele mniej przełomowych. Przez to tracą ostrość wyrazu, to zdecydowanie rozmydla i osłabia przekaz, spójność. Widać jednak wyraźnie, że eksperci PR bardzo odważnie sięgają po narzędzia wykorzystujące nowe technologie, eksperymentują z wykorzystaniem nieoczywistych ambasadorów czy insightów. To krok w dobrym kierunku.

W konkursie wzięło udział łącznie 11 zespołów z agencji: Hill+Knowlton Strategies, Freebee, Procontent, 38PR & Content Communication, On Board Public Relations, 24/7 Communications, Havas PR, Walk PR oraz Linkleaders.

Ogłoszenie nominacji odbędzie się 27 marca o 19.00 w Klubie Niebo, na ul. Nowy Świat 21 w Warszawie. Zwycięski zespół zostanie ogłoszony 26 maja na Gali Polskiego Konkursu Reklamy KTR w Teatrze Polskim.

Comments

comments

110
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...