Bądź ich inspiracją, czyli Nauczyciele Zwolnieni z Teorii

Informacja Prasowa - 17.05.2019
235

Bądź ich inspiracją, czyli Nauczyciele Zwolnieni z Teorii

“Bądź ich inspiracją” to hasło najnowszej kampanii realizowanej przez Zwolnionych z Teorii. Działania przygotowały 180heartbeats + Jung v Matt, Wavemaker oraz Propsy PR.

Celem kampanii jest zachęcenie nauczycieli szkół średnich z całej Polski do dołączenia do grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii. Tworzą ją nauczyciele edukujący przez praktykę. Urozmaicają oni tradycyjny program nauczania o realizację przez ich uczniów własnych projektów społecznych przeprowadzanych w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Dzięki temu młodzież realnie wpływa na pozytywną zmianę w swoim otoczeniu, realizując m.in. takie projekty jak stworzenie gry planszowej związanej z bohaterami Powstania Warszawskiego, zorganizowanie cyklu szkoleń z języka migowego, zbudowanie drona badającego czystość powietrza czy kilkumetrowego pianina na użytek lokalnej społeczności. Dodatkowo młodzi ludzie rozwijają u siebie praktyczne kompetencje potrzebne na rynku pracy jak rozwiązywanie problemów, komunikacja czy przywództwo. Poprzez prawdziwe projekty uczą się zarządzania, pracy zespołowej, zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia zagraniczne oraz rozbudzają w sobie moc do realizacji celów życiowych.

Bohaterami kampanii „Bądź ich inspiracją” jest trójka nauczycieli z różnych szkół w Polsce oraz ich uczniowie, finaliści olimpiady Zwolnieni z Teorii. Ta trójka nauczycieli w 2018 roku dołączyła do pierwszego grona 100 Nauczycieli Zwolnionych z Teorii i z chęcią wspierała młodzież w działaniu. Są to nauczyciele, którzy chcieli inspirować młodzież, wspierać ich w momentach, w których oni tego potrzebowali, jednocześnie w razie potrzeby zostając ich tutorami przy projekcie. – W tej kampanii zależy nam na tym, by wbrew powielanym ostatnio opiniom, pokazać, że w naszym kraju są nauczyciele, którzy działają, inspirują, rozwijają u uczniów istotne kompetencje, a dzięki temu umacniają też swoje relacje z uczniami. Zauważyliśmy potrzebę zorganizowania kampanii, która doceni postawę i zachowanie tych inspirujących nauczycieli, a równocześnie przełamie pewne stereotypowe myślenie o nauczycielach. Nauczyciele Zwolnieni z Teorii biorący udział w kampanii pochodzą z miast różnej wielkości, ponieważ Zwolnieni z Teorii porywają serca młodzieży, a od niedawna także nauczycieli, bez względu na wielkość miejscowości, w której działają – mówi Kamila Bilska Brand Manager Zwolnieni z Teorii. – Wszyscy nauczyciele i uczniowie biorący udział w kampanii uważają, że Zwolnieni z Teorii to olimpiada, z której czerpią szereg korzyści. To właśnie dobre słowa płynące od uczniów i nauczycieli, którzy brali udział w pierwszej edycji grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii, zainspirowały nas do przedstawienia uczestników kampanii ich własnymi słowami – podsumowuje Kamila Bilska.

Profile nauczycieli zaprezentowane zostaną w formie materiałów zdjęciowych i wideo, a także poprzez ich osobistą obecność w mediach. Uzupełnieniem kampanii będą wypowiedzi i obecność zespołów nastolatków, którzy zrealizowali najciekawsze projekty społeczne. Za scenariusz wideo i produkcję materiałów odpowiadają Piotr Spigiel (www.piotrspigiel.com) oraz Animateria Studio. Twórcą strategii i idei kreatywnej jest agencja 180heartbeats + Jung v Matt, dla której jest to już czwarta kampania realizowana dla Zwolnionych z Teorii. Trzy poprzednie zostały wyróżnione w konkursie Effie Awards. – Projekty społeczne wspieramy bardzo chętnie, a podjęcie tej współpracy było dla nas szczególnie ważne, ze względu na fakt, że idea stojąca za działaniami Zwolnionych z Teorii jest nam bardzo bliska. Rozwój młodzieży oraz uczących ją nauczycieli leży w interesie całego społeczeństwa, również w naszym. Dlatego po raz kolejny z dużą satysfakcją zaangażowaliśmy się w kampanię na rzecz szeroko pojętej poprawy polskiej edukacji, która może być bardziej praktyczna i efektywna – mówi Magdalena Kozanowska, managing director & partner w 180heartbeats + Jung v Matt.

Kampania wystartowała 16 maja i potrwa do końca czerwca. Przygotowaniem mediaplanu i zakupem mediów online zajęła się agencja Wavemaker. Kanałami dotarcia do nauczycieli będzie internet, w tym serwisy społecznościowe oraz przygotowana specjalnie dla nauczycieli platforma Librus, a także media tradycyjne, w tym billboardy rozmieszczone w całej Polsce oraz bezpośrednia komunikacja ze szkołami. – Olimpiadę Zwolnieni z Teorii wspieramy już drugi raz i to duża frajda dla Wavemaker obserwować, jak rośnie i przynosi namacalne efekty – komentuje Paweł Gala, CEO Wavemaker.

Grupa Nauczyciele Zwolnieni z Teorii tworzona jest przy wsparciu Google.org, Pracuj.pl i Allegro. Partnerami medialnymi kampanii są Ströer, Onet, Gazeta Wyborcza, Wysokie Obcasy, Dziennik Gazeta Prawna, RMF FM oraz miesięcznik Dyrektor Szkoły. Autorem koncepcji kampanii jest agencja 180heartbeats + Jung v Matt, za media pro bono odpowiada Wavemaker, zaś działania public relations realizuje Propsy PR.

 

Comments

comments

235
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...