Badania nad zjawiskiem FOMO (Fear of Missing Out) w Polsce

Informacja Prasowa - 24.10.2019
240

Badania nad zjawiskiem FOMO (Fear of Missing Out) w Polsce

Zespół badaczy z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego i Panelu Badawczego Ariadna pod kierunkiem dr hab. Anny Jupowicz-Ginalskiej opracował dwa kolejne raporty dotyczące zjawiska FOMO (Fear of Missing Out) w Polsce.

FOMO definiowane jest jako „wszechogarniający lęk, że inne osoby w danym momencie przeżywają bardzo satysfakcjonujące doświadczenia, w których ja nie uczestniczę” (A.K. Przybylski, 2013).

Lęk jest wynikiem odłączenia od Internetu i ma wszelkie cechy uzależnienia. Powoduje to przymus bycia „online” niemalże w każdej sytuacji życiowej: przechodząc przez ulicę, w komunikacji miejskiej, w samochodzie, w teatrze czy kinie, kościele w czasie mszy św., podczas spotkania rodzinnego, towarzyskiego czy biznesowego, tuż przed zaśnięciem i zaraz po przebudzeniu.

Raporty powstały na podstawie kompleksowych badań nawyków i sposobów korzystania z mediów społecznościowych, relacji z innymi użytkownikami Internetu, autokreacji i światopoglądu internautów.

Poniżej linki do raportu za 2019 i 2018 r.

•    Anna Jupowicz-Ginalska, Małgorzata Kisilowska, Justyna Jasiewcz, Tomasz Baran, Aleksander Wysocki, FOMO 2019, Polacy a lęk przed odłączeniem – raport z badań, Warszawa, 2019 r.
https://www.wdib.uw.edu.pl/attachments/article/2535/FOMO%202019_Raport.pdf

•    Anna Jupowicz-Ginalska, Justyna Jasiewcz, Małgorzata Kisilowska, Tomasz Baran, Aleksander Wysocki, FOMO, Polacy a lęk przed odłączeniem – raport z badań, Warszawa 2018 r.
https://www.wdib.uw.edu.pl/attachments/article/1992/FOMO.%20Polacy%20a%20l%C4%99k%20przed%20od%C5%82%C4%85czeniem%20-%20raport%20z%20bada%C5%84.pdf

źródło: krrit.gov.pl

 

Comments

comments

240
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...