Audi najbardziej lubiane, Mercedes najbardziej angażuje – marki motoryzacyjne na Facebooku

Informacja Prasowa - 23.02.2017
83

Audi najbardziej lubiane, Mercedes najbardziej angażuje - marki motoryzacyjne na Facebooku

Niemal wszystkie marki samochodowe dostępne na rynku polskim posiadają swoje konta na Facebooku. Które z nich zdobyły największą popularność, a które najbardziej angażują? Odpowiedź znajdziecie w najnowszym rankingu NapoleonCat.

TOP 10 na Facebooku

Do najpopularniejszych marek na Facebooku należą Audi, Kia Motors oraz BMW. Każda z nich ma już ponad 300 tys. fanów, przy czym Audi zbliża się do liczby 400 tys. To właśnie miłośników tej marki przybyło najwięcej od początku 2017 (wzrost liczby fanów na poziomie 8%). Na drugim miejscu pod kątem przyrostu fanów plasuje się Lexus, zaś na trzecim – BMW Polska.

Najpopularniejsze marki samochodowe na Facebooku_kryterium-liczba fanow

Te 3 marki najwięcej nowych fanów pozyskiwały na początku roku – szczególnie w dwóch pierwszych tygodniach.

Aktywni użytkownicy

Wiadomo jednak, że liczba fanów nie jest najważniejsza. Niezwykle istotne są również wskaźniki zaangażowania, wydźwięk reakcji, czy też odsetek aktywnych fanów. Spośród 10 najpopularniejszych marek samochodowych największy odsetek aktywnych użytkowników mają Mercedes-Benz, Ford, Volkswagen oraz Lexus. Liderem jest Mercedes, którego aż prawie 15% fanów angażuje się w działania na stronie marki. Najsłabiej wypadają natomiast Volkswagen, ŠKODA oraz Kia. W przypadku tych marek aktywnych jest mniej niż 5% ich fanów.

Najpopularniejsze marki samochodowe na Facebooku_liczba fanow_aktywni fani

Siła interakcji

Kolejnym istotnym wskaźnikiem jest Social Interaction Index (SII), który pokazuje siłę interakcji użytkowników Facebooka ze stroną. Bierze on pod uwagę posty, komentarze, reakcje i udostepnienia na analizowanej stronie, jak również wspomnienia o niej dokonane przez inne strony lub użytkowników. SII pozwala bezpośrednio porównać strony o różnej wielkości. Najwyższy wskaźnik SII uzyskały strony marek: Mercedes-Benz, Lexus oraz Audi.

Najpopularniejsze marki samochodowe na Facebooku_wskazniki SII

Od początku tego roku najwięcej interakcji (suma reakcji, komentarzy, udostępnień oraz wzmianek i postów dodanych przez użytkowników) wywołały strony Mercedesa, Audi oraz Lexusa.

Najczęściej wykonywanymi interakcjami były reakcje fanów (Lubię to, Uwielbiam, Ha Ha itp.). Znacznie rzadziej natomiast pojawiały się komentarze, czy udostępnienia.

Aktywni administratorzy

NapoleonCat sprawdził również, które marki wykazują się największą aktywnością na własnych stronach. W tej kategorii zdecydowany prym wiedzie Ford, wyprzedzając marki Kia i Hyundai. Warto tutaj zwrócić uwagę na fakt, iż te marki wcale nie publikują najwięcej postów, ale angażują się w dialog ze swoimi fanami. Najwięcej na swoich stronach opublikowali natomiast Mercedes oraz Kia.

Najpopularniejsze marki samochodowe na Facebooku_aktywnosci administratora

Na stronach marek motoryzacyjnych najczęściej publikowane są posty ze zdjęciem, filmem lub te, zawierające link.

Miłośnicy motoryzacji i fani marek samochodowych są najbardziej aktywni w godzinach wieczornych. Największe zaangażowanie przypada bowiem na godziny 19-23. Powinna być to istotna informacja dla marek, które nadal najwięcej postów udostępniają w ciągu dnia (szczególnie w godzinach 10-15), a wystarczyłoby zaplanować publikację na godziny największej aktywności użytkowników. Podobnie sytuacja wygląda z najbardziej angażującymi dniami publikacji. Marki najwięcej publikują w poniedziałki i piątki podczas gdy najwyższy wskaźnik zaangażowania fanów przypada na czwartki i soboty.

Comments

comments

83
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...