Apple i Amazon dołączają do wyścigu o prawa do filmowego Jamesa Bonda

Redakcja PR - 07.09.2017
115

Apple i Amazon dołączają do wyścigu o prawa do filmowego Jamesa Bonda

Ekranowy agent 007 jest jedną z kultowych postaci świata kinematografii. Do 2015 roku prawo do dystrybucji filmów miało Sony, jednak po wygaśnięciu umowy rozpoczęła się walka pomiędzy największymi koncernami światowymi o prawo do Jamesa Bonda. Stawka jest wysoka – seria wyceniana jest na od 2 do 5 miliardów dolarów.

O pojawieniu się dodatkowych graczy poinformował The Hollywood Reporter, który powołując się na własne źródła, ustalił, że do walki o prawa do Jamesa Bonda dołączyły Apple i Amazon. Dotychczas faworyta typowano pomiędzy Sony oraz Warner Bros, które od dwóch lat rywalizują ze sobą, dgżąc do podpisania kolejnej umowy z Metro Goldwyn Mayer (MGM).

Lista koncernów, zainteresowanych dystrybucją, jest z pewnością długa. Ostatni film z serii o Jamesie Bondzie „Spectre”, którego premiera miała miejsce 6 listopada 2015 r., zarobił 881 mln dolarów. Jednak prawdziwym hitem był film Skyfall z 2012 roku, który dzięki dystrybucji na całym świecie zarobił aż 1,1 mld dolarów, stając się jedną z najbardziej kasowych produkcji wszechczasów.

Tak wysoka stawka z pewnością sprawi, że każdy z koncernów zechce zapłacić nawet niebotycznie wysoką cenę za zawarcie umowy. Seria o Jamesie Bondzie jest ponadczasowa, pierwszy film ukazał się w 1962 roku („Doktor No”), a do tej pory nakręcono ich 24. Można więc uznać za pewnik, że kolejne części powtórzą sukces swoich poprzedników.

Comments

comments

115
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...