Apel IAB Polska do firm z branży medialnej w sprawie podatku od przychodów reklamowych

Informacja Prasowa - 11.02.2021
62

Apel IAB Polska do firm z branży medialnej w sprawie podatku od przychodów reklamowych

Apel IAB Polska do firm z branży medialnej w sprawie podatku od przychodów reklamowych

IAB Polska solidaryzuje się z protestem mediów pod hasłem „media bez wyboru”, ponieważ używanie epidemii jako pretekstu do wprowadzenia kolejnej, wyjątkowo dotkliwej i trwałej daniny solidarnościowej, która nie zostanie zniwelowana wraz z końcem pandemii COVID-19, budzi nasz zdecydowany sprzeciw.
Apelujemy o jedność i mobilizację wszystkich firm z branży medialnej w tym trudnym dla nas wszystkich momencie. Wzywamy do zabraniu głosu w otwartych konsultacjach prowadzonych przez Ministerstwo Finansów. Uwagi i opinie dotyczące projektu ustawy wprowadzającej nowy podatek od przychodów reklamowych można zgłaszać do 16 lutego 2021 r. na ministerialny adres mailowy. Szczegółowe informacje dostępne są TUTAJ.

Wprowadzenie dodatkowego obciążenia, łagodnie i myląco nazwanego „składką solidarnościową”, naliczanego od przychodów reklamowych to kolejny zabójczy cios dla mediów, które ponoszą dotkliwe straty spowodowane kryzysem pandemicznym oraz wynikającym z tego odpływem reklamodawców.

Ostrzegamy, że nowy podatek uderzy we wszystkich przedsiębiorców z całego łańcucha reklamowego. Pozornie może się wydawać, że nowa danina nie będzie dotyczyła wszystkich podmiotów działających na polskim rynku medialnym. Alarmujemy jednak, że pogłębienie nierównego traktowania wszystkich przedsiębiorców jest tylko kwestią czasu.

Kolejne obciążenie finansowe, w tym wypadku tzw. „podatek od reklam”  to w wielu przypadkach „być albo nie być” dla całego ekosystemu medialnego. Koronawirus dusi wszystkie gałęzie gospodarki od blisko roku, a nowy podatek jeszcze mocniej zaciska pętle na szyi przedsiębiorców. Jedno bankructwo będzie powodowało kilka kolejnych, na zasadzie reakcji łańcuchowej. Finalnie stracimy na tym wszyscy, ponieważ koszt podatku zostanie przeniesiony na każdą rodzinę w Polsce, co w kontekście spowolnienia gospodarczego i obaw o miejsca pracy, jest kolejnym finansowym obciążeniem dla każdego z nas. 

Solidarność branży to jedyna szansa na zmianę krzywdzących przepisów. Tylko działając razem jesteśmy w stanie wywrzeć nacisk na rząd, aby wycofał się z dalszego procedowania projektu ustawy.

Zarząd IAB Polska

Przeczytaj też oświadczenie IAB Polska w sprawie rządowego projektu dotyczącego podatku od przychodów reklamowych TUTAJ.

Comments

comments

62
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...