Anna Miotk opowiada o najnowszej książce – „Nowy PR. Jak internet zmienił public relations”

Redakcja PR - 29.11.2016
282

Pierwsza polska książka opisująca trendy w Internecie

Anna Miotk

Od 2014 jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki w Instytucie Dziennikarstwa i Edukacji Medialnej UKSW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, „Nowy PR”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.

23 listopada miała miejsce premiera najnowszej książki Anny Miotk, „Nowy PR. Jak internet zmienił public relations”. To już trzecia książka tej autorki. Anna Miotk w rozmowie z naszym portalem opowiedziała o tym, co ją zainspirowało, o czym i dla kogo jest ta pozycja oraz czy planuje już napisanie kolejnej książki.

Na polskim rynku trudno szukać rodzimych książek, który traktowałyby o tym, jak współcześnie funkcjonuje public relations – w dobie internetu, mediów społecznościowych, mobilności. Wiedzę na ten temat czerpiemy najczęściej albo z książek zagranicznych albo z sieci. Teraz na rynku pojawiła się jednak polska pozycja, która ma pokazać public relations w ujęciu dzisiejszym, skupić się na tym, jak internet wpłynął na PR.

Na stronie Wydawnictwa Słowa i Myśli czytamy, że „Nowy PR. Jak internet zmienił public relations” to pierwsza polska książka opisująca trendy w Internecie, które wpłynęły na zmiany w uprawianiu public relations. Zawiera obszerną charakterystykę najważniejszych kierunków rozwoju PR.

Zapytaliśmy autorkę, na jakich zagadnieniach skupiła się w najnowszej książce i kto powinien po nią sięgnąć.

Paulina Krukowska: Co było Pani główną inspiracją do napisania książki. Jakie zagadnienia w niej dominują?

Anna Miotk: Inspiracją do powstania książki i do opisania w niej konkretnych tematów była prezentacja, którą przygotowywałam w lutym tego roku na konferencję otwierającą School of New Media w Katowicach. Mówiłam wtedy o zmianach, jakich doświadczyły public relations w ciągu ostatnich 15 lat. To jest dokładnie mój staż zawodowy, od początku związany z tą branżą. Wtedy też uświadomiłam sobie sama, jak wiele się zmieniło, począwszy na technologiach, które ułatwiają nam pracę, po codzienne zadania, jakie wykonuje w swojej pracy specjalista PR. Taki był punkt wyjścia do napisania książki.

Postanowiłam sięgnąć nieco głębiej – pokazać zmiany, jakie dokonały się w gospodarce za sprawą internetu i trendy, które obecnie najmocniej na nas wpływają. Zaprezentować internet jako medium, ale też ukazać, jak inne media zmieniły się dzięki niemu. Jakim zmianom uległo nastawienie konsumentów do marek. Jak zmieniło się prowadzenie działań biznesowych i poszczególne obszary funkcjonowania biznesu – sprzedaż, obsługa klienta czy wreszcie komunikacja reklamowa. Jak wygląda obecnie współpraca z mediami, czy specjalista PR to tylko człowiek piszący teksty, jakie praktyczne narzędzia może wykorzystywać w swojej pracy. Jakie koncepcje marketingowe mają obecnie wpływ na prowadzenie działań komunikacyjnych. Jak internet jako medium pozwolił na dokładniejsze mierzenie efektów prowadzonych działań, a jakie problemy z pomiarem ciągle jeszcze nie zostały rozwiązane. O tym wszystkim mówi moja książka.

PK: Kto i dlaczego powinien po nią sięgnąć? Czy to pozycja tylko dla PR-owców?

AM: To książka nie tylko dla specjalistów PR. Pisałam ją z myślą o wszystkich osobach, które mają do czynienia z komunikacją biznesową i mediami, a w szczególności z internetem. Jako praktycy z dłuższym lub krótszym stażem lub wykładowcy akademiccy. Może być ona ciekawa także dla przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w cyfrowej gospodarce, ale też badaczy czy analityków specjalizujących się w tym obszarze rynku. Mam nadzieję, że znajdą w niej coś dla siebie także studenci nauk społecznych i nauk o mediach. To, na czym najbardziej mi zależało, to maksymalnie prosty język i przystępna forma – choć równocześnie książka ma charakter naukowy.

PK: „Nowy PR. Jak internet zmienił public relations” to już Pani trzecia książka. Czy planuje Pani wydanie kolejnej?

AM: Jeśli chodzi o nowe książki – mam kilka pomysłów, ale póki co są we wstępnej fazie, nie chciałabym ich jeszcze zdradzać. To, co mogę już powiedzieć – jedna z tych książek będzie moją pracą habilitacyjną i na pewno będzie dotyczyć obszaru nauk o mediach. Obecnie jest to dla mnie priorytet.

Miotk

Comments

comments

282
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...