Anna Frydrych z ASP w Warszawie laureatką jubileuszowego konkursu Galerii Plakatu AMS

Informacja Prasowa - 29.11.2019
148

Anna Frydrych z ASP w Warszawie laureatką jubileuszowego konkursu Galerii Plakatu AMS

Jury przyznało 5 wyróżnień oraz 2 nagrody dodatkowe – od Animal Rescue Polska i Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. W 20. edycji konkursu wyróżnieni zostali: Dawid Celek, Wiktor Ciepak, Maria Ilczyna, Nikodem Pręgowski oraz Julia Solecka. Nikodem Pręgowski otrzymał dodatkowo wyróżnienie Fundacji Animal Rescue Polska, a Julia Solecka Nagrodę Specjalną Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce.  

Zadaniem uczestników konkursu, którego temat brzmi Zwierzę też człowiek, było zaprojektowanie plakatu na temat praw zwierząt do godnego życia. Na konkurs napłynęło 779 projektów – tym samym kolejny raz pobity został rekord zgłoszeń.

Podczas obrad jury odniosłam wrażenie, że spotykały się tam osoby, które wiedzą, że człowiek to też zwierzę– mówi Dorota Sumińska, lekarz weterynarii, autorka audycji „Wierzę w zwierzę” nadawanej w Radiu TOK FM. –Z takich ludzi powinny się składać grupy, które mają wpływ na resztę świata. Może wtedy dalibyśmy radę ten świat uratować. A plakaty, które wybraliśmy i które pojawią się na przystankach, to „listy do świata”. Oby zostały odczytane zgodnie z zamierzeniem – dodaje Dorota Sumińska.

Temat konkursu spotkał się z ogromnym zainteresowaniem twórców. Wśród zgłoszeń nie zabrakło prac wstrząsających, metaforycznych i wywołujących emocje. Wiele z nich wyróżnia doskonały warsztat artystyczny i bogata symbolika. Jak co roku jurorzy wybierali zwycięzców spośród anonimowych prac, a nad przebiegiem konkursu czuwał audytor E&Y.

Bardzo cieszymy się, że zostaliśmy audytorem konkursu Galerii Plakatu AMS w tak szczególnym momencie, przy jego jubileuszowej, dwudziestej edycji – mówi Marcin Zieliński, Partner EY i audytor konkursu Galerii Plakatu AMS. – Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy i jesteśmy dumni, że mogliśmy być częścią tego wydarzenia – dodaje Marcin Zieliński.

Nagrodzone prace:

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
  • Łukasz Balcer, prezes Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce,
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
  • Marcin Dorociński, aktor zaangażowany w wiele akcji na rzecz zwierząt,
  • Dawid Fabjański, Prezes Zarządu Animal Rescue Polska, Biegły Sądowy z dziedziny dobrostanu zwierząt i ochrony zwierząt,
  • Ewelina Gąska, projektantka graficzna, ilustratorka, Senior Designer Saatchi&Saatchi,
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU,
  • Justyna Stoszek, rzeźbiarka, malarka,
  • Dorota Sumińska, lekarz weterynarii, autorka audycji „Wierzę w zwierzę” w Radiu TOK FM,
  • Adam Wajrak, działacz na rzecz ochrony przyrody, dziennikarz związany z „Gazetą Wyborczą”.

Zwycięskie prace będzie można oglądać na przystankach AMS w całej Polsce w 2020 roku.

Przypomnijmy, że wszyscy laureaci konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See&Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR). Dzięki temu spotkają się z uznanymi pracodawcami i twórcami z wielu dziedzin kreatywnych. Każdy z uczestników See&Say będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą mu swoje wskazówki.

Nadzór na prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu Ernst & Young Audyt Polska; partnerami konkursu są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy (KTR), a patronat objęło Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce. Patroni medialni to: „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

 

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej: www.galeriaplakatu.ams.com.pl.

 

***

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac – jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.

 

Jak dotąd odbyło się dwadzieścia edycji konkursu:

  1. Zapraszamy do… – promocja miast i regionów Polski
  2. Popatrz w chmury, zostaw mury! – walka z wandalizmem
  3. Bądź mądry – czytaj prasę – promocja czytelnictwa prasy
  4. Wszyscy jedziemy na jednym wózku – uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych
  5. Międzynarodowe Biennale Plakatu – plakat reklamujący Biennale Plakatu
  6. Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu – promocja komunikacji miejskiej
  7. Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota – społeczna rola internetu
  8. Myśl rowerowo! – promocja roweru jako środka komunikacji w miastach
  9. Fryderyku! Wróć do Warszawy! – związki Fryderyka Chopina z Warszawą
  10. Skłodowska-Curie była kobietą – wspieranie starań kobiet o równouprawnienie
  11. Dzisiaj Polska! – promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej
  12. Miłość nie cukierki – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to w zastępczej­
  13. Twoja sprawa – wezwanie do reagowania na przemoc
  14. Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – autoportret Polaków roku 2014
  15. Przestrzeń wspólna – przestrzeń niczyja? – dyskusja na temat przestrzeni publicznej
  16. Szekspir do nieskończoności – uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci
  17. Myślę o Wiśle – promocja Wisły w 2017 roku – Roku Rzeki Wisły
  18. Rzeczpospolita = rzecz wspólna – jak rozumiemy dobro wspólne w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
  19. Jedz ostrożnie – promocja zdrowego odżywiania i jego społecznego znaczenia
  20. Zwierzę też człowiek – zwrócenie uwagi na prawa zwierząt do godnego życia.

 

Między innymi za konkursy Galerii Plakatu firma AMS otrzymała nagrody i wyróżnienia, np.: tytuł Sponsora Roku arts & business, wyróżnienie w konkursie Media Trendy w kategorii marketing społeczny oraz ZNAK NA TAK za niekonwencjonalną promocję reklamy zewnętrznej.

Przebieg konkursu jest nadzorowany przez audytora, a nagrodzone prace zostają wyłonione przez niezależne jury.

Comments

comments

148
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...