Animacja jako narzędzie sprzedażowe? To możliwe

Informacja Prasowa - 11.10.2019
79

Animacja jako narzędzie sprzedażowe? To możliwe

Animacja już dawno przestała być techniką zarezerwowaną wyłącznie dla bajek. Cyfryzacja spowodowała, że żyjemy w dobie obrazu. To on na nas działa mocniej niż słowa, szybciej przekazuje treści i przemawia do wyobraźni – również w biznesie. Dlatego to właśnie materiały wideo stały się jednymi ze skuteczniejszych środków przekazu marketingowego i sposobem na pozyskiwanie klientów. Jak jednak przygotować animację, żeby była skuteczna?

Nie bez przyczyny mówi się, że większość z nas to wzrokowcy. 90% informacji przekazywanych do mózgu ma charakter wizualny. Co więcej, komunikaty w tej formie przetwarzane są w mózgu 60 tys. razy szybciej niż tekst – wynika z danych 3M Corporation i Zabisco. Ponadto obrazy przekazane do naszego mózgu podnoszą poziom oksytocyny we krwi, co z kolei wzmacnia więzi emocjonalne z tym, co widzimy. Dlatego filmy i animacje mają wielką moc oddziaływania – Joanna Gajewska, Managing Director Animise (AdWise Group).

Aby osiągnąć sukces i zdobyć uwagę Klienta warto zastosować się do 5 zasad, które znacznie wpływają na skuteczność animacji.
  1. Po pierwsze klient –Projektując animację, oprócz określenia cech demograficznych grupy docelowej, należy wziąć pod uwagę to w jaki sposób i gdzie materiał będzie oglądany. Ponad połowa treści video w internecie odtwarzana jest na smartfonach, dlatego koniecznie trzeba brać to pod uwagę decydując, czy animacja będzie miała format poziomy czy pionowy. Jeśli wiemy, że nasza animacja będzie oglądana bez dźwięku (np. w środkach komunikacji publicznej czy na targach) – zadbajmy o napisy.Większość internautów deklaruje, że przerywa oglądanie treści ze względu na ich niedopasowanie do potrzeb i oczekiwań – wskazują badania PAYBACK.
  2. Dane to złoto – data-driven marketing jest jednym z najsilniejszych trendów ostatnich lat, to dzięki niemu zmieniło się podejście do tworzenia komunikatów marketingowych, zarządzania relacjami z klientem i zakupu mediów. Warto zadbać o to, aby podczas planowania działań mieć dostęp do informacji dotyczących zachowań i preferencji potencjalnych klientów. Dokładne ich przeanalizowanie przed etapem tworzenia animacji pozwala na dobranie odpowiednich zmiennych dla finalnego materiału, takich jak tematyka, technika, format, tempo, charakteru itp. A w kolejnym etapie jest bazą do odpowiedniego targetowania w mediach.
  3. Walka o uwagę – musimy przykuć ja od razu, zarówno w warstwie wideo jak i audio. Według Google Internal Data pierwsze 5 sekund jest kluczowe. Dlatego przygotowując materiał sprzedażowy warto znak identyfikujący markę pokazać od razu. Inaczej wygląda to w przypadku filmu wizerunkowego. Wówczas należy skupić się nawiązaniu więzi z odbiorcą i dopiero wtedy zaprezentować mu markę. Zawsze warto pamiętać o odpowiednim podkładzie muzycznym, lektorze i innych elementach audio – 95% materiałów na YouTube oglądane jest z dźwiękiem – to ważny element przykuwający uwagę – wskazują dane Google TrueView Brand Lift studies Aug-Sept, 2016, Global.
  4. Emocje mają moc – zdecydowana większość decyzji zakupowych podejmowana jest pod wpływem emocji. Obecnie jednym z najmocniejszych trendów w marketingu są reklamy bazujące właśnie na nich. Przykładem jest seria wzruszających reklam Allegro z grudnia 2016 roku, gdzie starszy pan uczył się angielskiego dla swojej wnuczki. To właśnie wtedy Allegro z serwisu, gdzie kupowało się mydło i powidło stało się „fajną” marką. Przygotowując scenariusz animacji trzeba zaplanować, czy chcemy odbiorcę rozbawić, wzruszyć, czy może dać mu poczucie bezpieczeństwa poprzez fakt, że wie czego potrzebuje. Jak wynika z badań Google humorystyczne akcenty mają duży wpływ na skuteczność sprzedażową reklamy i świadomość marki.
  5. Personalizacja i interakcja – w natłoku informacji jednym z podstawowych sposobów na wyróżnienie komunikatu jest właśnie personalizacja. Maksymalne dopasowanie treści do odbiorcy jest konieczne, jeśli chcemy osiągnąć wymierne efekty. Materiały animowane mają tę przewagę nad klasycznym video, że dość łatwo (i niskokosztowo!) można je dostosować do odbiorcy zmieniając niewielkie elementy. Można również pokusić się o stworzenie materiału personalizowanego, gdzie po połączeniu z odpowiednią bazą danych będzie możliwość wyświetlania klientowi indywidualnych treści.

Z naszego doświadczenia wynika, że w przypadku spotów sprzedażowych kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów jest bazowanie na danych. Co więcej, w naszym studiu produkcji animacji i filmów biznesowych – Animise – zauważyliśmy, że istotne jest to, by odbiorca wiedział, czego od niego oczekujemy. Animacja powinna zawierać na końcu jasne CTA: „Zadzwoń”, „Odwiedź naszą stronę” czy „Udostępnij”. W naszej codziennej pracy dopasowujemy każdą realizację do celów i budżetu Klienta. A zaproponowane działania opieramy na wiedzy o najlepszych światowych praktykach w produkcji video – Joanna Gajewska, Managing Director Animise (AdWise Group).

Comments

comments

79
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...